Ik wou er eigenlijk nog mee wachten hoor maar een vriendin van mij heeft haar zoontje al wel vanaf 6 maanden in de loopstoel(elke keer maar even) Dus ik vroeg mij af vanaf hoeveel maanden dit kan? Of ligt het eraan of het kindje al zelfstandig kan zitten?
Mij is verteld dat het kindje zijn voetjes al goed moet gebruiken, dus de voetjes plat op de grond heeft bij het staan en het zitten in zo'n stoeltje. Als je kleintje op zijn teentjes moet lopen kunnen zijn voetjes in spitsstand groeien. Het schijnt ook niet goed te zijn voor de heupjes als die nog niet sterk genoeg zijn.
met 5 a 6 maanden geloof ik, moest in het begin er wel een kussentje bij de buik doen, zodat ie wat steviger zat
ja ik zette haar ook wel eens in met 6 maandenl, maar sinds ze kruipt en staat wilt ze niks anders meer... Dus nu geen loopstoel meer !
Niet! Die dingen zijn zo slecht voor de beentjes, heupjes en voeten. Ik snap niet dat ze nog verkocht worden. vraag maar aan elke willekeurige fysio en de haren gaan recht overeind.
Ja als je ze er uren in laat zitten. Maar af en toe is een kwartiertje moet volgens mij geen kwaad kunnen hoor
Ik heb hier geen loopstoel. Het is niet echt praktisch want dan moeten we onze kamer verbouwen. We hebben een kleed bij het zitgedeelte....en ik zie het al gebeuren....tok...boink
Gewoon helemaal NIET gebruiken dus. Het is zeer funest voor de heupen. kindje gewoon lekker zelf zijn gang laten gaan. Lopen leer je niet in zo een karretje.
jayden zat er met 7 maanden in. op het consultatiebureau raden ze het af het belemmert het vallen en opstaan als ze gaan leren lopen 15 min per dag werd tegen mij gezegd.
deze vraag vroeg ik me ook al af hoe oud ze er voor moeten zijn.... volgens mij krijgen ze er alleen echt last van als ze er uren in zitten hoor maar een kwartiertje per dag kan toch gee nkwaad? want dan kun je de wippers en dergelijjke oook wel afschaffen want dat belemmert dan ook hun doen en laten...
15 minuten per dag worden er meestal stiekem toch wel wat meer! hier ook absoluut geen loopstoel! vind het onverantwoord dat die dingen nog verkocht mogen worden!
dat ligt toch grotendeels aan jezelf en als het echt echt echt heeeeeeeeeeeeel schadelijk zou zijn dan werden ze heus niet meer verkocht!
tycho ging erin vanaf 6maand heb het op het bureau hier ook gevraagd en ze raden het niet aan maar een kwartier tot halfuur per dag (2x kwartier) was echt niet het einde van de wereld. en dat er gezegt word dat die 15min. toch wel langer worden, nou hier niet hoor tycho gaat s'ochtends en s'avonds er een kwartier in en geen minuut langer.
hier wel hoor hij vind t geweldig! hier maar 10 minuutjes en dan is t feest over hoor haha als t echt zo schadelijk zou zijn werden ze heus niet meer verkocht!
Wanneer je kind er 15 min. in zit is de belasting op de gewrichten (heupen/ knieeen/ enkels) niet eens heel groot. MAAR de voornaamste reden waarom de loopstoelen slecht zijn, is omdat de ontwikkeling van een kind nadelig beinvloedt wordt. Je plaatst een kind dat nog niet toe is om te lopen in een loopstoel. Hierdoor moet een kind een beweging maken waar hij geestelijk en lichamelijk nog helemaal niet aan toe is. Dit heeft als gevolg dat er stappen in de ontwikkeling worden over geslagen. Hierdoor kan er een motorische achterstand optreden aangezien een kind alle ontwikkel stadia moet hebben doorlopen. Deze motorische achterstand hoeft zich niet binnen het eerste jaar te openbaren, maar kan ook later geconstateerd worden. Voor mij dus geen loopstoel. Mijn zoontje bepaalt zelf wanneer hij toe is aan lopen en niet ik!
ow en sigaretten, alcohol, wiet enz. worden ook gewoon verkocht terwijl het schadelijk is. Rare vergelijking maar om nu te zeggen dat het niet verkocht zou worden als het echt schadelijk is dat klopt natuurlijk niet.