vraagje over borstvoeding uit beker?

Discussion in 'Borstvoeding' started by babyke, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyke

babyke Bekend lid

Aug 30, 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hallo,

Mijn dochter is nu bijna 6 maanden en krijgt volledig borstvoeding op verzoek.
    Ik wil haar graag de borst blijven geven totdat ze zelfstandig kan eten,maar zou het graag zo hebben dat ze op den duur ook eens een voeding uit een beker krijgt.Kan dat eigenlijk wel?Bijvoorbeeld als we eens ergens op bezoek gaan of een dagje weg?En vanaf welke leeftijd zou dit eventueel kunnen?
    Waarschijnlijk is dit een hele domme vraag maar weet het echt niet :).

Een fles heeft ze nooit gewild dus ze krijgt het altijd ''live'' waardoor ik eigenlijk al bijna 6 maanden binnen zit,vandaar dat het me fijn zou lijken als ze het eens uit een beker zou krijgen.

2. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Allereerst respect! 6 maanden nergens anders naar toe kunnen en dan toch volhouden. Goed hoor van je.
    Als het je lukt om af te kolven, dan kun je haar zeker bv in een beker geven. Het is een hele andere manier van drinken, dus goede kans dat ze dit wel wil.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat is een kwestie van proberen. Mijn neefje wil de fles erg slecht. Daar hebben ze een poos geklungeld met theelepels melk (kinderdagverblijf). En inmiddels ook uit een beker.
    Alleen of ze het pikken vanuit de beker ipv borst is de vraag.
    En of de mond-motoriek al meewerkt is de andere vraag..

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb laatst geprobeert gekolfde melk die nog in de koelkast stond in haar rietjesbeker te geven, maar ze pikte het echt niet. :D Ze drinkt altijd erg graag uit haar beker, water, thee, maar moedermelk niet.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik weet van een moeder dat haar kindje het ook vanaf zo'n 6 maanden uit een gewone beker krijgt als de kleine bij de oppas of iemand anders was.
    Difrax oefenbeker lukt hier aardig vanaf 6 maand.

Share This Page