Hallo, ik moet even m'n verhaal kwijt. Ik ben in het ziekenhuis onder controle, ivm de groei van de baby en Qkoorts. Nu is het zo dat mijn eigen gynaecoloog vakantie heeft en ik wel gewoon elke week controle heb! Dat betekent nu dat ik elke week iemand anders heb... die de controle doett! Nu heb ik mijn eigen gynaecoloog vorige week di. nog voor 't laatst gehad en zij zei dat het kindje 1600 gram was! Ook zei ze, bij 38 weken leiden we het sowieso in.. maar misschien als de groei niet echt wil, wel eerder! Nu had ik afgelopen di. dus een andere, die ik sowieso nog nooit gehad had! En volgens hem was er niks met de groei aan de hand en was het kindje 2100 gram. Hij wist ook niets over inleiden en kon zo 1,2,3 ook niks vinden in mijn dossier! Vreemd toch!? Wat moet ik hier nou mee? Ook op de CTG waren di. wat pieken te zien die tot de 100 gingen! (Geen regelmaat.) Volgens hem waren 't voorweeen, maar verder deed ie er ook niet veel mee ofzo. Herkent iemand dit? En wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik heb aanstaande maandag weer controle en dan heb ik wéér iemand anders!
Ik herken het niet (nooit zwanger geweest ) maar heb wel een idee wat ik zou doen: Blijkbaar heeft jouw gynaecoloog zijn of haar beleid niet duidelijk genoteerd. Ik neem aan dat de groeivertraging van jouw kindje uitgebreid onderzocht is en onderzocht wordt. Daar vanuit gaande zou ik kiezen voor het beleid wat jij het prettigst vind. Dus als dat het idee is van jouw gyn dan zou ik daar gewoon aan vast houden, ookal zegt die invaller andere dingen. Overigens zou ik bij groeivertraging zowiezo kiezen voor inleiding bij 38 wkn, gewoon het zekere voor het onzekere! Succes, en laat je niet van je stuk brengen, je hebt een heleboel rechten als patient!
Maar 2100 gram met 36 weken is toch ook erg weinig? De mijne schatten ze gemiddeld in en ze hadden het dinsdag (36w2d) over ongeveer 6 pond. Ik krijg ook groeiecho`s omdat dochter te klein was. Mijn gyn is ook op vakantie, daarom heeft ze alles goed opgeschreven in het systeem. Zodat iedereen op de hoogte is van de afspraken. Deze baby is gemiddeld en bij dochter schatte ze toen 7,5 pond van te voren. Dus het beleid met inleiden bij groeiachterstand weet ik niet precies. Durf daar niet echt iets over te zeggen, maar het is toch beter voor een klein kindje om wat langer te blijven zitten mits de placenta goed werkt.
Ja, langer laten zitten als het goed groeit maar gewoon wat klein van stuk is. Als er echt sprake is van groeivertraging is het beter om het kindje wat eerder te halen...
oh nu lees ik het je kindje is te klein... Dat is dan wel vreemd allemaal he dat deze gyn er niks over wist?
Nee, heel erg vreemd zelfs! M'n vaste gynaecoloog zei echt, met 38 weken inleiden ivm Qkoorts (vruchtwater kan besmet zijn) en omdat de kleine nogal klein/mager is, volgens haar.....
Ik heb ook nogal stress nu! Niet echt goed, weet ik... Ik ben eigenlijk geneigd om straks even te bellen naar 't ziekenhuis, en eerlijk te zeggen dat ik me zorgen maak omdat iedereen 't over een ander gewicht heeft! En over 't inleidenbij 38 weken; dat dat nogal onduidelijk is... Denk je dat dat verstandig is, of kan ik dat beter niet doen? (Zo weet ik ook niks, en blijf ik met vragen zitten..)
Wanneer moet je weer op controle? Als dat nog lang duurt zou ik wel bellen, want wat je zelf al zegt je bent nu ook aan het stressen.
Meid bel en leg het uit en zeg dat je een afspraak wilt hebben!!! Dit zijn dingen die je wilt wetn en opgelost moeten zijn.....hier heb je nu dus geen zin in!! Wat een gedoe.......en dan zo tegen je einde aan...
Ik heb ma.ochtend wel een afspraak staan! Maar wel weer bij een andere ivm de vakantie! Denk dus toch dat ik vanmiddag maar even bel. Kan ik het aan de assistente voorleggen.
hmm ja dan zou ik tot maandag wachten... ik heb nu ook een andere gyn ivm vakantie dat heb je dan toch, een gyn is een gyn alleen vreemd dat er niks in je dossier staat...