harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door caroline1978, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Dag,

Ik ben nu bijna 29 wk zwanger en heb veel harde buiken. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik net van een blaasontsteking af ben (na 2 antibioticakuren). Tijdens de blaasontsteking was het nog veel erger en moest ik van mijn vk echt gaan minderen met van alles. Na de eerste kuur was het wel wat minder, maar na de 2e kuur niet minder dan na de eerste kuur.
    Ik heb soms zeker wel 5 a 6 harde buiken in een uur. Met name 's avonds op de bank of 's nachts ook. Ook vanochtend weer. met opstaan 1, voor het plassen 1, na het plassen 1. Tijdens het wandelen met de hond 1 ... en ga zo maar door.
    Tijdens de harde buik krijg ik een raar gevoel over me heen (soort van benauwd gevoel/kippevel) en voelt het ook wel soms krampig in mijn buik. De harde buiken duren nu soms ook wel langer dan eerst.

Is dit normaal, zeg maar nog binnen hetgeen je mag hebben? Adviseer je het nog rustiger aan te doen?
    Op internet lees je dat bij meer dan 4 harde buiken het echt teveel is en je contact moet opnemen met je vk en niet zelf moet gaan diagnosticeren. Vandaar de vraag!

Ik hoor het heel graag!

Alvast bedankt! Groetjes Caroline

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Wat vervelend zeg. Ik vind het ook wel veel harde buiken die je hebt. Het kan inderdaad heel goed te maken hebben met de blaasontsteking die je gehad hebt. Je baarmoeder is hier gewoon gevoelig voor. Ook voor en na het plassen komt dit voor. Als je van wandelen met de hond hier ook last van krijgt is het toch iets te veel. Ik adviseer je toch om weer contact op te nemen met de verloskundige en goed te bespreken hoe rustig aan je moet doen en ook om misschien te kijken of het niet voor ontsluiting zorgt al die harde buiken.

Groeten Evelien

3. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    hoi Evelien,

heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb toevallig eind deze week een afspraak gepland staan. Dat van die ontsluiting zal ik onthouden (wist ik niet).... ik hoop het niet zeg!!!
    Ik werk al wel minder (70%), maar daarnaast heb je ook niog steeds zoveel te doen... ik denk dat minder werken zeker van goede invloed is. Ik zal het met haar bespreken!

nogmaals bedankt, groetjes Caroline

Deel Deze Pagina