IN de buik vaak de hik, UIT de buik reflux?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Napoleon, Jan 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Mijn dochter had in de buik enorm vaak de hik, werd er soms knetter van. Eenmaal daarbuiten bleek al snel dat ze reflux had. Volgens het cb is er geen relatie maar nu een vriendin haar dochtertje precies hetzelfde heeft en ik daarop nog meer vrouwen hoorde met kids die dat ook hebben vraag ik me echt af of er echt geen verband is.

Had jouw kindje dit ook?

Had je kindje vaak de hik maar daarna geen klachten (ook niet veel slikken)

of heb je in de buik niks gemerkt maar bleek hij/zij daarna wel reflux te hebben?

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier ook in de buik 2x daags de hik, en nu nog daarbij lichte reflux.
    ik heb zelf ook al zitten denken of er een link tussen zou zijn....

3. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

Jan 22, 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Hier ook een knullie die in de buik vaak de hik had en erbuiten Reflux waarvoor hij zelfs lange tijd medicijnen voor heeft gehad dus denk dat er zeker wel een verband is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Eva had ook vaak de hik in mijn buik, toen ze geboren was ook. Maar geen reflux.
    Dit kindje heeft ook heel vaak de hik (is verder heel rustig, dus ik merk vaak aan haar gehik dat het nog goed gaat daar binnen ;)) en hopelijk ook dit keer geen reflux.

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Mijn dochter had ook heel vaak de hik, vaak wel zo'n 4 keer per 24 uur. Maar gelukkig geen ruflux gehad. Dus het hoeft niet persee.

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Onze kleine meid had in mijn buik nooit/zelden de hik.
    Na geboorte wel reflux.

Er is dus denk ik niet echt een verband.

7. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    mijn zoontje had in de buik ontzettend vaak de hik. Eenmaal geboren geen reflux. en af en toe nog een kleine hikbui, maar die waren na 3 maanden ook zo goed als over.

8. Lidy

Lidy Actief lid

Feb 5, 2007
    200
    0
    0
    Hier ook een meid met heel veel hik in de buik, maar verder geen klachten daar buiten.

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Hoi, hoi,

Mijn dochter had ook heel vaak de hik in mijn buik! Uit mijn buik geen reflux, maar nog steeds vaak de hik!

Gr

10. babet

babet Actief lid

Jul 14, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh wat 'grappig'..... dat heb ik ook zitten denken omdat mijn zoontje in de buik ook heel vaak de hik had en na de geboorte reflux bleek te hebben.....

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    In de buik had Hanne vaak de hik, uit de buik ook, maar geen reflux. Ze vindt de hik wel irritant, dat kun je helemaal aan dat koppie van d'r zien...

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn kleintje had in de buik veel de hik. Meerdere keren per dag.
    Ook buiten de buik had hij wel veel de hik, zeker tot 4-6 maanden dagelijks. Maar geen reflux. Al kwam er wel eens een klein mondje terug met een hikje, dat was geen reflux te noemen..

13. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    #13 Lemi, Jan 25, 2010
    Last edited: Jan 25, 2010
    mijn zoontje had heel vaak de hik in mijn buik. tussen de 3 en 6 keer per 24uur. buiten mijn buik nu nog veel de hik maar geen reflux

14. Bri

Bri Niet meer actief

In de buik had m'n zoontje enorm vaak de hik, uit de buik ook. Maar géén reflux of veel slikken of zo.

15. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee of mijn kind veel gehikt heeft (snap nog steeds niet hoe anderen dat voelen). Wel flinke reflux dus.

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Meike had dus 6-8 keer per dag de hik. 1 of 2 keer is normaal, omdat ze zo ook de ademhaling oefenen.
    Deze baby nog niets gemerkt van gehik.

@basbousa, het voelt aan als ritmische schokjes in je buik

17. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmm, ik zal er eens op letten bij beebje. :D

18. speransa

speransa Actief lid

Oct 30, 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Bij me 1ste zoon had hij wel de hele dag de hik in me buik (voor mijn gevoel dan)maar erbuiten geen reflux.Had wel af en toe nog de hik.

Bij me dochter geen hik in de buik ook niet erbuiten.
    En bij me 3de zoon ook de hik,maar ook geen reflux...wel af en toe last van de hik..

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee, mijn zoon had in mijn buik constant de hik, en na de bevalling trouwens ook nog. geen reflux gelukkig.

20. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ik vroeg me ook af hoe anderen dat voelden, maar als het eenmaal zo is dan merk je het echt wel! Dan is het echt heel duidelijk. Je voelt een heel ritmisch getik in je buik.

Share This Page