'zelf geslacht bepalen' gelukt of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amelle, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Op internet vind je allerlei manieren om zelf het geslacht te bepalen van je kindje. Bijv. na de seks met de benen omhoog gaan liggen vergroot de kans op jongen en niet op of na je eisprong vrijen vergroot de kans op een meisje

Vertel eens eerlijk. Wie is er voor een bepaald geslacht gegaan en is het wel of niet gelukt?

Zelf maakt het me absoluut niet uit dus ik/wij vrijen gewoon hoe en wanneer we zin hebben ;) maar ik ben gewoon benieuwd of zulke bakerpraatjes kloppen ja of nee

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ben hier ook benieuwd naar!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier gewoon geklust en eigenlijk niet opgelet.
    Had deze x een positieve test in de avond en meteen die avond geklust.
    En voor die positieve test eigenlijk (volgens mij) niet geklust omdat er geen tijd was (door werk) en ook geen positieve test.
    Wij dachten dus beide dat we weer een jongen zouden krijgen maar we verwachten een dochter...mama is natuurlijk overgelukkig!
    Eerst een zoon en nu een dochter!

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    #4 Crazy angel, 27 aug 2012
    Laatst bewerkt: 27 aug 2012
    ik had erop gelet, wilde graag een jongen, heb toen geklust een dag voor de eisprong, want ik wist dat dat schijnt te helpen
    en voila ;) maar een meisje was natuurlijk ook welkom hoor.. maakt me niet zo heel veel uit

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Geen rekening mee gehouden, maar telkens toen ik zwanger bleek te zijn toch stiekem wel zitten rekenen of het zou kloppen met de theorie: lang voor de eisprong een meisje, kort voor de eisprong een jongen.

Het klopte dus beide keren ;).

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die dingen zijn geen bakerpraatjes, maar gewoon onderzocht. Punt is alleen dat ze enkel de kans vergroten. Dus je blijft altijd nog gewoon kans op een jongen EN kans op een meisje houden.
    Dus dan kun je nog zo je best doen, uiteindelijk is het het toeval dat dan toch blijft beslissen :)

7. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Bij een IUI, KID, KIE insemineren ze vlak voor je eisprong of op je eisprong dan zouden er dus veel meer jongetjes geboren moeten worden als deze theorie zou kloppen...wij hebben KIE gehad en zijn nu toch echt in verwachting van een klein meisje...
    Wellicht wat rozemarijke zegt het vergroot iets je kans...
    Succes met de theorie en geniet ze van het uittesten :D

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb er ook wel een beetje op gelet, wou graag een meisje :) Heb 17 en 19 februari geklust, verwachte eisprong 21 februari (mbv het appje "OvulationDays" op mijn blackberry :))

Merk nu wel dat ik het juist ook heel erg leuk zou vinden als het toch een jongetje blijkt te zijn, dus uiteindelijk maakt het me niks uit. Zou wel grappig zijn als het toch uitkomt, haha! ;)

9. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ik had voorkeur voor eerst een meisje maar de maand ervoor was het niet raak en toen ik mijn eisprong voelde, diezelfde avond toch maar voor de zekerheid geklust, wetende dat ik mogelijk daarmee kans op jongen juist zou vergroten maar dat maakte me niet uit. Het is ook een jongen geworden.

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste hoopte ik op een meid, heb er geen rekening mee gehouden met klussen verder.
    Maar de chinese kalender klopte wel en dat we een tijdje voor mijn eisprong bezig waren geweest ook.
    Nu hebben we er weer bewust geen rekening mee gehouden, alles wijst uit op een jongen maar we weten helaas nogniet zeker wat het is.
    Zeer waarschijnlijk is het een meid, dus dan zou er allemaal helemaal niks van kloppen deze keer. :p

11. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Heb geklust 2 a 3 dagen voor me eisprong en weet het nog niet. NUB theorie zegt wel meisje maar dat weet ik over een paar weekjes. Heb al jongens en hier met deze theorie geen rekening gehouden omdat het me niks uitmaakte. Nu lichte voorkeur voor een meisje maar als het een jongen is vind ik dit ook erg leuk. Heb wel een super leuke jongens naam en geen meisjes namen, dat wordt nog lastig als het een meisje wordt

12. lies276

lies276 Niet meer actief

ik heb vier zoons. als de theorie zou kloppen, zouden twee van mijn zoons toch echt meiden moeten zijn :p.
    het klopt dat je de kans op een bepaald geslacht wat kunt vergroten (het gebruik van clomid zou de kans op een meisje ook wat vergroten), maar ik ben er van overtuigt dat je krijgt wat voor je voorbestemd is!

13. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier klopte het bij de tweede (bij de eerste wist ik m'n eisprong niet). Langer voor de eisprong en een meisje op komst!

14. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ow dat wist ik niet dat clomid de kans op een meisje vergroot. Heb daarmee moeten tempen dus echt op de eisprong en dus een jongen.

15. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Mijn vriend was op het moment van mijn eisprong al 3 dagen in het buitenland. Vlak voor hij weg ging hebben we geklust. Theoretisch gezien, zou de kans dan groter zijn op een meisje.
    Die Chinese conceptiekalender vertelde ook dat het een meisje zou worden.
    Verder zei mijn gevoel dat het een meisje is, en mijn vriend droomde vaak over 2 kids, een ouder meisje en een klein jongetje.

Gisteren gingen we met 17 weken voor geslachtsbepaling. Ik zei van tevoren nog; als het een jongetje is lig ik helemaal dubbel!

Het is een..... MEISJE! :D

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

OP je eisprong klussen, betekent helemaal niet DUS een jongen hoor :)
    De kans is ietsje groter, that's all.

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier op de dag van de eisprong en de dag erna en toch echt een meisje gekregen. Heb er trouwens nergens rekening mee gehouden of iets, kwam gewoon zo uit (was in het weekend haha).

18. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Toen wij aan kinderen begonnen wist ik helemaal niet dat je dat zelf kon beïnvloeden!
    Maar achteraf klopte het bij ons wel. :)

Bij mijn zoontje de dag van de eisprong geklust en daarna met de beentjes omhoog. ;)
    Dit keer is er een dag of 2 voor de eisprong geklust (niet bewust overigens want ik dacht dat mijn eisprong al geweest was en het dus "veilig" was) et voila....een meisje! :)

De chinese kalender klopte bij mij dan weer niet!

19. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hier niet gericht geklust voor het geslacht. wel eisprong enz in de gaten gehouden.. Ik dacht altijd we krijgen een jongen als eerste kindje.. maar toen ik zwanger was dacht ik, verrek, dit is geen jongen maar een meisje.. hoe dan ook, we zullen het zien binnen nu en maximaal 4 en een halve week...

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb begrepen dat je door middel van voedingsmiddelen de zuurgraad in je lichaam kunt manipuleren waardoor mannelijke of juist vrouwelijke zaadcellen meer kans hebben. Gender swaying heet dat.
    Wij gaan over ongeveer twee jaar proberen nog een kindje te krijgen en ik ga het wel uitproberen. Beide geslachten zijn van harte welkom hoor en als ik straks de Mama mag zijn van drie jongens ben ik dolgelukkig. Toch gaan we proberen voor een meisje, dat hebben we nog niet in onze verzameling ;).

Deel Deze Pagina