...Dat je ooit gekregen hebt, dat jou altijd bij is gebleven? De titel/vraag zegt het al; wat is het allerleukste/liefste/grappigste/mooiste compliment dat je ooit hebt gekregen, en van wie? Het compliment dat mij altijd bij is gebleven is die van een klasgenoot van mij. Hij vroeg mij eens of "Hij een foto van mij mocht hebben om op zijn mobiel te zetten. Zodat hij, als hij 's morgens wakker werd, meteen mijn lachende gezicht zou zien!" Dat vond, en dat vind ik nog steeds, wel zo'n leuk/lief compliment! Ik ben nu wel benieuwd naar die van jullie!
Ik vond het een groot compliment toen een goede vriend vroeg of ik zijn getuige wilde zijn op z'n bruiloft. Totaal onverwacht maar een ontzettende eer!
Toevallig gister een meisje in de supermarkt: "kijk mama, dat is een mooie mevrouw". Ik vond het een erg leuk kind
Toen ik hoogzwanger was en wij waren op een kerstfeest toen me vriend tegen me zei heel spontaan, ik vind jou geweldig en ik hou van je... dit vond ik zoooo lief. Mischien was ik toen gewoon heel erg emo
aaaw, dat is inderdaad wel super lief!!! Ik wil jouw vriend, hihihihihi @Sanne, dat is idd ook een leuk compliment, wat super schattig dat ze dat over jou zei!! @Lief of stoer, idd een hele eer!! Wat super leuk! Al helemaal omdat je het niet zag aankomen!
Mijn vader heeft alzheimer en op een goede dag hoorde ik niets anders dan "wat ben jij een mooie meid" "je bent de allerliefste" en "wat een prachtige ogen heb je"... Ondertussen wreef hij me dan lief over m'n wang.
Op een kaartje dat ik van mijn man kreeg toen we zoveel jaar bij elkaar waren (8 geloof ik) somde hij een lijst redenen op waarom hij van me houdt. De allerlaatste was 'omdat je na al die jaren nog steeds gemeen genoeg bent om niet saai te zijn'. Wij delen een enigszins sadistisch gevoel voor humor en hebben allebei een hekel aan mensen die altijd alleen maar aardig en positief zijn, dus ik vond dit zo grappig en lief En een andere lieve: een vriendinnetje van mijn toen 6-jarige neefje waar ik vaak op paste had tegen mijn zus gezegd dat ze mij zo lief vond en wilde dat ze ook zo'n lieve tante had. Vond ik zo schattig.
Dat ik een geweldige mama ben. Kreeg het te horen van man, moeder, zus, schoonzus en vriendinnen. Genoeg mensen dus, maar blijft het fijnst om het te horen van mijn man.
Mijn lieve oude collega die toen hij mijn vriendje voor de eerste keer zag, zei: Je hebt hier wel een hele bijzondere meid hoor... We waren met zijn allen op een crematie en ik had ook nog gesproken, toen was ik dus al hartstikke emo en toen zei hij dat... j Slik...
Ik ben ooit opgenomen geweest om d.m.v. therapie mijn heftige verleden te verwerken en mezelf te vinden en opnieuw sociaal gedrag aan te leren. Vorig jaar kwam ik een bekende tegen en dat meisje zei; "jij hebt mijn leven veranderd, toen ik de keuze had opgenomen te worden dacht ik dat daar alleen gekken zaten, maar ik kende jou jij bent niet gek! Ik ben je zo dankbaar dat je me moed ingesproken hebt, mijn leven is veranderd en ik ben gegaan dankzij jou". Ik ben bijna in huilen uitgebarsten, ik wist niet dat ik zoveel invloed heb gehad in die keuze. En, mijn man heeft ooit een grote kaart gegeven met alle opsommingen waarom hij voor mij gekozen heeft, bij mij wil blijven en alles wat hij in me waardeert. Als ik me slecht voel lees ik de kaart altijd even terug..
Mijn opa wilde een nieuwe mobiel, dus ik ben voor hem op zoek gegaan, omdat opa slecht ter been in. Had een senioren telefoon gevonden en belde opa met de prijs en goedkeuring. Diezelfde avond nog de telefoon gebracht. Mijn opa kijkt me aan en zegt: A, je bent echt met geen goud te betalen! Wat hou ik van die man, geweldig, mijn opaatje. En mijn vriend. We liepen vanaf station naar huis. Hij stopte ineens midden op de weg, pakte m'n hand en zei: Schat, ik vind je echt een wereldwijf. We hebben het zo fijn samen en bij jou kan ik altijd mezelf zijn. Ik hoop dat je nog heel lang mijn vriendinnetje wilt zijn, ik hou van je. Sta je dan om half 1 snachts op straat een liefdesverklaring te ontvangen, haha. Smelt smelt smelt.
Blijft toch van mijn man.. Toen we ons huis kochten.. Hij zei dat hij trots was dat ik zijn (toen nog) vriendin was en hij enorm blij was om lekker samen huiselijk te worden En ruim 2 weken geleden.. ons meisje was net geboren en hij zei dat hij trots was dat ik de moeder van zijn kinderen ben.. Eenmaal thuis lagen we eindelijk op bed, maar door de bevalling helemaal niet moe, maar vol adrenaline.. Hij zei dat ons gezin nu compleet is en dat hij niets anders zou willen..
Een heel mooi en waardevol compliment was voor mij wat mijn vader tegen een goede vrienden had gezegd over mij en mijn man. Dat vertelde ze tijdens haar toespraak op zijn begrafenis een paar weken nadat hij dat gezegd had. Hij had gezegd hoe trots hij op ons was en hoe blij hij was met alle hulp die mijn man hem gaf. Het betekent nog steeds heel veel voor me.
Mijn verloskundige heeft zelf nog geen kinderen en vroeg na mijn bevalling of ik later haar bevallingen niet wilde doen. Omdat het zo snel en soepel ging en ik het zo rustig over me heen liet komen. Vond ik een leuk compliment
Van mijn 2-jarige dochter, die zei dat "mama zooooo'n lieve meisje is!" gevolgd door 2 dikke, natte zoenen. Tja....dan smelt je toch?
Van mijn oma, moeder van 7 kinderen: je bent echt een goeie moeder. Je kinderen zijn blij, vrolijk, goed opgevoed en vooral gelukkig. DAT deed me veel vooral omdat zij het zei... Ze is 94 en is in mijn ogen de oermoeder. Mijn man... als hij thuis komt "dag lief vriendinnetje (we zijn dus getrouwd).. zo fijn dat je er bent' en dan gaat hij zich omkleden. Geen compliment misschien maar zo leuk als hij thuis komt. Mijn zoontje van 3,5 jaar... 'mama, jij bent de liefste. En niet alleen omdat jij mijn mama bent maar omdat je ECHT de liefste bent. Vindt papa ook!' GLUNDER!!!
Mijn beste vriendin die ik al 15 jaar ken noemde mijn " een echte ubbermoeder". Heel speciaal om dat van haar te horen. Ze heeft hoge pedagogische opleidingen in haar pocket, werkt met moeilijk opvoedbare kinderen, heeft er dus vanuit de proffesionele kant veel zicht op. Dat zij dit tegen mij zei gaf mij veel vertrouwen in mijzelf als moeder. Wel heel grappig dat ik mijzelf dus helemaal niet zo zie, sommige andere dus wel. Helemaal mooi is dat ze zei dat ze hoopt dat ze het net zo mag doen met haar eigen kinderen. Helaas komen deze niet zoals gewild aangezien ze de mmm in moeten. Heel verhaal geworden maar dat zij dat tegen mij zei is wel een heel mooi compliment!
Oh, wat een heerlijk topic dit! Wordt je toch helemaal vrolijk van, al die lieve opmerkingen? Ik had gisteren een paar van die "oooooooh wat lief!!" momenten bij mijn vriend. We waren nog even op internet aan het kijken voor de laatste trekking van de AH hamsterbingo (tja, je bent burgertruttig of niet!) en we hadden natuurlijk weer geen prijs. "geeft niks schatje, wij zijn gelukkig in de liefde! Wij hebben geen geluk in het spel nodig!" En later op de avond hoorden we dat een nichtje van ons in scheiding ligt, omdat zij en haar toekomstige exman meer als broer en zus leven, dat er geen vonk meer is. "Schatje, wij hebben nu nog steeds een vonk na al die jaren. Ik hou van je!!" En later op de avond ( jaja hij was op dreef gisteren!) was ik half depri in de spiegel aan het kijken, omdat ik een allergische reactie heb op iets waardoor mijn hele gezicht onder de knalrode blaasjes zit. Errug charmant dus.. not... maar de opmerking van mijn vriend maakte alles weer goed:"voor mij ben je sowieso de allermooiste. Of je nou een rode kop hebt of niet!" Vriendje, I love you!
Van mn lieve mannetje na onze ma vorig jaar okt en weg werd gereden naar de ok voor de curettage...dat hij nog even een kusje gaf op mn buik gaf en zei sorry lieve baby dat je zo snel alweer moest vertrekken...en daarna mij een kus gaf en zei ik heb nog nooit zo'n sterke vrouw als jij mee gemaakt...pffff...slik.... en een heel lief kaartje van mn mams; dat ze trots op me is hoe ik dingen aanpak en altijd haar eigen(m)wijsje zou blijven.... Heerlijk!!! Fijn al die lieve mensen in je omgeving die je waarderen...heerlijk wat een super gevoel!!
wat een mooie complimenten krijgt iedereen toch! ik kreeg vorige jaar van mijn vriend te horen. dat als hij mij niet had leren kennen het heel anders met hem afgelopen zou zijn.Ik ben zijn reddende engel waar hij ontzettend veel van houd en mijn dochter van 2 zegt mama ik hou van jou......voor ALTIJDDDD