Tandjes en borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by wwrr, Mar 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

May 14, 2013
    1,280
    448
    83
    Mijn mannetje van 9 maanden oud heeft al drie tandjes, maar ni komen de voorste tanden boven tegelijk door. Hij heeft er erg last van en weigert de borst of houdt na een paar slokjes op met drinken. Ik zie ook duidelijk dat hij anders drinkt, zijn mondje staat heel anders en het doet ook bij mij behoorlijk pijn. Ook doet mijn borst erg pijn, ik denk omdat mijn zoontje hem niet goed leeg drinkt. Nu ben ik vandaag maar aan het kolven geslagen en de flesjes drinkt hij supergoed. Maar ik kolf niet bijzonder veel, zo'n 70ml per keer en ben een beetje bang dat mijn productie nu achteruit zal gaan. Ik wil graag nog een tijd blijven voeden, maar niet als hij niet meer wil of als het me heel veel energie gaat kosten. Mijn ervaring is dat dat ook heel emotioneel is allemaal en ik heb al een aantal keren mijn productie weer moeten opbouwen vanaf nul na ziekte ed.
    Kan ik gewoon een paar dagen kolven wanneer hij normaal gesproken drinkt? Ik leg hem nu wel aan maar kolf na omdat hij weinig tot niet drinkt. En heeft iemand een idee van hoeveel hij nog per dag moet drinken? Hij eet alles mee met ons dus een hoop bijvoeding. Drinken doet hij normaal nog zo'n 6 à 7 keer per dag, alles uit de borst.

2. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Mijn middelste heeft ook een tijd geweigerd (hij was toen iets ouder). Ik heb toen gekolfd tijdens de dagvoedingen als het uit kwam. Als het niet uit kwam, dan kreeg hij wat fv. Daarnaast kwam hij vaak nog 's nachts, maar die tijden weigerde ik te kolven. Dat vond ik teveel gedoe. Elke nacht probeerde ik hem aan te leggen. Dat lukte de eerste 3-4 nachten niet, daarna opeens wel. En nog een dag later dronk hij ook weer met veel plezier overdag.
    Ik kreeg dat toen ook als tip. 's Nachts zijn ze minder alert en meer op automatische piloot en daardoor drinken ze vaak makkelijker en beter. Dat heeft bij ons in ieder geval gewerkt.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja herkenbaar. Hier gingen ze ook bijten of rukken aan de tepel. Brrr! Ze moesten van mij goed aanhappen, ondanks pijn of ongemak bij hen. Want anders kunnen ze idd niet goed drinken en gingen mijn borsten pijn doen. Ook met tandjes kun je prima voeden maar het vergt soms even wat oefenen. En anders kolf je idd een dag of 2. Ook geen ramp hoor :)

4. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Hier hielp paracetamol 2-3 keer dgs om enigszins te drinken, ook drinken als ze slaperig was. En ik heb toen een droomvoeding een paar dagen gegeven volgens mij.
    Ik heb ook een paar dagen nagekolfd om mijn productie op gang te helpen. En als ze overdsg niet wilde drinken ,dan kreeg ze afgekolfde melk.
    Als de ergste pijn over is gaat het drinken vanzelf weer beter.
    Inderdaad goed aan laten happen en zelf vol houden. En heb vertrouwen.
    Hier was het drinken ook een ramp toen de kiezen doorkwamen.

Share This Page