Kan vanalles zijn, maar de meeste honden doen het om hun poep op te ruimen. Ze zijn dan een keer gecorrigeerd tijdens het poepen, omdat ze het niet op het toiletje deden en snappen dan niet dat ze wel mogen poepen, maar niet op het gazon bijvoorbeeld. Daarom eten ze het héél snel op! Mijn eigen hondje heeft het ook gedaan Oplossing: Voortaan in de gaten houden en metéén na het poepen bij je roepen, belonen en iets lekkers geven. Pas als de hond weer binnen is de poep opruimen en als het onderweg gebeurt de poep "vrolijk" opruimen. Anders ziet de hond poepen echt als iets heel "slechts". Als je hond het op zijn gemak opeet, is het meestal omdat hij het gewoon lekker vind óf iets tekort komt, maar dan eten ze ook vaak de poep op van andere honden. In dat geval kun je beter ander voer porberen.
Heel erg bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag. Het probleem is dat ze vaak buiten zijn en ik er niet altijd zicht op heb. Daar ga ik zeker wat meer op letten. Gek beest, het idee aleen al bleeghw
hallo, leuk: een hondendeskundige in ons midden, handig! ik ga je onthouden, hoor! wij hebben ook een hond, een hele lieve terriër van 9. ze is altijd heel zoet met kids, dus we hebben geen angst dat het fout zal gaan met de baby als die er eenmaal is. we gaan ze gewoon gelijk kennis laten maken, en de hond daarbij goed belonen. en inderdaad: bezoek óók de hond (eerst) aandacht laten geven, en wat lekkers. koekjes doen het altijd goed, haha! vreeteend dat het is. ook hier verwacht ik rare reacties (met name van het schoonouders-front) mbt de hond: dat ze weg moet enzo. paard moet dan vast ook weg, en ik mag vast ook niet rijden als ik zwanger ben (hebben ze toch éch pech ). ik ga er gewoon niet op in. en als ze vragen waarom ik niet antwoord zeg ik dat ik daar niet eens op in wil gaan. zo, uitgel*ld! mijn hond, mijn paard, mijn kind, mijn leven. niet dan van anderen! girrrrl power, haha!
Nou mijn paard gaat anders toch metéén de deur (stal) uit als ik ben bevallen hoor! Weet je wel hoe VIES die beesten zijn? BAH, echt één grote bacteriebal! En dan die vieze honden en katten met hun HAREN! Gadverdamme! En die tongen die misschien wel over een babyhandje likken! Kun je meteen naar het ziekenhuis. Heb je om de haverklap een infectie! Nee, ik bind heel de beestenboel meteen aan de dichtstbijzijnde boom, want MIJN baby moet helemaal steriel opgevoed worden!
Iemand vroeg al met een bezorgd gezicht toen we onze hond als pup net kregen: vallen er nu al haren uit haar vacht? Eeeuh, ja !
(ik heb niet ale berichten gelezen) wij hebben 4 honden waarvan 2 new foundlanders, 1 rote poedel en een toy poedel(laatste 2 haren gelukkig niet uit) en dan hebben we nog een kat van 5 maand. ik wil niet dat ze de baby helemaal aflikken, maar het zal heus wel gebeuren dat ze een lik geven, er katten haar in de box ligt (die van ons is totnutoe nergens bang voor) mensen zeuren al heel gauw, en zijn heel makkelijk in het weg doen van beesten. vooral katten, eerst leuk aardig katten, maarja dan komt er een kind en gaan ze overal liggen of stoort het haar ineens, nou dan moeten ze maar weg. zal hier niet gebeuren, tenzij het kindje zo allergisch ervoor is
Wij hebben een rottweiler van bijna 9 jaar. Nu weet nog niemand van onze zwangerschapsplannen af, maar ik weet zeker dat er ook opmerkingen gaan komen. Ik moet toegeven; soms denk ik ook wel: hoe gaan we dat doen? Hij vindt kindjes hééél erg interessant. Vroeger probeerde hij zo snel mogelijk erop af te rennen om ze af te gaan lebberen maar hij kent zijn eigen kracht niet. Iets oudere kindjes (8 ofzo) mogen hem wel aaien en knuffelen. Maar van baby's vraagt ie wel heel veel aandacht. Als iemand de baby vasthoudt gaat ie proberen te springen enzo. Het is een onwijs lief beest hoor, en kent héél veel commando's, maar wat ik hem maar niet af kan leren is het volgende.. blaffen en springen tegen mensen die bang zijn voor honden. Hij wéét het en gaat ze dan juist pesten lijkt het wel... Advies any one?
Ik heb ook twee katten en ik zou ze echt niet wegdoen omdat we nu met zijn drietjes zijn! Ik houd van die beesten! Onze zoon vindt de katten nu ook heel interessant dus ze moeten niet te dichtbij komen want dan trekt hij ze aan hun staart dus ik let wel goed op, hij mag ze best aanhalen maar dan wel voorzichtig.. arme poezebeesten! Honden en kleine kindjes vind ik wel eng, terwijl mijn ouders ook een hond hadden toen ik geboren werd. Maar ik ben zelf een beetje bang van honden omdat o.a. familie van mij een enorm vals kreng hadden wat me een keer achterna gezeten heeft als kind. Nu hebben ze weer zo'n gemeen rotkreng die al veel mensen gebeten heeft dus ik zet geen voet daar in huis als dat beest niet in de schuur zit, sorry hoor, ik vind hem doodeng... Een hond eerst aan 'moeten' halen als ik op (kraam)visite kom zou ik als onprettig ervaren, ik blijf er liever bij uit de buurt van hondjes... Ik was bij vrienden op bezoek in NL en voordat ik het wist sprong hun Jack Russell in de kinderwagen waar ik net een halve seconde van te voren mijn zoontje uitgehaald had... En daarna allemaal tegen mij en de kleine opspringen en speels happen naar zijn handjes...Brrrr Maar gelukkig kennen ze mij daar goed en mocht hun hondje eventjes buiten gaan spelen
Ik ga ook wel eens op bezoek bij mensen, waarbij ik honden gewoon negeer. Ik kom niet voor die hond langs, ik kom voor die baasjes en zit helemaal niet te wachten op een opdringerig, springerig en bijterig beest dat aandacht eist. Mijn hond hoeft dat ook niet te doen. Niet voor de baby geboorte van de baby en niet erna. Het is jammer dat je ervaring hebt met vervelende honden en er wat bang voor bent geworden, want er zijn ook genoeg lieverds en dat gaat prima met kinderen (mits je goed oplet). Mijn oma had bijv. weer een kat die bij het minste of geringste je openkrabte, het enge beest wou wel altijd bij je op schoot, maar je kon vervolgens geen vinger meer bewegen. Gelukkig hadden we zelf thuis wel een lieve kat. Met katten en kinderen wil het ook niet altijd goed gaan. Het is maar net wie je treft.
Nou heel eerlijk gezegd, als iemand bang is voor mij hond verplicht ik echt niet iemand om mijn hond te MOETEN aaien, das niet gezond nee, Maar van het punt wat bijvoorbeeld Jo79 zegt; tja mijn honden horen bij het gezin dus die horen dan ook een kleine beetje aandacht krijgen. Je gaat mensen uit een gezin toch ook niet zonder een goede reden negeren...En zoals ik zei mijn hondn behoren tot mijn gezin. Mensen verplichten doe ik niet uiteraard, maar het is wel zo dat ik het waardeer en meer niet.
Wij hebben een hele brave Golden Retriever en ik heb eerlijk gezegd nooit rare of onaardige reacties gekregen, alleen toen ze er al was, vroegen de mensen me hoe de hond reageerde... Ik moet zeggen dat onze hond het eerste jaar een beetje bang was van ons meisje, ze bleef echt helemaal uit haar buurt, sinds een maand of twee gaat dat een pak beter en zijn ze echt maatjes. Ana-Lucia is er helemaal gek op, het eerste wat ze 's morgens doet als we beneden komen is Diej roepen (hond heet DJ) en dan giert ze van het lachen! Echt leuk om te zien! Soms zeggen mensen ook dat ik ze nooit alleen mag laten met de hond, nouja, dat doe ik sowieso niet, maar ik vind het ook niet erg als mensen dit zeggen, ze zijn gewoon bezorgd om mijn kleine meid en meestal zeggen ze het ook heel lief hoor... zo van:"Kirb, DJ is wel een hele lieve hond en ze zou waarschijnlijk nooit iets doen aan Ana-Lucia, maar je mag haar echt niet alleen laten bij haar, je weet toch nooit he..." Oja, als we verhuizen komen er een kat en waarschijnlijk nog een hond bij
Ik krijg voornamelijk reacties die de hond beschermen. Botste was wel of ik het niet zielig is voor de hond dat ie amper meer uit gaat. Hoe komen ze er bij. Hij komt niks te kort. Alleen neem ik mijn meisje nu mee. Als ik haar thuis laar wil de hond toch niet lopen. Dan rent ie terug naar huis zodra ik de riem los maak. Tja, de opmerking dat ik ze nooit samen alleen mag laten; het is goed bedoelt, maar dat weet ik toch? Ik kom niet uit een ei. En ik heb het bezoek niets hoeven vragen hoor. Je komt hier toch niet binnen zonder de hond te begroeten. Hij barricadeert gewoon de deur en eist zijn aai wel op .
hallo, wij hebben hetzewlfde gehad met onze hond. mensen vonden het vies en raar. ze wilden het liefst dat we de hond en de katten weg hadden gedaan maar de dieren hier horen ook bij ons gezin en dan stofzuigen en dweilen we maar een keertje extra. onze kraamhulp bij onze eerste vond het trouwens prachtig, ze vond de hond een alleraardigst beest en ging zo een half uur met de hond lopen en uit zichzelf heeft ze dus ook gewoon de baby met de hond kennis laten maken. Dat van dat geboortekaartje is idd een goed idee, dat ga ik er ook op zetten, thnx voor de tip... groetjes
Hier 3 kleine hondjes (zie album) en een kitten van 10 weken. Het lijkt wel of je je moet verdedigen voor ieder dier dat je hebt. Inderdaad zijn ze allemaal deel van het gezin en horen er echt bij. Ik kan die beestejs echt iet meer missen hoor De jongste 2 zijn wel erg druk en springerig, Roxy hoe leer ik dat af! Dat is namelijk wel erg vervelend. Maar inderdaad, liever een lik van een hond dan een aai over de bol van je kind van iemand met vieze zweethandjes... brrrrr Heb erg gelachen om jullie reacties en tips, heb er zeker wat van onthouden hihihihi LIEFS
Layla die gaf de kind van een kennis van ons altijd een likje over of de handjes of de voetjes, zo was het altijd goed endan bleef ze bij het meisje echt in de gaten houden. We hadden ook een keer was mijn broertje hier thuis, en onze kennis met haar dochtertje, maar ze hield me broertje strak in de gaten, als me broertje langsliep, dan stondze echt in een aanval houding.
Honden springen maar om één reden en dat is aandacht! Het belangrijkste is dus om het springen zoveel mogelijk te negeren en zéker niet te belonen met een aai o.i.d. Sommige mensen kiezen ervoor de hond een standje te geven als hij springt. Dat kan ook, maar dat moet je dan wél altijd blijven doen, want stoppen doet hij wel, maar afleren niet! Probeer dus zoveel mogelijk de hond te negeren als hij springt (negeren = niet aankijken, aanraken of tegen praten) en geef hem meteen aandacht (geen snoepje o.i.d.!) zodra hij een paar seconden netjes met vier poten op de grond staat en zeg bijvoorbeeld "GOEDZO, LAAG". ( dat belonen vergeten mensen vaak, maar is nóg belangrijker dan het negeren zelf!) Het negeren kun je extra kracht bijzetten door jezelf met je armen over elkaar abrupt om te draaien, zodra de hond begint te springen. Bezoek kun je dit ook bij de voordeur vast uitleggen, óf de hond even apart doen, want elke keer dat iemand het springen beloond met aandacht kun je bijna weer opnieuw beginnen ( de eerste twee weken vooral) Als je dit superconsequent doet, ben je er binnen een maand vanaf, want het werkt echt altijd hoor! (Van kleine kinderen kun je dit natuurlijk niet verwachten en daarom is het fijn om het commando LAAG o.i.d. erbij aan te leren) Ik wens je heel veel succes, want het is niet altijd makkelijk er consequent in te zijn en in het begin wordt het gedrag vaak eventjes erger, maar je zal al snel resultaat zien hoor!