wat zouden jullie doen? uitetentje..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door asmama, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo, Hier een mama van een zoontje van 13 maanden oud.. aanstaande vrijdag houd mijn oma een etentje voor de hele fam ter ere van haar verjaardag,, erg gezellig natuurlijk en wil mijn zoontje graag meenemen.. maar het etentje begint pas om 7 uur kwart over 7.. mijn zoontje gaat altijd tussen 7 en half 8 naar bed dus dit is een probleem en denk dat hij dit nooit vol gaat houden,, nu zat ik te denken om hem rond 5 uur te laten slapen zodat hij het savonds wat langer vol kan houden.. ben dan wel bang dat ik hem helemaal uit zn ritme haal (die toch al een beetje op zn kop staat door het uur wat terug is gezet) Of zal dat wel meevallen? en ik weet niet wat ik anders moet eigenlijk want mijn famillie gaat allemaal mee dan blijft alleen schoonfamilie over om bijvoorbeeld op te passen en daar is zoon niet zo dol op! hij gaat dan huilen enz. Dusja wat nu? ;) wat zouden jullie doen?

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Persoonlijk zou ik zelf mijn zoontje naar bed brengen en dan naar het etentje gaan en je schoonfamilie op laten passen... Dan maar wat later bij het etentje...

3. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik zou hem gewoon meenemen hoor, kan hij daar niet in de kinderwagen slapen? En anders inderdaad lekker voor laten slapen, gaat vast goedkomen;)

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ja, snap je probleem... zou inderdaad kijken of hij om vijf uur nog wat wil gaan slapen. En anders gewoon kijken hoe het gaat. hij zal het zowiezo wel een uurtje later redden toch?

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik zou absoluut zijn gewone slaaptijden aanhouden. Je zult namelijk zien dat hij door de opwinding bij jou (die er onbewust toch is) hij echt niet slaapt om 17.00 wanneer jij wil dat hij slaapt.
    Neem een campingbedje mee naar je oma. Ik zou wat eerder gaan zodat je hem daar zijn avondmaaltijd kan geven, oma nog even met hem kan kroelen en hem dan in zijn bedje leggen. Volgens mij is dan iedereen blij. Hij is nou eenmaal 13 maanden en etentjes die om 19.00 uur pas beginnen zijn nog niet voor hem. Als dat wel zo was dan zou het een stuk eerder beginnen. Veel plezier

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou hem lekker thuis laten. Of toch bij je schoonfamilie of bij een betaalde oppas. Misschien dat een buurmeisje kan oppassen?

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ben sltijd van het meenemen. Lekker makkelijk ermee. Hoe makkelijker jij bent hoe makkelijker het kind wordt (mits het daar een kindje voor is natuurlijk en je het van het begin af aan gedaan hebt) wij heben daar wel bewust voor gekozen en we hebben het geluk een makkelijk kindje te hebben. Hij is natuurlijk nog lang geen 13 maanden dus dat is ook anders (daar ben ik me van bewust) maar ik zou denk ik hem gewoon meem nemen en als hij moe wordtmlekker in de wagen laten slapen. Ik geloof niet dat je daarmee zn hele ritme om gooit maar goed, ieder kindje is anders.....

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Me too!

9. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik zou na gaan of hij er wat aan heeft. Zijn er veel andere kindjes? Vermaakt hij zich altijd goed in groot gezelschap? Als hij er niets aan heeft en alleen maar netjes stil moet zitten zou ik hem niet mee nemen.
    Anders van tevoren laten slapen lijkt mij een optie. En als het bij je oma thuis is een campingbedje mee nemen. Kan hij altijd naar bed als hij moe is.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik vind het lastig. Want die van ons gaat altijd mee. Maar die is het van het begin af aan gewend en doet dus ook niet moeilijk als hij een keer op andere tijden naar bed gaat.

Maar als jij denkt dat hij erg veel lastgaat krijgen, zou ik toch oppas regelen. Eventueel zelf naar bed brengen en dan pas weg gaan.

11. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi dames bedankt voor de reacties.. het is niet bij me oma thuis het is een een wokrestaurant dus campingbedje e.d kan niet.. Hij is daar al wel is met pappa en mamma geweest en had de grootste schik en heeft heerlijk zitten knabbelen aan de bami en de fruit en ijsbar.. maarja.. dat was wel om 4 uur s'middags ;) oma heeft de kleine ook meegerekend en heb ook aan mijn oma gevraagd waarom zo laat? maardat was ivm dat sommige het anders niet redden ivm hun werk.. moeilijke beslissing schoonfamillie is eigenlijk ook geen optie laatst verjaardag van broertje gehad schoonmoeder belde half uur later al op zoontje was helemaal overstuur.. had hem ook zelf op bed gelegdd maar mijn zoon word meetal binnen 2 uur keer wakker voor het speentje.. dus dat gaat niet goed hij begint dan te huilen.. als wij weg gaan past meestal mijn moeder op (ook niet ideaal want bij haar wil zoon ook niet naar bed) maar bij haar zet hij het in ieder geval niet op krijsen omdat hij mijn moeder veel vaker ziet en meer aan haar gewend is.. schoonmama moet hij alleen als papa en mama erbij zijn ;) andere vreemden helemaal niet!! heb nog al een moeilik kind als het op oppasen aankomt ;) denk denk denk

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou het gewoon proberen en melden bij je oma dat als het niet gaat dat jullie naar huis gaan.
    Je hebt best kans dat als je hem nog even om 5uur naar zijn bed doet dat hij het prima vol houd....

wij gaan gewoon en we zien het altijd wel en het gaat eigenlijk altijd goed.....

13. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Thuislaten. Dat etentje is ook niet om 9 uur afgelopen.
    En als jouw zoontje een beetje op die van mij lijkt, slaapt die echt niet in een vreemde omgeving. Plus dat ie daarna van zulke dingen dagen van de rit is.
    Wij houden altijd zoveel mogelijk zijn ritme aan. Voor een etentje is het het niet waard om alles zo om te gooien.

Zou dus gewoon een oppas regelen zodat je kind gewoon lekker thuis blijft in zijn eigen omgeving en eigen ritme.
    Zelf in bed leggen en pas weggaan als hij slaapt.

14. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou hem toch niet meenemen hoor. Gewoon zelf op bed leggen en dan schoonouders op laten passen en wat later op dat etentje verschijnen. Als je zoontje dan toch wakker wordt en schoonouders krijgen hem niet stil, kan je toch gewoon naar huis?
    dat moet oma dan ook maar begrijpen als ze vanwege anderen het eten zo laat doet...
    je zult zien dat hij niet gaat slapen om 5 uur en dan zit je met de gebakken peren. Mijn zoontje lijkt het in ieder geval altijd te ruiken als ik graag iets wil. Zet hij lekker zijn kont tegen de krib aan ;)

15. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zou hem mee nemen. Gewoon proberen. Wat speelgoed mee nemen. gaat vast wel goed komen. En dan ga je toch gewoon optijd naar huis.

16. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik zou mijn dochter niet meenemen. Ik vind een etentje vanaf zeven uur veel te laat en om nou met een oververmoeid huilend kind te zitten. Nee ik zou oppas regelen.
    Evt idd zelf op bed leggen.

17. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik zou hem ook meenemen. Een keertje van de lijn afbuigen, zal echt zijn hele ritme niet van van slag raken. Eventueel je wagen meenemen zodat hij daarin kan liggen (slapen) als hij moe is. En gewoon alvast daarvoor wat te eten geven en wat hij daar nog eet is dan mooi meegenomen.

Veel plezier!

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou hem lekker thuis laten. Lekker vertrouwd in zn eigen bedje. Vraag of je schoonfamilie bij jou kan komen oppassen. Dan kun je zelf je kindje nog op bedje leggen. En hoeft schoonfamilie alleen maar op de bank te zitten.

19. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    haha..je krijgt tegenstrijdige adviezen. Zo zie je maar dat iedereen het anders doet. Ik heb het nog niet gehad met mijn zoontje dat we 's avonds een etentje hadden, maar dat zal toch een keer gebeuren. Ik weet ook niet wat ik zal doen...ja naar mijn kind kijken. Als hij goed gemuts is gaat hij misschien mee...en anders niet.

De kinderen van mijn schoonzus gaan wel altijd mee, nichtje is 1 jaar en je hoort haar niet. Ze zit heerlijk aan haar frietje te peuzelen en als ze jengelig wordt valt ze in slaap in de buggy...

Mijn zoontje slaapt nu al niet in een onrustige of vreemde omgeving..dus ik verwacht al helemaal niet in een overvol wokrestaurant...

Kijk naar je kindje en luister naar je gevoel. Je kunt ook overwegen om te zien hoe het gaat en een achterwacht als oppas hebben. Slaapt hij niet om vijf uur en zie je het niet zitten? Dan niet..
    Slaapt hij wel en is hij goed gemuts, gaan....wordt hij jengelig en moe en wil niet slapen in de wagen...dan lekker naar huis gaan, het zal dan al snel rond acht uur zijn en dan ben je toch mooi even geweest en kan bijvoorbeeld je partner blijven?

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind dat wel een lastige. Mijn dochter zou echt volledig van de leg zijn. Ze heeft geen per se bed tijd, maar is gewoon wel stuk rond 7 uur. Als ze dan nog moet eten is dat geen pretje. Als het om 5 uur zou zijn vind ik het wat anders, maar nu is het gewoon echt wel heel laat. Denk dat het er voor jezelf ook niet leuker door is. Ik zou gewoon schoonouders vragen. En je er bij neer leggen dat je misschien gebeld word. En ook je schoonouders waarschuwen dat hij misschien niet lekker gaat slapen.

succes!

Deel Deze Pagina