placenta ligt voor (2e kindje) iemand tips/ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dora, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

Ik heb bij de 20w echo te horen gekregen dat de placenta voor ligt dus dat ik het kindje wat minder zal voelen hierdoor. Dat idee heb ik nu ook al. Ze ligt met haar hoofdje boven en de voetjes beneden.

Nu was dit bij mijn eerste kindje niet het geval en vond ik het bewegen echt een goede graatmeter of alles goed ging.

Iemand ervaring hiermee? ga ik het wel sterk voelen of helemaal niet de hele rest van de zwangerschap? Moet ik me nu zorgen maken als ik het niet minder kan voelen bewegen etc. wat houdt dit voor me in?

het lag niet te laag mbt de uitgang dus verder was alles prima.

xxx

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik had bij de 1e de placenta aan de voorkant en heb Kyra maar heel weinig gevoeld. vond het altijd wel eng, maar goed het was niet anders. Dat echte harde schoppen wat je ooit hoort heb ik nooit gevoeld.

Hopelijk is het nu anders, lijkt me idd wel fijn om het kindje goed te kunnen voelen.

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hier placenta aan de voorkant, maar hij trapt er dwars doorheen! haha ik voel hem heel veel de hele dag door!

4. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

hier ook placenta aan de voorkant, maar ik voel genoeg hoor :D

5. Lady1983

Lady1983 Lid

29 jan 2008
    28
    0
    0
    Hoi hoi,
    Ook ik hoorde met 20 weken dat mijn placenta voor ligt. Het is mijn eerste kindje en ik schrok er best van. Maar ik ben nu bijna 23 wken zwanger en voel sinds een week onze beeb de hele dag... wel op bepaalde plekker, erom heen zeg maar. Vriend voelt hem sinds een week ook erg goed.
    Dus dat zal bij jou ook wel goed komen! Trouwens ligt ons mannetje nu ook nog met zijn voetjes beneden... hopen dat hij el gaat draaien :)

6. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Bij beide zwangerschappen de placenta aan de voorkant, ik voel het ook meer aan de zijkant, maar voel het echt wel goed!

7. mamaelly

mamaelly Lid

23 jun 2007
    26
    0
    0
    huisvrouwke en mama
    roosendaal
    Hallo

Mijn placenta ligt helaas ook voor de uitgang, daar kwamen ze achter met de 20 weken echo.
    En met de echo met 28 weken lag hij er nog steeds voor het zal dus een keizersnede worden.
    Het geslacht was met 20 weken een meisje en nu zei de gyn dat het een jongen was pfffff twijfel zelf nog enorm...
    Maar maak je niet al te druk die placenta kan altijd nog omhoog groeien.

Groetjes Mama Elly

8. mamaelly

mamaelly Lid

23 jun 2007
    26
    0
    0
    huisvrouwke en mama
    roosendaal

9. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Kan dat? kan een placenta nog omhoog groeien?
    xxx

10. mamaelly

mamaelly Lid

23 jun 2007
    26
    0
    0
    huisvrouwke en mama
    roosendaal
    Ja dat kan doordat je baarmoeder groter word bij mij is de placenta alleen niet omhoog gegroeit hij ligt er ook helemaal voor.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Dora,

ja, zou dus kunnen dat je je kindje minder voelt en dat is dus geen reden om je zorgen te maken. Er zijn vrouwen die het desondanks wel goed voelen, maar ook zat die het niet goed voelen door de voorliggende placenta. Niet druk om maken dus, en ik zou verwachten dat je toch heus wel iets gaat voelen, zeker als je nog even wat verder bent. Zal alleen wat minder nadrukkelijk aanwezig zijn misschien, ;)
    Daar is verder niet zoveel mee te doen, behalve je instellen op dat je je kindje wat minder zult voelen, dan kan het tenminste altijd nog meevallen, :)

12. Noetje

Noetje Lid

10 nov 2008
    25
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Maar de kleine schopt graag aan de zijkanten en is duidelijk aanwezig. Als ik te lang niks gevoelld heb ga ik met mijn handen aan de voorkant op mijn buik liggen en dan voel ik wel beweging bij mijn handen. Kun je ook eens proberen

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hier ook aan de voorkant, maar deze kleine schopt harder dan de eerste waar de placenta achter lag en ook eerder....
    Hij trapt soms zo hard dat ik er bijna bang van wordt. ;)

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik weet al sinds de 12e week dat mijn placenta aan de voorzijde ligt, HA ga dinsdag aan (19 wk) dat de placenta nog erg ver naar beneden doorloopt. Volgens hem vooralsnog geen reden tot zorgen.

Het is niet zo dat de placenta naar boven "groeit", volgens de HA zakt de baarmoeder naar beneden uit. Pas vanaf 30 weken zou het "zorgelijk" kunnen worden als de placenta nog zover doorloopt. Dan zou een gyneacoloog moeten worden geraadpleegd (ivm mogelijk keizersnede)

Ik voel mijn kindje sinds een dikke week (18 wk 1 dg) en ook vrij regelmatig. Wel voornamelijk aan de bovenzijde.

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Heb de placenta ook aan de voorkant. En in het begin voelde ik haar wel, maar in de loop der weken is het veel duidelijker geworden!
    Het zal vast wel stukken minder zijn als dat de placenta achter ligt, maar ik voel haar met regelmaat!

16. deesjuhhh

deesjuhhh Lid

3 nov 2008
    76
    0
    0
    rotterdam
    hier ook placenta voor kant maar voel de uk toch vrij goed hoor, denk dat ze er om heen schopt

17. shirley78

shirley78 Lid

22 mei 2008
    14
    0
    0
    veghel
    HOi,
    Ik ben nu 21 weken zwanger en bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant , ik begin nu soms wat te voelen maar niet zo veel en sterk als bij mijn 1e zwangerschap.
    Mijn gyn.zei dat het wat later in de zwangerschap beter te veolen zal zijn en ik kan er haast niet op wachten want ieder plopje en schopje is toch weer ff een bevestiging toch...

18. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hier ook een placenta aan de voorkant, maar sinds 2 weken kan ik het getrappel steeds meer ook aan de buitenkant zien.
    Soms voel ik een dag echt enorm veel, soms wat minder. Maar ik voel het wel echt goed zeg maar.

19. Hier ook een voorliggende placenta dit keer (bij de vorige zwangerschap lag hij achter) en voel de kleine nu pas echt sterk bewegen. Voorheen voelde ik het wel, maar niet zo hard. Komt vanzelf, hoor. Al zal het volgens mijn vk nooit zo sterk worden als bij een achterliggende placenta.

20. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier ook een placenta die aan de voorkant ligt en de baby ligt met 'het kontje naar beneden en met het hoofdje naar boven.
    Het is mijn eerste zwangerschap, dus wist niet zo goed wat ik bij schoppen mezelf voor moest stellen.
    Maar vanaf 25 weken voel ik duidelijk schopjes, aan de onderkant van mijn buik.
    Vanaf 28 weken heeft mijn man de kleine pas gevoeld.
    Vind het soms ook maar een eng idee hoor, dat je minder voelt.
    Maar aan de andere kant is het ook wel prettig dat je minder voelt, mijn vriendin die net zo ver zwanger is ligt soms heel de nacht wakker, omdat de kleine zo actief is en ik kan lekker door slapen. :)
    Wel hoorde ik dat bij een stuitligging en een placenta die aan de voorkant ligt een draaipoging gevaarlijk is, maar weet niet of dat waar is hoor.

Deel Deze Pagina