Hee lieve dames, Ik zit al een tijdje met een probleem... Ik ben aan de pil, slik hem regelmatig.. ben ook gewoon iedere maand ongesteld geworden. Maar ik ben bang dat ik zwanger ben... Ik had namelijk een maand geleden last van duizeligheid, dit heeft ongeveer 2 weken geduurd voordat het over is. Nu heb ik er heeel soms last van. Maar nu is sinds 2 weken een bruine vlek in mijn nek ontstaan, die erger wordt. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en we hebben verschillende soorten plekken bekeken op internet, en toen kwamen overal tegen dat het een zwangerschapssymptoom is... Toen ontstond er bij mij paniek, aangezien ik een paar weken geleden dus ook duizelig was en dat ook een symptoom is... Toen heeft mijn huisarts aangeraden om een zwangerschapstest te doen, voor de zekerheid. Deze was negatief... Bestaat er een kans dat ik zwanger ben? Liefs Lies
Het lijkt mij niet dat je zwanger bent. Aangezien alles uitwijst dat het niet zo is. Pil geslikt, ongi geworden en nega test. Het kunnen symptomen zijn, maar het hoeft niet. En erg slecht van je huisarts om samen met jou op internet soortgelijke plekken op te zoeken??? Als hij de plek niet herkent hoort hij jou door te sturen naar een dermatoloog. Zo kan ik ook wel huisarts spelen! Mijn huisarts raad mij juist af om bepaalde dingen op internet te zoeken omdat er zo veel onzin op staat.
Jaa, klopt wel! Mijn huisarts vind ik zelf ook niet de beste! Maar ik heb gehoord dat je ongesteld kan blijven worden terwijl je zwanger bent, omdat het tijdens de pil geen echte menstruatie is...
Sommige dames hebben inderdaad bloedingen, maar je hebt ook de pil geslikt en een nega test, dus ik zou me daarover niet zo druk maken. Ik zou een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen, en als je zelf ook niet zo blij bent met deze huisarts, op zoek gaan naar een betere.
Ik zou een second opinion aanvragen... even bij een andere huisarts een gesprek vragen. Desnoods doe je de test daar door het HCG te laten meten zeg maar.... Maar jouw symptomen klinken ook wel zo bekend dat het naar oververmoeidheid neigt... misschien ben je gestressed??