Even delen...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BabyLovin, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyLovin

BabyLovin Actief lid

2 aug 2014
    118
    1
    18
    Den Haag
    Hoi meiden!

Ik weet niet precies wat ik wil met mijn berichtje, maar ik zit ongelofelijk te stressen dus ik wil denk ik gewoon graag mijn verhaal even delen..

Twee weken geleden heb ik bloed laten prikken voor de combinatietest en gister hadden wij de echo. Hier werd een nekplooi van 2,7 / 2,8 gemeten, ik ben daar best wel van geschrokken.. Wij zijn beiden pas 26 dus dokter zei aan de hand van onze leeftijden dat er nog geen reden was voor stress, maar ik kan het gewoon niet tegenhouden!

Deze ochtend zal ik gebeld worden met de kansberekening en dus de uitslag van het bloed en ik hou het bijna niet meer..
    Stiekem neig ik ook ontzettend naar een NIPT test, zelfs als de kans gewoon oké is.. gewoon voor meer zekerheid. De nekplooi is gewoon niet ontzettend goed, onze leeftijd zal de kans verbeteren, maar dat doet niks af aan de nekplooi. Pff ik maak mezelf helemaal gek!

Iemand misschien opbeurende woorden? Of een soortgelijke ervaring?
    Dankjewel voor het lezen in elk geval!

2. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Misschien een geruststelling dat bij mijn combinatietest vertelden dat een nekplooi verdikt is vanaf 3,5 mm. Dus wat dat betreft zit je daar toch ruim onder. Ik snap je spanning enorm, ik hoop ook echt op een goede uitslag/kansberekeningop basis van je bloedtest. De NIPT is trouwens voor 99% zeker, niet voor 100%. Je krijg gewoon een goede uitslag vandaag, daar gaan we vanuit, kop op!!

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

He meid ik snap je spanning. Ik zou toch de uitslag afwachten en als daar geen verhoogd risico uit komt het proberen los te laten.

Ik had een kans van 1:217 voor down (ben wel 36, dat helpt niet mee) maar hou me eraan vast dat het geen verhoogde kans is, ik laat dus ook geen vervolgonderzoek doen

4. BabyLovin

BabyLovin Actief lid

2 aug 2014
    118
    1
    18
    Den Haag
    Meiden, dankjewel voor de reacties!

Helaas ben ik net gebeld met niet zo'n fijne boodschap.. Risico van 1:25!

Nu zit ik dus echt in de rats.. Mijn leeftijd is nog perfect, het ziet er verder dus echt niet zo goed uit :( Ik wil gewoon positief blijven zoals ik voorheen ook altijd was maar vind het ontzettend moeilijk..

Morgen afspraak voor een gesprek over NIPT in Leiden en dan maandag bloedprikken en twee vreselijke wachtweken.

Zijn er hier (jonge) meiden met ook zo'n slechte combinatietest waarbij alles goed bleek te zijn?

5. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Geen combi test gedaan, maar in januari wel slechte 20w echo. Kans 1 op 100 voor kindje met chromosoomafwijking en wij waren dus die 1e met "pech". Ik was toen 22

6. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Jeetje, wat heftig een kans van 1 op 25! Is het kindje wel welkom als het down zou hebben? Hoop natuurlijk dat het allemaal meevalt en dat jullie kindje toch gewoon gezond is (de nekplooi viel nog binnen de marge)! Maar snap dat het wachten dan erg lang duurt, heel veel sterkte!

7. Moirin

Moirin Lid

30 okt 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meis, wat een nare uitslag. Ik heb het afgelopen maand ook mee gemaakt. Ik heb op 14-10 de nekplooimeting gehad en ons kindje had ook een nekplooi van 2.9 mm. Niet te dik dus, maar dikker dan gemiddeld. Zelfde als bij jou dus. Ik ben overigens 29, dus ook nog jong! Mijn uitslag van de combinatietest was uiteindelijk 1:110, ook verhoogd, maar in verhouding met jouw uitslag natuurlijk behoorlijk ok. Ik heb op 15-10 bloed laten prikken voor de Nipt. 3 zenuwslopende weken weken later wees de Nipt uit dat ze geen afwijkingen konden vinden, dus daar ben ik uiteraard dolgelukkig mee. De kans dat je een valse uitslag hebt bij de Nipt is 1:1000 na een goede uitslag. Daar maak ik me dan ook niet zo druk om. Als ik een combinatietest uitslag van 1:1000 had gehad was ik ook tevreden geweest.

Het enige waar ik je voor wil waarschuwen is de duur van de wachttijd van de Nipt. De gyn zei bij mij zo overtuigd 2 weken dat ik me daar echt aan vast hield. Terwijl in de folder van de Nipt 10 tot 15 werkdagen staat. Bij mij duurde het ook echt de volle 15 werkdagen (dus 3 weken) voordat de uitslag binnen was . Wanhoop dus niet als je niet binnen 2 weken bericht heb. Natuurlijk hoop ik dat je zsm en brief krijgt, maar het kan dus nog langer duren.

Om positief af te sluiten, onze jongen heeft een goede uitslag gekregen en ik zal duimen voor een zelfde positieve afloop voor jullie. Heel veel sterkte met wachten.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wat een naar bericht:(

Ik zie in je onderschrift dat je ivf hebt gehad? Ik heb vaker gehoord dat de combi-test dan niet helemaal betrouwbaar kan zijn. Hoe het precies zit weet ik helaas ook niet.

Hopelijk na de nipt-test toch nog positief bericht. Heel veel sterkte!

9. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och meid, wat verschrikkelijk naar voor je!! Kan me niet eens indenken hoe het moet voelen om nu in je schoenen te staan. Vreselijke spannende tijd ga je tegemoet. Een kans van 1 op 25 is wel groot, maar nog groter is de kans dat het gewoon goed is. Ik zie trouwens in je onderschrift dat je middels IVF zwanger bent geworden. Hebben ze rekening gehouden met je hormoongebruik etc? Ik las ergens dat dat de uitslag van het bloed kan beïnvloeden n.l.

10. BabyLovin

BabyLovin Actief lid

2 aug 2014
    118
    1
    18
    Den Haag
    Bedankt voor de lieve woorden allemaal!

Na een werkdag die een eeuwigheid leek te duren heb ik net lekker wat tijd gehad met manlief en wij zijn ook alles maar even positief gaan bekijken, anders zit ik straks echt drie weken met buikpijn te huilen van ellende..

Ik hoorde inderdaad ook dat het hormoongebruik de uitslag kan beïnvloeden, maar de arts zei er niks over toen ik werd gebeld.. Zouden ze hier helemaal geen rekening mee hebben gehouden?
    Wij houden ons nu ook gewoon voor dat dat het vast heeft verergerd! En we zijn nog jong, geen afwijkingen in de families blabla.. Nouja we proberen ons gewoon maar groot te houden. De kans is nog steeds groter dat het gewoon goed is dus ik blijf maar wel positieve gedachten het heelal in sturen.

Heel fijn om ook de positieve verhalen te kunnen lezen! Dankjewel voor jullie steun meiden, dikke kus voor jullie!

11. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Bij ons hebben de hormonen geen invloed gehad op de uitslag van de combinatietest, maar heb ook geen hormonen gespoten omdat ik zwanger ben geraakt van een cryo in natuurlijke cyclus. Zal wel anders zijn dan bij een verse tp met het spuiten van hormonen.

12. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Meid wat naar zo'n hoge kans. Maar ook nog steeds kans dat er gewoon een gezond kindje in je buik zit he!!
    Ook ik heb gelezen dat het gebruik van hormonen om zwanger te worden negatief effect heeft op de bloeduitslag bij een combinatietest. Mss kun je dit navragen bij je arts?
    Veel sterkte deze komende wachtweken en ik hoop voor je dat alles in orde is!

13. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid,

Hoe gaat het vandaag met je? Las je positieve vibe, heel goed dat jij en je ML er zo in staan. Kun je voldoende afleiding vinden?

14. BabyLovin

BabyLovin Actief lid

2 aug 2014
    118
    1
    18
    Den Haag
    Hi Roerei!

Lief dat je het vraagt :)

Van de positieve vibe is nog maar de helft over helaas. Gister hadden wij een counselingsgesprek over hoe nu verder en kregen wij de keuze tussen NIPT en vlokkentest.
    Na lang praten met de arts en verpleegkundigen zijn wij voor de vlokkentest gegaan. Ik hoop dat ik hier geen nare reacties op krijg, omdat we tenslotte voor meer risico gekozen hebben.. Maar het is een weloverwogen beslissing geweest en toen het voorbij was (het werd gelijk gedaan) waren wij allebei ontzettend positief.
    Tot vannacht, ik maak me zo druk over het risico dat we hebben genomen, vind mezelf ineens ongelofelijk egoïstisch en hoop dat alles goed blijft gaan.. En natuurlijk spanning over de uitslag.. Ik ben denk ik daarom (of het is griep, maar ik heb geen koorts) vanaf vannacht elk half uur aan het spugen.. Ellende!

Rommelig verhaal geworden.. Maar blij dat ik het even kon delen, thanks!

15. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ik snap de spanning heel erg goed! Wanneer krijg je de uitslag? Begin volgende week?

ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen. En voor nu lekker rustig aan doen, bijkomen en je lekker laten verwennen!
    Knuffel!

16. BabyLovin

BabyLovin Actief lid

2 aug 2014
    118
    1
    18
    Den Haag
    Mamavane, wat een lief berichtje, dankjewel!

Dinsdag de uitslag, spannend! Ook al is de kans 1:25, de kans is nog steeds groter voor een gezond kindje dus ik blijf hopen :)

Manlief heeft zorgverlof gekregen van werk dus ik laat me inderdaad maar lekker verwennen, hopen dat ik wat rustiger word. Dankjewel! En een flinke knuffel terug.

17. Moirin

Moirin Lid

30 okt 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet doen wat voor jullie goed voelt. Is dat de vlokkentest, dan is dat de vlokkentest. Heb je wel sneller uitsluitsel en niet die 3 slopende weken wachten.

Ik duim voor een goede uitslag. Wees lief voor elkaar.

18. BabyLovin

BabyLovin Actief lid

2 aug 2014
    118
    1
    18
    Den Haag
    Dankjewel Moirin! Doet me goed dat er mensen voor ons duimen

19. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik duim ook mee. Wat een spannende tijd zeg.. Maar het zit vast goed allemaal:):)

20. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Wat een nare uitslag van de combinatietest. Als de vlokkentest voor jullie goed voelde, moet je daar zeker geen spijt/schuldgevoel van hebben. Ik hoop en bid voor een goede uitslag dinsdag..

Sterkte de komende dagen..

Deel Deze Pagina