Ervaringen waterpokken baby (2,5 maand)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door EvelineThijssen, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds gisteren heeft Femke de waterpokken, dankzij haar lieve grote broer die ze 2 weken geleden had :p
    Zijn er hier nog meiden die ervaring hebben met de waterpokken op zo'n jonge leeftijd? Hoeveel last leken jullie baby's ervan te hebben, zijn er ook ukjes die er echt koorts van krijgen enzo?

Bij Femke valt het nu nog wel mee, maar het kan natuurlijk nog een stuk erger worden. En hoewel het CB zei dat het bij baby's meestal mild verloopt en er niet zoveel pokjes komen zie ik toch al aardig wat vlekjes en blaasjes verschijnen.

2. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje was ook 2,5 maand en zat er helemaal onder.
    Dit was tussen sinterklaas en kerst. Ze had het zelfs erger dan haar grote broer. Het laatste korstje van de waterpokken zit nog op haar hoofd. Ze had wel last van jeuk want ze sloeg wel erg met haar hoofdje maar ze heeft geen koorst gehad. Haar hoofd zit nog wel onder de rode vlekjes en deukjes. Erg zonde en nu maar hopen dat dit helemaal weer weg trekt:x

3. En gaf jij ook borstvoeding Jootje?

4. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter had van de zomer waterpokken, zij was toen 4 maanden oud. Ze had er maar een paar (schatting: stuk of 20?), en had er totaal geen last van. Ik ga er van uit dat zij het nog wel een keer zal doormaken, als ze zo jong zijn bouwen ze nog geen of onvoldoende afweer op. Hopelijk verloopt het ook dan weer mild.

Ik gaf volledig borstvoeding.

5. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    nee ik geef geen borstvoeding

6. Femke heeft er nu ook een stuk of 20, maar ze heeft er volgens mij ook geen last van nog.

7. odet

odet Niet meer actief

o, zie nu pas dit topic.
    sorry, heb er net zelf 1 gemaakt over hetzelfde.

kan het geen kwaad bij die kleintjes?

8. Toen Jelle de waterpokken kreeg heb ik wel gevraagd aan het CB hoe het zat, wat ik het beste kon doen met Femke.
    Ze zeiden dat baby's dan niet vaak worden besmet omdat ze nog beschermd zijn door antistoffen van de moeder. Verder kon ik Jelle en Femke beter niet al teveel laten knuffelen enzo, maar verder is er toch weinig aan te doen; je kan moeilijk voorkomen dat ze elkaar besmetten. Tja, je oudste een volle week uit logeren sturen ofzo... maar dan nog kan de jongste al besmet zijn, want de kindjes zijn al besmettelijk (via hoesten enzo) een paar dagen voordat de waterpokken verschijnen.
    Femke heeft ze dus inderdaad ook echt gekregen, en toen heb ik weer het CB tips gevraagd. Meestal als jonge baby's de waterpokken wel krijgen verloopt het heel mild blijkbaar, en hoef je er dus helemaal niks tegen te doen. Enige nadeel is dan dat ze het later nog wel een keer krijgen waarschijnlijk.

Femke heeft nu een stuk of 30-40 (opkomende) waterpokjes, maar ze lijkt er niet echt last van te hebben. Krabben kan zij natuurlijk nog niet bewust, maar ik merk verder helemaal niet dat ze anders doet dan normaal. Alleen als je kindje merkbaar last van de waterpokken heeft zou je wel het beste even naar de huisarts kunnen gaan, want je mag niet zomaar dezelfde spulletjes gebruiken als bij oudere kindjes.

Odet, ik hoop dat jouw kleintje ze niet krijgt, dat is wel het fijnste natuurlijk. Maar goed, het schijnt dus niet zo'n ramp te zijn als ze het wel krijgen.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Esmay heeft ook de waterpokken gehad toen ze aan maand of 3,5 - 4 was...
    Ze heeft er eigenlijk vrij weinig last van gehad, beetje koorts en een bultje of 15 zoiets...
    Ze zeggen wel dat als ze er niet veel last van hebben gehad ze het dan nog een keer kunnen krijgen ? Maar laatst heerste het weer op het KDV en ze heeft ze niet opnieuw gekregen....

Ze zit nu op een ander KDV en die zeiden al: "Oh Esmay zal ze ook nog wel krijgen dan" maar toen ik zei dat ze ze al gehad had op de leeftijd van 3,5 - 4 maanden keken ze echt verbaasd en vonden ze dat wel erg vroeg!

De huisarts gaf hier trouwens aan: Hoe jonger de kindjes zijn hoe minder last ze er van hebben... (tenzij ze dan nog echt heel jong zijn < 2 maand... )

Ik gaf trouwens geen borstvoeding...

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    T kan opzich geen kwaad maar zodra je kleintje koorts krijgt moet je zsm contact opnemen met je huisarts!
    Als je kleintje last heeft van jeuk kan je er evt mentholgel opsmeren dat is verkrijgbaar bij de apotheek.

11. odet

odet Niet meer actief

bedankt.
    ja, de oudste heeft ze nu dus echt.
    39,3 koorts en een pukkel of 10 tot nu toe.
    hij heeft van de koorts wel last.
    hoop dat ze de jongste maar overslaan.

Deel Deze Pagina