Ik ben 22 weken zwanger en ik heb gewoon niet het flauwste idee van wat ik nou een leuke jongensnaam vind. Ik was ervan overtuigd dat wij een meisje zouden krijgen, maar na de 20-weken-echo bleek het een jongetje te zijn. Meisjesnamen waren geen probleem, maar nu zit ik echt met de handen in het haar. Ik zit al regelmatig op allerlei namensites te kijken, probeer in tijdschriften, boeken etc. leuke namen te ontdekken, maar ik vind het allemaal niks. Mijn man heeft wel twee favorieten, maar ook daar ben ik niet weg van. Waar haalden jullie je naam vandaan?
Wij wisten in welke richting we een naam zochten, namelijk Scandinavisch of eventueel Duits. Dus dan kun je daar specifiek op zoeken op internet. Sverre is een erg leuke naam?!
Grappig, mijn man wil ook graag een Scandinavische naam. Ik heb daar op zich geen bezwaar tegen, maar ben nog geen hele leuke tegengekomen, eigenlijk.
Bij de eerste had ik al jaren die naam voor een jongen en die is het ook geworden. Geen twijfel mogelijk. Bij dit kindje een groot probleem, omdat mijn vriend en ik een totaal verschillende smaak hebben. Gelukkig is sinds kort de kogel door de kerk, mijn vriend kwam met een naam aan die ik ook al ooit eens leuk vond maar dan anders geschreven en daar had hij dan ook vrede mee, wat een opluchting!
Inderdaad overal opletten; tijdschriften, sites, boeken, etc. En de aftiteling van TV-programma's wil me ook nog wel eens op ideeen brengen Klanken die je leuk vindt klinken, kan je ook proberen te 'combineren' en dan blijk ik nog wel eens op een bestaande naam uit te komen die leuk is. Maar ja... lastig uitleggen dit. En... ik zit ook nog vreselijk met de jongensnaam in mijn maag... Moeilijk moeilijk... dus ik weet niet of je naar mijn tips moet luisteren
Nou, de afgelopen weken/dagen hebben we flink zitten piekeren en zoeken. Mijn man is gelukkig van zijn 2 favo-namen die ik niet zo geweldig vond af. Maar nu heeft hij in z'n hoofd dat ie Levi een leuke jongensnaam vindt. Dat vind ik ook wel, maar volgens mij is het ten eerste een veel voorkomende naam op het moment en daar hou ik niet zo van. Er zitten op dit moment al twee kindjes in de kdv-groep van mijn zoontje die zo heten. En deze baby komt ook weer in die groep, dus dat wordt dan al de derde en dat is dan nog maar op het kdv hier in het boerendorp. Ten tweede heeft onze oudste zoon én mijn man ook al een Joodse naam (en wij zijn niet Joods). Wordt het dan niet een beetje teveel van het goede? Wat denken jullie?
Wil je vertellen hoe je oudste heet? Dan weten we je stijl een beetje. Of heb je suggesties wat je wel leuk vind maar het net niet is?
Mijn oudste heet David. Gewoon op z'n hollands uitgesproken, anders zou het ook echt niet bij onze achternaam passen. Eigenlijk vinden we Jonathan allebei een geweldige naam, maar de combi David en Jonathan is wel heel erg "over the top", dus dat wordt 'm niet. Mijn man wilde eerst graag een Scandinavische naam, maar na 3 dagen Noorse en Zweedse namensites afspeuren hebben we niks leuks gevonden. Een Engels uitgesproken naam past niet bij onze achternaam en ook niet bij David. Modenamen wil ik liever niet (zoals Sem, ook al vinden we die wel aardig). En nu hebben we dus Levi. Ik vind zelf Thomas of Quinten ook allebei erg leuke namen. Mijn man vindt Joël leuk, maar heeft al 3x een vreselijke leerling gehad met die naam, dus de associatie is niet zo goed. Maar we zoeken dus iets dat bij David past, Hollands wordt uitgesproken, het liefst met 1 of 2 lettergrepen. En niet met een D beginnend, want daar hebben we er hier thuis al 2 van. Verder hebben we maar weinig eisen, hoor, haha
Grappig, Ken je die presentator van praatjesmakers? Jochem van Gelder. Ken je vast wel.. Die heeft drie zoons. De oudste heet David, dan komt Levi en nummertje 3 heet Jesse... Dus misschien vinden jullie Jesse ook erg mooi?
Ik vind Levi wel een leuke naam, maar op de een of andere manier niet zo leuk bij David (vraag me niet waarom...) Thomas, Quinten en Joël vind ik wel leuk bij David, hoewel Thomas niet mijn smaak is. En is Thomas ook niet een beetje een modenaam? Volgens mij wordt die naam ook wel heel veel gegeven. Verdere suggesties: David en... Jorik Jorrit Jens Lukas Luuk Menno Martijn Jasper Richard Rémon Rens Lenn Koen T(h)ijmen Thijs Matthijs Jelmar Michiel
Deze namen vind ik wel bij David passen (David vind ik een erg mooie naam trouwens!): Daniël Benjamin Floris Bastiaan Maurits Vincent Laurens Simon Olivier Arthur
Bedankt. Dat van Jochem van Gelder wist ik niet. Jesse vind ik idd ook een leuke naam, haha. En Thomas is idd ook wel een beetje een modenaam, maar dat is er toch wel eentje van langere tijd. Niet zoals Sem, Mees, Stijn etc. wat je tegenwoordig echt heel veel hoort. Ik heb er wel wat leuke dingen tussen zien staan (waaronder de naam van mijn man, haha). Bedankt voor het meedenken in elk geval.