Hallo Lieve Dames, Ik hoop niet dat jullie mij een kluns vinden omdat ik deze vragen ga stellen, maar ben gewoon heel erg nieuwschierig en wil er graag meer van weten. Je cyclus begint dus bij de eerste dag van je ongi. Daarna ga je ovuleren, krijg je een eisprong, en dan is het afwachten of je zwanger bent of ongesteld word, maar in die tussentijd gebeurt er heel veel. Als je een gemiddelde cyclus neemt van 28 dagen, hoeveelste dag ovuleer je ongeveer? Wat merk je daarvan? Pijntjes? Slijm? Dan krijg je je eisprong, hoelang duurt dat ongeveer? De hoeveelste dag ongeveer? Wat kun je voelen? En verlies je slijm? Soms hoor ik ook wel eens meiden praten over dat je baarmoeder laag ligt en dat je baarmoeder mond open staat. Maar hoe weet je dat eigenlijk? Merk je daar ies van of voel je dat? En waar dient dat voor? Na hoeveel dagen is een eventuele innestelling? Vind er elk cyclus zowieso een innesteling plaats, of alleen als het eitje en het zaadje elkaar gevonden hebben? Merk je hier nog iets van? En wanneer kun je zwangerschapssymptomen verwachten?
Hallo, Ik begrijp al je vragen wel hoor ik ben zelf net 8 weken zwanger. En nu heb ik mijn hoofd weer vol met vragen over de zwangerschap Wat ik heb gedaan is me aangemeld bij predictor.nl ( je weet wel de zwangerschapstest) daar hebben ze de online biologische klok HEEL erg handig je kunt precies zien wanneer je het meest vruchtbaar bent. Ook kun je invullen wanneer je hebt gevreeen, je temperatuur en wanneer je ongesteld bent en wanneer je dat niet meer bent. elke dag staan er wat tips bij (elke maand het zelfde overigens) Je krijgt zo een ideal overzicht mist je hem bijhoud. Ook is er heel veel info te vinden op de site. Wat ook super handig is dat je een mailtje met al je vragen naar een echte vk kan sturen (vind je wel op de site ) heb ik ook gedaan en dat geeft een gerustgevend gevoel! Hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes met zwanger worden!
Hoi Bigkizz, Thanx voor je reactie. Ik heb zelf een APP op mn tel en daar vul ik ook alles in. Ik ben gewoon meerendeels benieuwd naar het slijm en de bmm open enzo.. Ik heb namelijk afgelope zaterdag en zondag een positieve ovutest gehad. Ook sex gehad dat weekend. Zit nu af te wachten tot volgende week zodat ik kan testen. Had nu zelf vanmiddag een paar keer doorzichtig en soms wit slijm. Dit heb ik al 2 dagen. Ben zelf erg benieuwd wat dat kan zijn. Ben gewoon een beetje nieuwschierig naar alles
Wittig slijm heb ik bijna altijd na mijn ei (zwanger of niet).... dat zegt dus helaas niet heel veel.
Hoi meis, zelfs bij een cyclus van 28 dagen, kan het per vrouw verschillen wanneer ze ovuleren. De een op dag 14, de ander vroeger of juist later. Wat vaak wel hetzelfde is (bij jezelf dan), is het aantal dagen ná de eisprong (luteale fase) Gemiddeld 14 dagen. (kan dus per persoon ook verschillen) Als je echt wilt weten hoe het bij jou zit, kun je je temperatuur elke dag gaan meten. Zodra de eisprong geweest is stijgt de temp min. 0.2 graden. En ovulatietesten gebruik je al, dat is ook handig Verder kun je op de volgende site interessante info vinden over o.a. het veranderen van slijm, en de positie van je baarmoedermond tijdens je cyclus: De baarmoedermond voelen (vruchtbare dagen bepalen) Veel vrouwen ervaren inderdaad pijntjes vlak voor en tijdens de eisprong. Je voelt dan vaak heel duidelijk aan 1 kant steekjes e.d. Zwangerschapssymptomen begonnen bij mij ongeveer een week na de eisprong, en dus ong. een week voordat ik ongesteld moest worden. (vooral krampjes die ik normaal pas rond menstruatie kreeg) Innestelen gebeurd dus alleen als je eitje bevrucht is door een zaadcel. (ongeveer 5 dagen na eisprong) Ook dit proces kan in (ik geloof) 60% van de gevallen niet goed gaan. Je wordt dan toch gewoon ongesteld (soms een paar dagen later) Vaak merk je dat niet eens. (als je tenminste niet heel vroeg al test) Nou succes met alles, en als je vragen hebt dan horen we het wel