Hallo, Ik ben nu 8 weken zwanger ondertussen. Nu heb ik van de doktor en andere mensen gehoord dat je pas na 3 maanden iets zult zien aan je buik. Nu na 8 weken begin ik zelf al een behoorlijke buik te krijgen! waar kan dit mee te maken hebben? en zou er misschien kans zijn op een tweeling omdat ik al een redelijke buik krijg? Groetjess Xynnie
Ik had dat met 8 weken ook en dacht echt hoe kan dat nou? Mensen die me zagen dachten dat ik veel langer zwanger was. Toen ik een afspraak had bij de VK vertelde ze me dat je lichaam zich aan het voorbereiden is en dat het je darmen zijn die "omhoog" worden gedrukt.
Zijn gewoon je darmen die zoeken alvast een andere plek. Je baarmoeder zit nu nog achter je schaambot
Ik had precies hetzelfde met 8 weken! De gyn zei tegen mij dat het inderdaad mijn darmen waren, die omhoog gedrukt werden. Daarnaast gasvorming wat ook voor bolling zorgt. Ik was ook behoorlijk verstopt, dus dat alles bij elkaar.. Na 11 weken ging dat ineens beter en werd mijn buik kleiner! Hij is nog steeds groot voor 16 weken, maar nu komt het echt door de baarmoeder volgende de gyn. Veel vruchtwater, zit in de familie..
Zijn inderdaad gewoon je darmen. Ik had tot 12 weken een buik waar je u tegen zei, daarna is alles geslonken, kan ik weer naar de wc en heb ik mijn eigen buik weer terug. Nu is het wachten op het echte groeien
Ik denk dat je een beetje verkeerd bent ingelicht dan. Bij mij kon je het ook al vroeg zien, heeft niets met tweeling te zien .. zijn je darmen die een plaatsje zoeken
Jup, zoals hier boven al gezegd werd zijn het gewoon je darmen. Je baarmoeder groeit al wel maar komt nog niet boven het schaambot uit. Kan dus onmogelijk echt een babybuik zijn.
Tis wel een babybuik natuurlijk, want die darmen komen niet voor niets omhoog. Maar het verschilt per zwangerschap. Bij mijn eerste zag je niets tot 18wk of zo. Nu zit ik op 17 en heb echt al veel meer buik. Met maat 36 ben ik ook niet echt gezet of zo. Ze zeggen dat je een tweede sowieso eerder ziet.
@Xynnie: laat me raden, je hebt een relatief kort bovenlijf? Als dit het geval is is er gewoon minder ruimt voor je groeiende baarmoeder in je lijf en komt alles wat meer naar buiten, waardoor je het al eerder ziet. Ik heb dit zelf ook gehad. Ik droeg met 8 weken al zwangerschapsbroeken en met 16 weken was mn buik dikker dan die van mn redelijk lange collega die op het punt stond om te bevallen. Aan het eind van de zwangerschap was ik een reuze ballon op stelten. Mn hele bovenlijf was één ronde bal en ik bij wijze van spreke gaan BHs meer nodig, omdat die gewoon op mn buik lagen. Ach, iedereen draagt anders. Zo lang alles goed gaat is er niets aan de hand!
Ja inderdaad. Ik ben zelf maar heel erg klein en fijn haha, dus dan kan dan misschien ook wel een oorzaak zijn dat ik het dus inderdaad al snel zie. Dankjullie!
Ik ben ook 8 weken en mijn buik knalt ook uit elkaar, maar dat is puur darmen/opgeblazen... 's ochtend is 'ie nog plat en 's avonds lijk ik wel 30 weken zwanger.