Schutter gijzelt kind in woning - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Ik heb er buikpijn van. Hopelijk krijgen ze dit meisje ongedeerd naar buiten.
he bah, zag wel op tv dat de wijk afgezet was ivm een schietpartij, maar het is dus nog veel erger! idd hopelijk blijft het meisje ongedeerd!
Bah wat akelig hoorde dat er ook een schietpartij was net. Kwam de polities al tegen toen we van zwemles kwamen
Dat is wel heel dichtbij dan. Verschrikkelijk ook voor haar moeder en familie, niet wetende wat zich in die woning afspeelt. Ik denk dat ik gek zou worden.
Helemaal doorgeslagen. Heeft ook geroepen naar de moeder dat ze haar dochtertje nooit meer zal zien. In Amerika zouden ze wel weten hoe ze met dit soort types om moeten gaan, ipv "onderhandelen" en maar eeuwig praten. Prioriteit zou nu moeten zijn dat kind redden en niet onderhandelen.
Ja, want bij invalacties vallen er nóóóóit slachtoffers onder de gijzelaars. Zoiets is voor hen volkomen veilig.
Wat triest dat een vader weer zo denkt grip op de situatie te krijgen. Wij zaten vorige maand nog in Reuver, zit een groot vakantiepark. Hopelijk doet hij het meisje niets aan!
Wat een domme opmerking. Denk je ook niet dat alles er op gericht is er júist voor te zorgen dat dit meisje levend dat huis weer uitkomt?! Ik hoop dat het meisje straks weer veilig bij haar moeder is
En hoe wil je dat doen zonder te praten? Lekker dat huis bestormen? Dat is toch veel gevaarlijker.. Raakt die man in paniek, doet het kind wat aan en dan is de ellende helemaal compleet. Het probleem is juist dat die man op dit moment niks meer te verliezen heeft, hij heeft iemand neergeschoten én een kind gegijzeld. In het slechtste geval denkt hij "het maakt nu toch allemaal niks meer uit". Dan is het huis bestormen wel het slechtste wat ze nu kunnen doen.
Ik denk dat het erop gericht is om ZOWEL de man ALS het kind veilig uit het huis te krijgen, maar dat ik dat een overbodige prioriteit vind. Ik bedoel meer dat die man echt goed in de war is, en daarom gewoon het kind in veiligheid zien te krijgen. Snap jullie ook wel, maar dit is echt Nederlands, hij heeft wel gedreigd het kind wat aan te doen dat vind ik zorgwekkend en maakt zijn leven echt wat minder waard in mijn ogen. Kind heeft nog een heel leven voor haar.
+1 dit is een hele lastige situatie en het beste is kalm blijven en geen gekke dingen doen. De vader weet dat hij sowieso gestraft gaat worden voor het neerschieten van de vrouw en voor het gijzelen.. Daardoor kan hij in paniek raken en het kind iets aandoen. Pfff hoe zal de moeder zich voelen op dit moment..
Ik snap wel wat je bedoelt maar helaas is het niet zo simpel. Hoe overbodig je het ook vind, zolang die man niet veilig het huis uit is, is het kind al helemaal niet veilig.