zo naar huisarts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Devilschase, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    idd!

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ok dat scheeld dan alweer ;) ik heb hier ook niet waterfan. hopelijk voelt ie zich snel weer wat beter. oorpijn doet altijd zoveel zeer :( zo zielig.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ah arme Luc :( beterschap!

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dankjullie wel!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, beterschap met Luc, ik hoop dat hij er snel vanaf is!

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat sneu. een oorontsteking moet flink pijnlijk zijn heb ik gehoord. hopelijk werken de medicijnen snel. wat je ook kan doen is zijn bedje (hoofdeinde) wat omhoog doen zodat de druk van zijn oren gaat. Dat blijkt wel fijn te zijn.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heb ik al gedaan, staat zelfs in de post die je quote haha:D

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    sorry antibiotica helpt wel degelijk bij oorontstekingen
    mijn zoontje heeft nu voor de 3de keer oorontsteking en door de antibiotica is het sneller weg

hij had hier al oordruppels gehad m aar die werkte hier niet

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je vergist je Bengeltje. Antibiotica worden niet ingezet bij virale infecties omdat een antibioticum niet virus dodend is maar enkel bacterie dodend. De meeste oorontstekingen worden weliswaar veroorzaakt door een bacterie maar in een minderheid van de gevallen is het dus viraal en zal een ab er dus echt niet ervoor zorgen dat de oorontsteking eerder weg is. ;)

Beterschap voor kleine Luc, Devilschase! :)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    niet bij virale infectie zoals nikki al beschrijft. De huisarts zei tegen mij dat het viraal was en niet bacterieel aangezien het voorvloeide uit het griepvirus, en dat ze een antibiotica voorschreef.

Op de antibiotica staat keigroot; LET OP, AB werkt NIET BIJ VIRALE INFECTIES.

In het huisartsenblad wat daar in de kamer lag staat zelfs dat als je AB geeft bij oorontstekingen kinderen 10x meer kans hebben dat het vaak terugkomt en er vaak buisjes geplaatst moeten worden.

In een huisartsenblad notabene.

11. LovelyDK

Van ab krijg je geen ontstekingen en daaruit vloeien dus ook geen buisjes voort... Door ab te geven bij een virale infectie bestaat de kans om immuun te worden voor die ab daar is t op gebaseerd!

Mijn zoontje heeft buisjes en zo vertelde de KNO het... Vind t overigens knap dat je ha zo kan beoordelen dat het een virale infectie is en geen bacteriële infectie.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zeg ook niet dat je van AB onstekingen krijgt.

Maar inmiddeld loopt ie weer lekker rond, al 2 dagen weer 37.3 graden en eet weer goed. Gaat prima weer!

13. LovelyDK

Nee maar ik doelde op je stuk van 10x meer kans! ;) maargoed superfijn dat hij weer opgeknapt is!

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja de kans dat onze zoon buisjes moet is groot maar dat komt omdat er oor problemen in men familie zitten dus dat heeft ook niet echt te maken hier hoe vaak het terug gekomen is .
    maar om nog meer ellende met de oren te voorkomen net zoals in me familie voor komt worden er waarschijnlijk hier buisjes geplaatst

super dat jullie mannetje weer vrolijker is

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    het was btw de 6e ziekte. Die gaat vaak samen met oorontsteking. Hij heeft nu namelijk allemaal vlekjes op zn lichaam.

Deel Deze Pagina