middag en avond voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jetje7891, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Hallo Heidi,

ons zoontje is nu 8 weken oud en met de borstvoeding gaat het heel goed. Alleen heb ik het idee dat ik aan het einde van de middag en de avond veel minder heb dan in de ochtend. Is dat normaal? Ook is ons zoontje sinds 2 weken aan het clusteren in de avond, van 19.00-22.00 uur ongeveer. Wanneer stopt dit? Ik geniet er wel van hoor, maar soms komt het gewoon niet uit (als ik 's avonds weg moet ofzo), kan ik het clusteren zelf 'verzetten' naar een tijdstip wat mij beter uit komt?
    En is het normaal dat de ene borst voller is dan de andere? Het is ons eerste kindje dus allemaal nieuw.. Als je tips/adviezen heb hou ik me aanbevolen!
    Hoor het graag!
    Groetjes Jet

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi Jet,

Wat je beschrijft is nog normaal gedrag hoor. Doordat je waarschijnlijk weer wat meer doet overdag, wat bezig bent, kan het zijn dat je merkt dat de borsten tegen einde middag/begin avond wat slapper voelen. Dit is normaal. Hierom is de avond ook vaak het moment om te clusteren. Dat en het feit dat je kindje zo lekker wat bij elkaar kan snacken om de nacht in te gaan. (tot de eerste nachtvoeding in ieder geval) Verzetten kun je proberen hoor, kijk maar wat lukt.
    Dat 1 borst voller is is ook niet ongewoon, vaak heb je 1 borst die wat enthousiaster is zullen we maar zeggen ;)

Laat je kindje maar lekker bepalen. Het clusteren is meestal zo na 3 maanden over of minder. Kindjes clusteren nog wel als ze iets onder de leden hebben, of als er een ontwikkeling aan komt: kunnen ze lekker bijtanken bij mama en na een dag of drie zien ze ineens hun handjes of kunnen ze de voetjes pakken!

Succes verder!

Deel Deze Pagina