Vandaag even een mindere dag. Ik ben zo moe! En heb het zo koud! Nu heb ik gelukkig wel vrij deze week dus kan ik lekker op de bank liggen. Even wennen want normaal ga ik alleen maar door.... Oh ja en mijn hond was normaal al op mij gericht maar nu volgt ze me echt overal en piept de hele dag.... wat kan ik hieraan doen? Moest ff mijn ei kwijt....
Zelf hebben wij ook een hond, maar merk eigenlijk weinig aan d'r. Ze zeggen vaak dat ze dan aanhankelijker worden, maar de mijne is altijd al aanhankelijk geweest Vervelend dat ie piept, geen idee wat je er aan kunt doen. Iig geen aandacht geven als ie piept want anders beloon je het piep gedrag (denk ik) misschien regelmatig naar buiten gaan lekkere lange stukken wandelen? Is ook goed voor jezelf, helpt bij mij ook als ik moe ben.
Lekker met een dekentje en een kopje thee op de bank zou ik zeggen! Leg de hond op haar eigen plaats met een lekkere kluif of kong ter afleiding. Als je het aanhankelijke gedrag niet een beetje tempert heb je misschien kans dat ze over een paar dagen ook problemen krijgt als je deur uit gaat en dat zou nog vervelender voor haar zijn. Ik zou lekker rustig aan doen en af en toe een wandelingetje maken.
Lekker op de bank met een dekentje en eraan toegeven nu het kan wij hebben 2 poezen, 1 reageert net als anders, maar de andere volgt mij ook constant, gaat het liefst op mijn buik liggen en miauwt ineens ook heel veel. Vind het wel grappig hoe ze daar dan op kunnen reageren. Soms breng ik haar ook naar buiten, want ze kan ook overdrijven Ik zou wel proberen nu al te realiseren dat je hond wat minder afhankelijk wordt, voordat hij/zij straks jaloers wordt op de baby.
Haha ik herken het ook wel, mijn twee poezen gedragen zich ook wel wat anders dan normaal. Ik ben vooral de eerste paar weken moe geweest, en er ook vaak aan toegegeven! Waarschijnlijk dat ik me daardoor steeds beter ga voelen. Lekker rustig aan!!!!! Laat je maar lekker verzorgen!
Hier ook moe en koud. Om je hond zou ik me niet zo'n zorgen maken. Hier heb ik 2 zeer aanhankelijke honden en ze zijn ook wel wat veranderd door mijn zwangerschap. Maar niets jaloers op de kleine, ze vinden haar juist leuk. Maar ook weer niet te leuk, want ze laten haar over het algemeen lekker met rust. Als de baby in huis komt de hond niet laten ruiken, die ruiken zo goed dat het van een afstand ook prima is. Pas zachtjes laten ruiken als het eerste enthousiasme (opspringen ed) over is. Verder de honden niet al teveel betrekken bij de kleine, maar wel gewoon aanwezig laten zijn. Teveel betrekken kan overenthousiasme in de hand werken.