wie herkent dit? ben vandaag precies 13 weken zwanger en slaap al weken zo slecht. ga naar bed en word om de 2 a 3 uur wakker, moet dan plassen en drinken en ga weer naar bed. duurt gemiddeld een half uur tot 3 kwartier tot ik weer slaap en dit riedeltje gaat de hele nacht zo door. dag in dag uit. heb overdags echt nergens puf voor. heb donderdag gesprek bij verloskundige,zal het dan ook even aankaarten.
Ik herken het helaas. Vooral tijdens de zwangerschap van mijn dochter sliep ik vreselijk slecht vanaf het allereerste begin van de zwangerschap. Ik was dolblij als ik 4 uur slaap op een nacht haalde. Helaas heb ik geen tips voor je. Behalve overdag ook even lekker gaan liggen als je de mogelijkheid hebt.
hier hetzelfde! kword ook van hetminste geluidje wakker en dan slaap ik niet meer of zeer slecht. meestal slaap ik tot 3u en dan lig ik de rest van de nacht half half of helemaal wakker pff, terwijl ik meestal niet voor 23u in bed lig
Zoooooooooooo herkenbaar! Sinds datik weet dat wij zwanger zijn slaap ik ook zo slect. Ben blij als ik eens 3 a 4 uur achter elkaar kan slapen, en dan inderdaad moeite met weer inslapen, soms is het zo erg dat ik echt 2 uur niet meer kan slapen, ga er dan vaak uit om warme melk te drinken. Nu moet ik zeggen vorige week is er blaasontstekking bij mij ontdekt en ik heb met 15 weken +3 dagen veel bloed verloren, gelukkig is alles goed met de kleine, maar dit maakt je wel onrustig, blijkt dat ik een hematoom in mijn baarmoeder erbij heb zitten............... Dus sinds dien slaap ik nog slechter..........
Ik heb het ook een tijdje gehad rond die tijd. Met 15 weken was het beter, en nu, op 17 weken heb ik weer een paar slechte nachten gehad. Gewoon bespreken met je vk, al denk ik dat zij waarschijnlijk zegt dat je dan je slaap moet proberen in te halen als je 's middags of aan het einde van de middag even de tijd hebt, en dat je vroeger naar bed moet gaan. Het hoort er wel een beetje bij!
Zo herkenbaar! Ook zo moe hier maar helemaal niet in staat te kunnen slapen. Ik slaap al weken 's nachts nauwelijks. IK kruip doodmoe in bed; leg me neer en dan begint het, vind dan mijn draai niet in bed, draai dan in andere richting, weer mijn draai niet gevonden, terug draaien maar neen, ook weer niet. Of ik heb buikkrampen, of pijn in bekken en onderrug of moet dan weer opstaan om naar toilet te gaan of ik lig klaarwakker te piekeren ... . Normaal leg ik me neer en slaap ik direct in, maar sinds de zwangerschap lukt het niet meer. Ik zit ook weer met begin van hyperemesis gravidarum (constant misselijk en overgeven) en ben dus 2 weken thuis. Daardoor kan ik overdag ook af en toe wat rusten en slapen, als mijn zoontje van 15 maand slaapt. Dat helpt dus wel. Wat ik nu al paar keer 's nachts heb gedaan, is Bejeweled spelen op man z'n Ipad en dat helpt dus geweldig om dan toch heel erg vermoeid te worden! Gisteren terug hierdoor in slaap gevallen. Blijkt wel normaal te zijn in de zwangerschap, vorige keer had ik het ook, maar in mindere mate. Gynaecoloog zei het ook dat dit vaak voorkomt, kan je niet veel aan doen helaas. Proberen overdag slaapjes te doen.