Ik ben op het moment 38 weken zwanger. Vanmiddag ben ik voor controle bij de vk geweest. Dit is een jonge meid, net afgestudeerd. Zij voelde of de baby al goed ingedaald is. Hierbij drukte ze echt enorm hard op mijn lies, wat een flinke steek gaf. Ik vroeg haar of dit bij de baby geen kwaad kon, waarop zij antwoordde dat dat echt niet het geval is. Toch zit het me niet lekker. Ik bedoel, daar zit toch het hoofdje en daar moet je toch voorzichtig mee zijn, lijkt me.. Of ben ik overbezorgd?
Dat voelen of ze ingedaald zijn is inderdaad niet prettig. Hebben ze bij mij vaak naar gevoeld en was bij niemand prettig
Nope idd niet prettig. Vooral als het hoofdje al diep in het bekken ligt. Wat het voor mij fijner maakt is de benen iets optrekken. Diep inademen en bij het uitademen voelen ze dan. En het kan echt geen kwaad voor je kindje
Nee hoor,kan geen kwaad. Weet je hoevaak een baby met "geweld" uit de buik stroken wordt brrrr Alles is mooi flexibel.
Hoe lief ze het ook doen. Dit voelen doet super pijn en kan geen kwaad. Ze hebben het bij mij 1 keer gedaan en daarna had ik daar geen zin meer in en hebben ze het ook niet meer gedaan.
dan doen ze het niet goed voor zover ik weet, het hoort niet zo`n pijn te doen namelijk wat ze doen is gewoon je banden een knauw geven als het zo`n pijn doet, als je normaal in en uitademt benen omhoog en een goede verloskundige moet het prima vol te houden zijn ik heb het 1x gehad bij de eerste dat ze mij zo zeer deden een invaller toendertijd, daarna nooit weer gehad ik had het erg duidelijk aangegeven dat diegene niet weer aan mij hoefde te komen. de andere vk waren daar mee eens en vertelden dus het volgende wat ik boven intypte
Bij mij met de benen idd een beetje omhoog, diep in- en uitademen zeiden ze. En ze waarschuwden dat het een onprettig gevoel kan geven. Moet eerlijk zeggen dat het geen pijn deed. Wel vervelend, maar zeker niet pijnlijk
tja als je bedenkt hoe het hoofdje bij de geboorte in elkaar geduwt word... zal dat weinig kwaad kunnen maar fijn is zoiets zeker niet idd