Wat een vreselijke nachtmerrie. Hier zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte en kracht toegewenst met dit enorme verlies. Mathijs* zal zeker waken over jullie en zijn zusje.
Heel veel sterkte met het grote verlies . Waarschijnlijk zijn je gedachten daar nu totaal niet naar, maar ik heb een heel prettig contact gehad tijdens mijn zwangerschap met de Vasa praevia foundation, mocht je met lotgenoten willen delen. Nogmaals sterkte, wat een nachtmerrie...
Wat verschrikkelijk om dit (weer) te lezen... Ik wil jullie toch feliciteren met jullie zoon. En helaas ook condoleren met het verlies. Het verdriet is echt onmenselijk! Ons tweede dochtertje is in dec vorig jaar ook precies bij 39.4 weken overleden in m'n buik. Er zat een knoop in haar navelstreng en waarschijnlijk is dat de rede geweest, we hebben geen obductie laten doen dus weten het niet zeker. Ze was iig helemaal gezond. Daardoor is het helemaal oneerlijk maar tegelijk wel fijn voor de toekomst. Ondertussen ben ik nu weer 14 weken zwanger en het is zo spannend. Blijf vooral met elkaar praten en accepteer elkaars verdriet. Het gaan er zware tijden worden. Sterkte!
Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Het steunt mij/ons wel om daar de kracht weer uit te halen om door te gaan. Mijn man en ik kunnen gelukkig er samen goed over praten maar ik ben blij dat ik me heb aangemeld op dit forum. Gister hebben we de obductie uitslag doorgenomen met de huisarts en daar kwam wel uit dat het te voorkomen was geweest. Ze hadden het onderzoek moeten uitvoeren gezien mijn geschiedenis van mijn eerste zwangerschap. En dat frustreerd mij enorm dat ons mannetje de kans niet heeft gekregen door nalatigheid van de echoscopist. Zij zag met de 20 weken echo de navelstreng niet goed in beeld maar zei dat het zo goed was en dat ze hem niet verder hoefde te volgen. Als ze even 1 minuut langer had gekeken was Mathijs hier nu geweest. Nadat de huisarts weg was ben ik de tuin in gegaan en er moesten nog wat struiken weg en daar ineens vanuit het niets sprong er een kikker op de steen voor me terwijl er helemaal geen water in de buurt was. Voor mij toch een bijzonder moment. (Ons dochter heeft een kikker voor haar broertje uitgezocht en die is met hem mee gegaan en zelf heeft ze dezelfde kikker en die gaat overal mee naar toe sindsdien dat is haar Mathijs.) Vandaar ons kikkertje. Het was net of wilde die kikker zeggen het is goed zo.
Jeetje wat een vreselijke gedachte dat het gewoon voorkomen had kunnen worden zeg. Onwijs slordig Heel veel sterkte toegewenst met het verlies van jullie zoontje!
Vreselijk wat een verdriet moeten jullie hebben. Besef eens te meer dat een gezond kindje krijgen echt een groot goed is... Mooie metafoor wel van die kikker, je weet het niet misschien was het inderdaad wel een kikker die kwam vertellen dat het goed is. Ik hoop dat je er troost uit ontvangt want alle beetjes helpen. Mooi dat je dochtertje ook een manier heeft gevonden om zich te uiten. Heel veel strekte de komende tijd.