Ik ben vorige week eindelijk doorgestuurd door mijn verloskundige naar het ziekenhuis om te laten onderzoeken of de lineaire sclerodermie die ik heb invloed heeft op mijn zwangerschap en wat blijkt?! ik heb kans dat er iets met mijn nieren aan de hand is en voor de rest weet het ziekenhuis niet welke risico's ik loop! Ik zit/zat bij een verloskundigepraktijk die heel goed aangeschreven staat, maar ik ben er dus echt pissig op! Ze hadden me meteen moeten doorsturen toen ik bij het 2e gesprek aangaf dat ik sclerodermie heb, gelukkig heb ik zelf aangedrongen op doorverwijzing en ben ik vanaf nu onder behandeling in het ziekenhuis. Dinsdag moet ik voor de laatste keer naar de verloskundige en ga ik even mijn zegje doen. Zijn er hier toevallig meer mensen die sclerodermie hebben of iemand in de omgeving en weten hoe dat gaat in de zwangerschap? Alvast bedankt!
dat meen je niet heel slecht van de vk. ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat ze soms heel laks kunnen doen hoor. we gingen met 16w naar de vk en die vertelde ons dat we kans hadden op een resusbaby (voor ons was dat toen totaal onbekend) maar ze vertelde er wel bij dat je dan kans had op een bloedtransfusie die bij je baby werd gedaan, omdat je je kind kon afstoten, waaattt ik dacht dat ik van mijn stoel viel van verbazing. ze vertelde het even tussen neus en lippen door alsof het voor mij de normaalste zaak van de wereld was. na een beetje op internet kijken en een gesprek met de gyn bleek dat het helemaal niet zo traumatische is als zij ons voordeed, maar vond het van een vk die toch ook wel eens slecht nieuws moet kunnen vertellen erg slecht dat ze het zo vertelde.
En wij er maar op vertrouwen dat die mensen weten waar ze mee bezig zijn he?! (niet dat nu alle verloskundige slecht zijn natuurlijk) Heb beetje rondgekeken op internet en het kan zo zijn dat het kind en ik allebei gevaar lopen en als daar dan niets tegen gedaan word dan moet er een keizersnede komen om mij en het kind te redden, dus ik ben maar blij dat ik er achteraan gegaan ben.... Gelukkig gaat het tot nu toe nog allemaal goed *afkloppen*
ik had laatst ook een VK waar ik vertelde over mij klacht,zij zette in haar pc en vertelde daar niks over ,2 week later had ik weer een anderen en die vertelde er zo veel over en moest van haar meer rusten. Maar ik heb het idee dat de Vk laatste tijd wat humeurig zijn jeetje niet normaal.
hoi Hinata, IK heb in mijn zwangerschap van colin (nu 10 maanden) diepe gelokaliseerde sclerodermie gekregen eerst op 1 plek in mijn zij en nu heb ik een grote plek op mijn rechterborst, een een grote plek in mijn rechterzij bijna doorlopend naar linkerzij, over mijn buik heen. 2 plekken zijn al echt verhard de rest is nu rustig. Wij willen eind dit jaar/ volgend jaar gaan proberen voor een 2e. Er is kans dat ik daarvoor evt. lichtteraphie(uva + psoralenencreme) krijg. Ik wil nu nog even afwachten i.v.m. niet zoveel pijn. Wat kan ik verwachten? heb je linksnaar websites gevonden? En heel belangrjk hoe gaat het nu met jou? is de sclerodermie uitgebreid tijdens de zwangerschap?? groeten kim