Hoi hoi, ik had gisteren mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Na het bloedprikken, beonnen we aan de echo! Helaas, geen kindje te vinden. OOk de inwendige echo gaf geen kindje in beeld. Beetje teleurgesteld kom ik van de bank af en krijg een afspraak voor een echo over twee weken. Die laat ik maken in het ziekenhuis. De verloskundige gaf aan dat ze denkt dat ik pas 6 weken zwanger ben ipv 8 weken, omdat ik gelijk na het stoppen met de pil zwanger geworden ben. Nog even spannend afwachten, gelukkig gaan de dagen hard en is het zo de 19de. Moet dus ook even mijn banner aanpassen, als ik meer weet (hij is alleen momenteel niet actief, beetje vreemd!) Liefs
ow wat jammer, maar ja, liever iets korter dan gedacht zwanger, dan niet zwanger . Alsnog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
hoi hoi, daar heb je gelijk in. Ben ook heel blij dat ik wel zwanger ben! Had me er alleen erg op ingesteld dat ik het morgen op mijn werk zou gaan vertellen, denk trouwens ook dat ik dat gewoon doe. Die twee weken maken niet zoveel uit. Over twee weken weten we in ieder geval meer.
Vervelend Mamma Cinnie! Hopelijk is alles goed over 2 weken! Ik wil je niet bang maken hoor, maar ik had met 6.4 een echo en zag toen een heel duidelijk "kindje" mét kloppend hartje. Maar ik hoop enorm dat het toch goed is, nogmaals ik wil je echt niet bang maken.. succes, Mayke
bij mij ook bij 6 weken en 4 dagen een kloppend hartje en hij of zij was toen 0,89 cm groot. had je al uitgeplast voor je de echo deed? mijn eerste echo was heel duidelijk vanwege dat ik nog moest plassen.
ik ben met 9 weken, twee weken teruggezet naar 7 weken en ben nu 11 weken en gister ook het hartje kunnen horen bij de verloskundige... Ik hoop voor je dat de volgende echo helemaal goed is, dus ook een kloppend hartje!
Hoi meiden, Of alles met de baby goed is weet ik dus niet, heb niets gezien. Mijn baarmoeder en dus ook een evt vruchtzakje waren niet te vinden. Ik had erg bewegelijke darmen, en mijn blaas bevatte wel wat urine. Volgens de verlosk komt het echt door mijn darmen en het feit dat ik waarsch nog maar zes weken ben. Even de spanning erin houden dus.
Ik was 6 weken en 1 dag, de echoscopist zag hartje en baby (inwendig), maar ik zag helemaal niets. Ook niet op de foto dus.. Maak je niet druk
Is die 1e echo uitwendig gedaan? Dan kan ik me wel voorstellen.. maar inwendig zitten je darmen er helemaal niet meer tussen ofzo toch?! :S
Ik weet niet hoe close je bent met je baas/collega's, maar ik zou t nu nog niet op mijn werk vertellen hoor! Snap wel dat je t de hele wereld wel zou willen vertellen dat je zwanger bent, maar ik zou sowieso wachten tot je een kloppend hartje op de echo hebt gezien... Maar je moet t zelf weten natuurlijk! Vervelend nu 2 weken wachten...succes
ga je het nu al zeggen op je werk? is dat niet wat vroeg? Ik ben 10 weken maar wil het nog niet zeggen hoor. even nog voor mezelf houden.
Bij de inwendige waren mijn darmen juist nog beter te zien dan uitwendig. De verlosk heeft het eerst uitwendig geprobeert en daarna inwendig
Het voordeel van het wel al zeggen is; als het fout gaat kan je meer reacties en begrip verwachten. Ik werk met allemaal vrouwen en het merendeel had al zoiets van, zou ze niet zwanger kunnen zijn. De reacties waren erg positief en die had ik juist nodig. Vandaar mijn keuze het te vertellen.
Hmm.. Maar inwendig kunnen ze met 6 weken toch echt al wel een vruchtzakje zien met vruchtje? Tenminste, mijn zus heeft een echo gehad met 5 weken en 5 dagen en daar was echt al een vruchtzakje te zien met een vruchtje erin. Er kon nog geen hartactiviteit worden gezien, maar wel dat er iets zat..
Dat verschilt echt per persoon. Want sommige kunnen alleen een vruchtzakje zien bij 6 weken en dan een paar weekjes later is het duidelijker. Het zal vast hetzelfde groeien, maar misschien dat er verschil is in ervaring van de echoscopisten of dat er andere factoren meespelen, waardoor er soms iets minder wordt gezien.
hoi ik had vandaag een echo met verouderde apparatuur omdat ze niet hadden begepen dat ik voor een echo kwam en de echo kamers bezet waren.. dacht dat ik 7 weken en 2 dagen was maar dat blijkt 6 weken en 4 dagen te zijn, nou ja prima.. bij mij zag je ook bijna niets... een vruchtzakje en een dooier maar met een soort bewegingsdetector zag je ritmische blauwe flitsen en dat was het hartje, op de foto zie ik eeeecht niets.... gr jose
Nee klopt, ik zag ook helemaal niets op de foto en ook niet op het schermpje, maar hij/zij zit er toch echt : P