Ik ben sinds twee weken weer aan het werk, ik werk tweeëneenhalve dag, op maandag, dinsdag en donderdagochtend. Ons meisje gaat twee hele dagen naar het kdv en op donderdagochtend is mijn man thuis aan het werk. Klinkt heerlijk, en dat is het ook wel, maar ik ben nu al zooooo vreselijk moe na die twee weekjes. En ik vind het maar een beetje raar, omdat ik voordat ik moeder werd, altijd 40 uur of (veel) meer werkte zonder problemen. Ook zou ik graag mijn opleiding weer oppakken en wat freelancen, maar ik weet even niet zo goed waar ik die concentratie vandaan moet halen. Nu slaapt het dametje alles behalve door, is het op mijn werk een gekkenhuis en heeft manlief het nog nooit zo druk gehad op het werk, dus regel ik eigenlijk alles thuis, van huishouden, kdv, logistiek, boodschappen, koken, nouja, wat jullie waarschijnlijk ook allemaak moeten doen. Op zich niet gek dat is me niet fris als een hoentje voel, en ongetwijfeld moeten we nog onze weg vinden in onze nieuwe situatie, maar herkennen jullie dit? Gaat die moeheid over? Gaat het wennen? Hoe snel ging dit bij jullie? Ik heb het gevoel dat ik een compleet watje ben geworden! Want om nu al op vakantie te gaan...
Ik heb geen advies voor je, maar heb precies hetzelfde gevoel. Ben na 2 weken werken al totaal op. Is hier ook rommelig op het werk.
Het eerste jaar is zeker een tropenjaar... je zit nog bomvol hormonen, je moet je draai vinden in je nieuwe rol... je kindje moet nog zijn/haar draai vinden qua slaap etc. Zelfs nu de jongste dik twee jaar is heb ik echt nog periodes dat ik doodop ben. Vooral nu, maar dat komt ook omdat het "hoogseizoen" is op onze afdeling. Het wordt echt beter!!!!!
Klinkt decadent, maar ik heb een schoonmaakster aangenomen toen ik weer begon, scheelt een hoop werk.
Klinkt bekend. Hier ben ik nu weer zo'n 3 maanden aan het werk na het derde kind in 4,5 jaar. Slaap, wat is dat? Er is er altijd wel eentje wakker. Ik werk 4 dagen en het is enorm hectisch op dit moment. Ik heb soms zelfs al wel eens dat ik zo duizelig ben van vermoeidheid dat ik de leuning vast hou als ik de trap af loop. Maar, vroeg naar bed gaan, niet te druk maken als je een keertje een moemnt van rust kunt pakken, af en toe vrij nemen op de dagen dat je kindje naar de opvang gaat zodat je helemaal bij kunt tanken en je zelf een beetje in acht nemen. Geen stress over het huishouden of inderdaad een schoonmaakster nemen. En zo kom je de eerste jaren wel door
Ik vind dat helemaal niet decadent. Wij hebben nu ook poetshulp. We werken allebei fulltime, dus ik vind dat we het recht hebben om weekends volledig vrij te houden om met onze dochter te spelen. Poetshulp nemen was echt ons beste idee in jaren!