Hoihoi!! Morgen hebben wij de 20 weken echo, best wel weer spannend allemaal, maar vooral leuk! Zijn er meiden die tips of ideeën hebben waar we extra op kunnen letten tijdens die echo of wat we kunnen vragen hoe het er met bepaalde dingen voor staat? Vaak komen bij ons pas achteraf de nuttige vragen in ons op, dus was benieuwd naar ideeën van jullie vooraf (behalve geslacht,, want dát willen we nu nog niet weten...misschien binnenkort wel)
Ze kijken alles na meid eigenlijk hoef je niets te vragen. Ze vragen ook of als ze afwijkingen zien jullie dat willen weten ja of nee. Dan wat algemene info over jullie zelf lengte gewicht dat soort dingen.
Je hoeft niks te vragen of voor te bereiden hoor. Hooguit vertellen wanneer er bv erfelijke afwijkingen in jullue familie voorkomen zodat ze dat evt extra kunnen meenemen . Ze weten precies wat ze doen en waar ze naar moeten kijken daar zijn ze voor opgeleid
Dat weet ik ook wel dat ze de belangrijkste dingen zelf na weten te lopen. Maar bedoelde extra leuke dingetjes vooral wat leuk/handig is voor onszelf om (extra) te weten of zo Toch bedankt voor de info hoor, maar daar ging ik al wel vanuit dat ze zelf de medische aspecten zouden bekijken
Naar mijn idee kan je gewoon onvoorbereid naar de 20 weken echo gaan. Ze vertellen alles en kijken alles na.
De medische dingen worden uitgebreid nagelopen. Ik heb gevraagd hoelang de benen waren, aangezien ik maar 1.58 ben en man 1.86, baby heeft man zijn benen . Maar zelfs dat wordt al verteld voordat je erom vraagt. Je zou hoogstens kunnen vragen of je van een bepaald beeld een fotootje mag.
Wat zijn leuke extra dingetjes? Het is een medische echo, die is nu eenmaal niet voor de gezelligheid. Het belangrijkste is dat je kindje gezond is en daar zullen ze naar kijken.
Inderdaad,verwar het niet met een pretecho. Want dat is het echt niet. Het is heel medisch en ze kijken en meten alles na.
Ze kijken alles na bij de baby. Dus je hoeft niet echt iets te vragen. En de 20 weken echo is echt voor de medische dingen. Ze kijken alles na zodat je een beetje weet of de baby geen problemen heeft. Ik was juist nerveus hopend dat alles goed was en ik kreeg te horen op het einde van de echo wat het geslacht was
Zelf heb ik voor de echo een filmpje op internet opgezocht van een 20weken echo. Het leuke daaraan vond ik: ik herkende veel dingen al voordat de vk er iets over zei. Dat vond ik leuk!
Meid het is geen "leuke" echo maar heel medisch hij word pas leuk aan het einde als alles goed is en er geen afwijkingen zijn gevonden.
Ik weet nog dat ik het heel spannend vond. Ze checken echt de baby van boven tot onder. Het kon mij ook niks meer schelen of het een jongen of meisje was. Wat was ik opgelucht dat alles goed leek te zijn.
Blijkbaar geef ik een verkeerde indruk... Ik weet dat de 20 weken met name op medisch gebied gericht is. En niet alleen maar voor de "lol" zoals vele van jullie dit blijkbaar opvangen. Maar degene die bij ons ook al de 13 weken echo, combinatietest én een pretecho met 16 weken heeft gedaan, ZIJ zal óók de 20 weken echo doen en heeft met 16 weken al een hoop dingetjes kunnen "goedkeuren" en zei dat we met de 20 weken echo konden gaan genieten, vandaar mijn vraag of er misschien nog andere leuke dingetjes zijn om na te vragen.
Dit bedoel ik; dat zijn leuke dingetjes om (extra) op te letten, heb hetzelfde geval; ik ben maar 1.51m. en mijn man is 1.94m. Maar wie weet valt de verhouding vanzelf al op dat de baby lange beentjes (van papa dus) heeft! Tnx HuiBooBee!
Het hangt ook van de echoscopist af hoeveel ze zeggen. Vriendin van me had er een die keek alles na en bromde alleen ja....mmmm....ja.....ja.....goed.....mmm. zij moest echt vragen wat hij allemaal zag. Terwijl die de onze deed ons echt betrok, vertelde wat ze aan het bekijken was en wat ze allemaal zag. Het is jullie kindje, dus vraag gewoon als iets je niet duidelijk is of als ze medische termen gebruiken!
Bedankt voor de tip Lumiere, gelukkig is onze echoscopiste vrij spraakzaam en betrekt ze ons bij een hoop. Maar heeft indd wel gauw de neiging om medische termen te gebruiken die we niet helemaal snappen.