Dinsdag bij vk geweest, heel veel twijfels nu

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marit36, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    Ik ben 8 weken zwanger en heb sinds maandag een beetje bruin slijm afgeveegd, dinsdag roze, daarna wisselend ook met vlagen van krampen..maar die neigen meer naar de darmen.Dinsdagavond een uitwendige echo gekregen, vol spanning natuurlijk ik had op zich goede hoop, maar de vk kon alleen maar een mooi vruchtzakje zien,daar lag ik dan naar lucht te happen van de schrik.. vk van weinig woorden waar je alles aan moet vragen om iets wijzer te worden..gaf weinig commentaar op het geheel mn man en ik zagen bovenin wel iets, maar vk reageerde niet, een vk zal het wel weten denk je dan..nu zou je met 8 weken echt iets moeten zien toch? ook een kloppend hartje?Ik had geen goed gevoel deze keer bij mn vk, terwijl 2 bevallingen toch op deze vk's naam staat, We moesten maar afwachten en de 9e terugkomen voor 2e echo, we moesten rekening houden dat het mis kon gaan..ik vroeg of een inwendige echo misschien meer zekerheid zou bieden..NEE kregen we, maakt niet uit..en toen konden we weer gaan..we mochten altijd bellen met vragen oid, ik zit nu telkens op de wc te kijken of er weer bruin slijm komt, maar die blijft weg, hoe lang nog..ik ben elke ochtend misselijk, lust geen koffie meer en voel me gewoon zwanger..snappen jullie deze twijfels een beetje? ik lees dat er heel veel soortgelijke verhalen zijn,en die misgaan, maar je denkt dan toch dat het jou niet zal overkomen terwijl dat toch stiekem een beetje naief is..
    moet het gewoon ff van me afschrijven en hoop op een wondertje.. maar blijf wel met beide benen op de grond :) liefs,Marit

2. avana1986

avana1986 Lid

10 sep 2007
    86
    0
    0
    jeetje meid..
    je kan inderdaad niets anders doen dan afwachten.
    Wel raar dat je vk niet even duidelijk was.
    Misschien ben je korter zwanger dan je eigenlijk denkt.. dat zou kunnen verklaren waarom er nog geen kloppend hartje is..

Sterkte.

3. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Wat raar dat ze geen inwendige echo heeft gedaan.
    Toen ik mn termijn echo kreeg met 8,5 week zag ze ook bijna niets met de uitwendige echo. Toen inwendig gedaan en konden we een prachtig klein minimensje zien met kloppend hartje!

4. music4life

music4life Niet meer actief

ik kreeg idd ook een inwendige echo,, raar dat ze nee zei! waneer moet je weer op controle? en jah het is in het begin altijd eng,ik had dat ook heel erg, tis allemaal zo spannend,ik hoop echt dat het goed zit bij je

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik heb zelfs tot 10 weken een inwendige echo gehad omdat het anders niet goed te zien zou zijn geweest, dus heel vreemd hoor dat ze zich die moeite niet genomen heeft

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

lijkt mij ook een normale gang van zaken om een inwendige echo aan te bieden na een onduidelijke uitwendige echo, tenzij je ertussen bent gepland omdat je de afspraak naar voren hebt gezet vanwege je zorgen? dat heb ik ook al een keer gehad namelijk, dan nemen ze nog geen 5 minuten de tijd voor je :( en als je een afspraak hebt staan is alles altijd goed qua controle en nemen ze de tijd.

dus dat zou het ook nog kunnen zijn, maar dan is het wel op een hele botte manier gegaan hoor!

7. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    Volgens de vk zou er geen verschil zijn, inwendig of uitwendig? ik ben er ook niet tussengepland, dus had de vk best inwendig kunnen doen, weet wat het is mn vorige zwangerschap kreeg ik met 6wkn een inwendige echo, daar zag ik ons kindje wel mooi liggen, tis gewoon ff afwachten, en ik weet ook niet hoe en wat allemaal met een miskraam, volgens mij moet je dan al bloedinkjes hebben, en veel buikpijn, maar merk niks..gewoon maar afwachten, het geeft me iig wel meer hoop dat het ook goed kan gaan :eek:
    liefs,Marit

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    He gatver, wat een onzekerheid. Zou ik ook niet tegenkunnen. Dikke knuffel vanaf hier en sterkte met het wachten.

9. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Bel je gyn en leg het verhaal uit!
    Vraag hem/ haar om een inwendige echo, dan weet je tenminste iets.

Succes!

10. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    sterkt meis probeer positief te zijn al is dat moeilijk hoop op heel goed nieuws voor jou

liefs

11. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik wachte niet af tot de 9de,ik belde een gyn op en vroeg een vervroegde inwendige echo aan

veel sucses ermee verder

12. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Zou niet afwachten tot de 9de. Zal het via je huisarts spelen dat je naar de gyn wil voor duidelijkheid. Vind het trouwens wel een rare manier van handelen van je vk. Wij hadden met 9 weken een echo en vanaf buiten zag je aardig wat maar ze zei ik doe ook even inwendig is toch net iets duidelijker, en dat klopte ook.
    Zijn je krampen trouwens al weg en geen bloed geeft moed he.
    Heel veel strekte.

13. Niet meer actief

Is er geen andere vk daar?
    Of is ze echt alleen.
    Misschien kan je het via de ander spelen.

Of probeer je verhaal uit te leggen bij een andere verloskundige.

Ik heb zelf met 8 weken en 5 dagen een inwendige echo gehad en daar was echt al een klein mensje op te zien. Compleet met neusje enzo.
    Dus waarom ze zegt dat het geen verschil maakt snap ik niet hoor.
    Mijn gyn maakt nog geen uitwendige echo's met 8 weken hoor, simpelweg omdat je dan niet veel ziet.

Sterkte

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik vind t inderdaad heel naar zoals je vk heeft gereageerd je gaat heen met toch wel grootse verwachtingen...
    Miss overstappen naar een ander vk en uitleggen waarom je over stapt? heel veel sterkte en probeer je niet te druk te maken

15. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij hebben ook een hele nare ervaring met een echoscopiste gehad bij onze eerste zwangerschap. Toen bleek dat het niet goed zat werden we echt als vuil door de echoscopiste behandeld, hier is melding van gemaakt en we zijn keurig opgevangen door de gyn. Als ik jou was ging ik niet zitten wachten en belde de gyn op.

16. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    Nou, nog steeds niks aan de hand hier, ik krijg nu toch echt wel twijfels, mn man word gek van me en zegt, bel gewoon de dokter en leg het verhaal aan hem voor, ik denk dat ik dat maar ga doen, die onzekerheid is echt killing!

17. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    Hallo, ik heb vanmiddag vk gebeld,heb haar uitgelegd dat ik zo twijfelde en ik niet nog een week kon wachten, ik kon direct komen voor een 2e echo bij diezelfde vk..ze was heel prettig nu nam alle tijd bij het kijken maar helaas, weer niks te zien in het zakje..het zakje was wel al gegroeid, dus ik moet volgende week weer terugkomen, als ze dan nog niks ziet word ik doorgestuurd naar de gyn. het kan zijn dat het vruchtje zich verstopt of dat het nog heel klein is..of het is gewoon leeg en heb ik een zogenaamd windei..positieve is wel dat het zakje gegroeid is..en het er nog zit.. niks wijzer geworden dus..ik hou jullie op de hoogte
    liefs,Marit

18. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    phfff wat een spanning steeds,kan je nog die week afwachten
    ik heb er 1ervaring mee,en die liep uit op niks helaas
    wil je er verder niet mee ontmoedigen hoor,begrijp me niet verkeerd.
    ik wens je veel sucses volgende week,en op naar een goede gezonde zwangerschap hoor,en dat de spanning eromheen dan is weg is

19. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    Hoi Iniminnie, ik verspits me nergens meer op, zolang ik nog niet bloed hou ik wel die onzekerheid, maar een mens mag wel hoop houden toch :) en die misselijkheid komt gewoon door de hormonen die in mn lichaam zitten. Tis gewoon afwachten en afwachten.. hou je op de hoogte..
    liefs Marit

20. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    Hallo, vanavond 3 e echo, ik ben benieuwd en heel zenuwachtig voor wat ik te zien ga krijgen...ik ga van het ergste uit ik heb al dagen last van een soort oud menstruatiebloed..bruin met vlokjes erin..hoeft niks te betekenen denk ik, maar toch ist raar vind ik..alhoewel, ze zagen in het vruchtzakje geen vruchtje, dus tis allemaal zo verwarrend allemaal..af en toe begin ik spontaan te janken op de bank...
    liefs, Marit

Deel Deze Pagina