Zo naar de dokter wish me luck!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deetjuhh, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Ja ik bedoelde ermee dat ze zich niet gek moest laten maken en als je het allemaal wel kan hendelen je je niet onnodig hoeft laten opnemen.
    Want daar krijgen ze je nog gekker.
    Maar ik ben het verder eens dat in een huis zonder stromend water het niet prettig zal zijn in je eentje

2. Deetjuhh

Deetjuhh Lid

23 mei 2007
    63
    0
    0
    Klazienaveen
    snap het wel hoor ;)
    en kweet uit ervaring dat ze me daar nog gekker zullen krijgen :),
    de man van de crisisdienst wilde dat ik 8 dagen lang elke dag contact met deze mensen zou hebben, misschien goed, maarja, ik bedoel het is gebeurd en ja heb het moeilijk, maar daar kom ik wel weer overheen :)

3. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Ja als je het allemaal wel aankan met enige moeite zou ik het daar niet fijner vinden dan in mijn eigen huis, maar goed ik ken je situatie niet dus zal er niet over oordelen.
    Maar zonder water lijkt me wel niet zo fijn joh
    wel gelukkig dat je je schoonfamilie nog hebt maar dat je op eigen benen wil staan snap ik
    ik heb geen steun aan me eigen ouders met mijn zwangerschap en de moeder van me vriend ook niet alleen ons twee
    mrja we redden het wel :D
    Sterkte !
    ps: ben je niet bang in je eentje :(

4. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Het is inderdaad jullie verantwoordelijkheid dat de rekeningen betaald worden, een man van bijna 27 zou dit inderdaad toch wel moeten kunnen ;). Maar ik bedoelde eerder dat de familie misschien kan helpen om de formulieren in te vullen, de achterstallige rekeningen in beeld te brengen en te betalen..

Wat dacht je zelf al te doen ivm het afgesloten water? Ga je gewoon in je huis blijven wonen of ga je ondertussen ergens logeren?

Ik denk dat jij je helemaal niet schuldig moet voelen, je vriend is oud genoeg om zijn verantwoordelijkheid te nemen en ook de gevolgen te dragen als hij zijn verantwoordelijkheid niet opneemt. Stel nu dat je zwanger was geweest, dan wist je het nog maar net en de papa moest al 8 dagen zitten, toch ook niet ideaal hé ;). Ik denk echt niet dat je je schuldig moet voelen!

5. Deetjuhh

Deetjuhh Lid

23 mei 2007
    63
    0
    0
    Klazienaveen
    @Dreams: bang? nee, ben ik nu nog te kwaad voor, misschien als alles bezonken is, alleen vermoed ik niet echt dat dat zou gebeuren.

@Speeters: was van plan om gewoon hier te blijven, ik zag dat iedereen het had over geen stromend water, het water stroomt wel maar wordt niet warm wat ik dus niet snap is dat deze mensen van WMD water hebben gezegd dat ze me zouden afsluiten, maar wat ik er ook nog niet bij vermeld heb (excuses daarvoor) is dat ik een man van WMD water aan de telefoon heb gehad en gevraagd heb of ik dan op zijn minst nog een glaasje water mocht pakken voor wat pilletjes extra :oops: op dat moment was ik het echt even helemaal zat :oops:
    Ik kan dus niet meer wassen (kleren) en douchen maar daar heb ik al zo m'n ideen over ;)

6. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Dat is inderdaad vreemd, heb je nog wel gewoon electriciteit? Warm water heeft meestal met electriciteit te maken. Misschien hebben ze je op een minimum aan water gezet? (Volledig afsluiten van water, misschien mag dat overigens niet meer)

Ik zou wel eens horen hoe het zit meis, want nu zit je minimum 8 dagen zonder warm water! En hoe langer het duurt, hoe moeilijker het is om je aansluiting terug te krijgen ivm achterstallige betaling. Met wat pech duurt het nog enkele weken voor je vriend al de rekeningen betaald heeft, en krijg je een deurwaarder aan huis, iets wat dus écht te vermijden is! Ik zou morgen eens langs het OCMW of langs familie gaan om te vragen dat ze je helpen die zaken al in orde te brengen, dit is echt belangrijk!

7. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Ik bedoelde bang dat je alleen in huis bent en ja misschien ook wel als je vriend langer moet zitten
    Pf 8 dagen ik zou doordraaien, vooral nu ik zwanger ben! Heel veel sterkte meid!

Ow je hebt wel water las ik, je zou in principe dus water kunnen koken en toch in bad gaan. Je zou je toch moeten wassen hé hihi..
    Nou ik hoop dat alles snel goe dkomt met je en euhm niet te veel stressen
    Groetjes

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Lieve Deetjuhh,
    ik heb je berichten gelezen en wat fragmenten daaruit achter elkaar geplakt. Ik hoop dat je ze even achter elkaar wilt lezen, want ik schrik hier behoorlijk van. Het lijkt erop dat je leven op dit moment niet stabiel genoeg is om een kind te kunnen bieden wat belangrijk voor hem is. Of zie ik dit verkeerd?

9. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Lieve Deetjuhh,

We zijn hier op deze site om elkaar te steunen, zoals je al gemerkt hebt, maar ook om onze bezorgdheid uit te spreken, en nu Renate het voorbeeld gegeven heeft wil ik na even afwachten toch ook mijn bezorgdheid uiten.

Ik denk dat nog even wachten met kindjes inderdaad geen overbodige voorzorgsmaatregel is gezien de situatie, denk je niet?

Als je er niet op kunt vertrouwen dat je vriend zijn verantwoordelijkheid neemt, wil je dan wel dat hij momenteel papa zou worden? Wat als je met een kleintje zit, en plots heb je opnieuw geen warm water meer? Het is niet omdat je vriend nu opgepakt is dat je geen warm water meer hebt, de problemen met de water/electriciteitsmaatschappij moeten al enkele maanden aan de gang zijn! Bovendien krijg je geen inkomen in de periode dat je vriend moet zitten, en je zit alleen. Stel dat je een deurwaarden aan de deur krijgt, die spullen in beslag komt nemen?

En dan even over jou: Als je jezelf nog steeds destructief noemt, en je zegt "en dat m'n eigen schuld is, was het niet bedoeld om het kindje te doden", denk je dat je dan stabiel genoeg bent om een kind op te voeden en een stevig kader te bieden? Een kind opvoeden is al een heel zware taak op zich, ze blijven ook niet klein. Maar als je niet zeker kunt zijn van een inkomen, een goede woonst met alle benodigdheden voor de baby (ook warm water) en een stabiele relatie waarin zowel jij als de papa de verantwoordelijklheid zullen nemen, misschien kun je dan beter nog eventjes wachten?

Je bent -net als ik- 21 jaar, en je hebt ongetwijfeld al heel wat meegemaakt. Maar misschien kun je beter nog eventjes werken aan jezelf en aan een stabiele toekomst? Hier zijn nog meiden met Borderline, maar de meeste zijn onder strikt toezicht van een therapeut en hebben zelf een stabiel kader om op terug te vallen (ouders, vriend/echtgenoot, vrienden, ...)

We willen helemaal niet rottig doen, dat weet je zelf ook wel. En uiteindelijk ben jij toch de enige die kan beslissen of je eraan toe bent of niet. Wij hebben maar een heel beperkt zicht op jouw situatie en misschien zien we belangrijke dingen over het hoofd (mijn excuses daarvoor dan!), maar we zijn gewoon heel erg bezorgd om je!

Liefs,
    Sandra

10. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden meiden...
    Ben het er 100% mee eens!

Waarschijnlijk zegt een klein stemmetje in Deetjuuhh dit ook, maar ik ben bang dat zij verkiest dit te negeren... :rolleyes:

11. Deetjuhh

Deetjuhh Lid

23 mei 2007
    63
    0
    0
    Klazienaveen
    Nope :cry: Ik wil alleen een kindje uit liefde en wil ook zeker weten dat het 100% goed gaat.
    Dat wordt het dus niet, heb ook allang besloten mocht deze zwangerschap ( de afgelopen dus ) fout gaan wil ik het even niet weer proberen.
    En ik hoef nog niet eens een stabiele basis te hebben, maar het kind natuurlijk wel.
    Het zou op dit moment erg egoistisch van me zijn, om een kleintje op de wereld te zetten zonder dat er alles voor de kleine is.
    Dat deze zaken al een poos liepen wisten we geen van beiden, de post die op mijn vriend zijn naam staat maakt ie niet open, ik moet al zoveel voor hem regelen en doen dat het mij opbrand.
    We hebben we een stabiele relatie dat wel, we kunnen niet zonder elkaar.
    Maar alleen met een stabiele relatie kun je geen kleine een goede toekomst geven als de hele bende er omheen een chaos blijkt te zijn.
    Ik heb zowiezo ambulante woonbegeleiding van het RIBW= Regionale Instellingen Beschermde Woonvormen.
    Zij helpt mij met financiele zaken en dergelijke.
    GGZ contacten zijn ook al in gang gezet, en ja er zijn op dit moment even meer minpunten dan pluspunten voor een kindje..
    Hoop niet dat jullie denken, dat ik even doodleuk een kindje op de wereld wil zetten ofzo, dat is namelijk niet zo.
    Ik weet wat verantwoordelijkheid nemen is, en dat doe ik nu dus ook om nog even te wachten tot er een stabiele omgeving is enzo.
    En met even wachten heb ik het waarschijnlijk over een aantal jaar :cry: .
    Dat erbij, alles staat nu op de naam van mijn vriend, maar we zijn bezig een kleinere woning te zoeken en alles op mijn naam te laten zetten, dan weten we zeker dat het goed komt, en dan hebben we ook minder onkosten.

maar eens.... eens hoop ik dat deze hele sores voorbij is en dat ik mijn wens in vervulling zal zien gaan!

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik heb je verhaal al een paar dagen meegelezen, ik wou nu wel even zeggen dat ik het een goede beslissing van je vind! Ook dit moet natuurlijk gezegd worden!

Ik wens jou en je vriend het aller beste toe en dat jullie wens op het goede moment in vervulling mag gaan! [-o<

Succes meid! :D

13. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi Deetjuhh,

Ik ben heel blij dat je onze bezorgde berichtjes niet aanvallend opgenomen hebt! Je hebt ook een heel moedig berichtje teruggestuurd!

Het is erg knap dat je zelf besloten hebt om eerst te werken aan een stabielere omgeving voor een kind. Ik weet hoe moeilijk dat wachten is, terwijl je kinderwens zo groot is en je een kindje alle mogelijke liefde zou willen geven. Maar dat besloten hebt te wachten, is een groot teken van verantwoordelijkheid!

Ik vind het ook heel positief dat je ambulante woonbegeleiding hebt (dank je wel om het even uit te leggen) en dat je alles op jouw naam gaat zetten! Je bent duidelijk wel realistisch en hebt verantwoordelijkheidsgevoel!

Ik vraag me alleen af of je je vriend vertrouwd? Je zegt dat je een stabiele relatie hebt en dat jullie niet zonder elkaar kunnen, maar je kunt er niet op vertrouwen dat hij de rekeningen in orde brengt (terwijl hij toch een stuk ouder is). Ik weet natuurlijk niet de reden dat je het huis e.d. op jouw naam gaat laten zetten, maar vertrouw je hem voor die praktische zaken?

Ik hoop voor jou ook dat deze zorgen snel voorbij zullen zijn, en dat je op een stabiele basis toch aan je kinderwens kunt beginnen! Ondertussen vind ik het heel moedig en verstandig dat je besloten hebt nog even te wachten!

Veel succes en moed!

Liefs,
    Sandra

PS: Bedankt SandraK, maar misschien was die laatste opmerking niet echt zo fijn, je loopt al vooruit op de zaken en maakt een (onterecht) vooroordeel. Dat is toch niet zo fijn voor de betrokken persoon hé ;)

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik sluit me bij speeters aan. Onnodig om hetzelfde op te gaan schrijven....

15. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    Meid ik vind je een sterk mens en ik wens je echt het allerbeste!
    Alles eerst op een rijtje zetten.

Doe rustig aan!
    Sterkte!

16. Deetjuhh

Deetjuhh Lid

23 mei 2007
    63
    0
    0
    Klazienaveen
    Tjah wat kan ik nog van jullie zeggen :)
    Jullie zijn geweldig :D ik ben alleen maar sterk omdat jullie me steunen.. als ik jullie en mijn omgeving niet had gehad, was ik niet zo sterk geweest hoor ;)

Heb veel steun aan jullie (gehad) ik probeer het nu verder op te lossen :) gewoon de zaken die nu nog lopen heb ik opgenomen..
    Zal niet zo veel meer op het forum zijn, maar probeer af en toe nog wel jullie berichtjes te lezen en te antwoorden, (voorzover dat mogelijk is dan :))

heel veel sterkte met de zware zwangerschaps mensen veel plezier toegewenst voor de mensen die geen pijnlijke zwangerschap heeft, en voor de gene die miskramen heeft heel veel sterkte en geluk voor het opnieuw proberen)

Liefs Deetjuhh

17. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Heey Deetjuhh..

Ik wil je even zeggen dat het een moeilijke, maar ook zeer verstandige
    beslissing voor je was. Ik weet wat het is om die zo graga die kinderwens in vervulling te zien gaan. Ik word ook tegengewerkt door bepaalde mensen maar ga er gewoon voor. Maar jou situatie is weer anders.
    Zeer moedig van je, Mijn Complimenten ;)!
    EN dat gaat zeer zeker goedkomen, misschien zelfs sneller dan je ooit dacht.

Kisses & love dreams

18. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Hoe zit het trouwens met je vriend?
    Hij moest toch 8 dagen zitten, nietwaar?
    Nja STERKTE !

19. Deetjuhh

Deetjuhh Lid

23 mei 2007
    63
    0
    0
    Klazienaveen
    Ja hij moet nu nog 7 dagen zitten hijs gister vast komen te zitten he :(
    heb gebeld hij zou overgeplaatst worden, maar ze wisten vanmiddag dat hij nog op politiebureau in onze provincie was.
    Hij wordt waarschijnlijk vandaag of morgen overgeplaatst, mis hem vreselijk, maar als ik ga huilen krijg ik hem er echt niet sneller mee terug..

20. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Ik zou het nu nog erger hebben door die bezige hormoontjes, maar ik hoop voor je dat je wel ff iemand hebt waarmee je over je gevoelens praten kan !
    Laat die tranen maar lopen hoor als het zover komt.. Is toch normaal dat je hem erg mist!

Sterkte ermeee!

Deel Deze Pagina