...verloopt de scheiding van mijn zwager en (ex)schoonzus. Mijn (ex)schoonzus kleedt hem helemaal uit en hij laat het ook gewoon gebeuren. En dan doodleuk tegen iedereen zeggen: ik hoop dat wij een voorbeeld kunnen zijn voor anderen met al die vechtscheidingen van tegenwoordig. Misselijk word ik er van....en er is niks, maar dan ook helemaal niks wat wij kunnen doen. Maar god...wat heb ik zin om tegen hem te schreeuwen: Doe je ogen open, sukkel! Want ook zij speelt het over de rug van de kinderen.... "je wilt toch niet dat je kinderen op een flatje komen te wonen?" "je wilt toch niet dat je kinderen niet op vakantie kunnen?" "je wilt toch niet dat je kinderen op een tweedehands bankstel moeten zitten?" "Maar als ik meer moet werken, kan ik er niet zijn voor de kinderen" Waarom zijn mensen zo?
Dat snap ik ook nog steeds niet waarom mensen zo zijn. Het moet altijd maar over de rug van de kinderen. Walgelijk vind ik dat. De scheiding opzich is al erg genoeg!!
Bah, die op geld beluste gehaaide wijven ook altijd. Mijn vriend, de slappeling, zit ook in dezelfde situatie en hij laat het ook gebeuren. Frustrerend gewoon. Het liefst zou ik haar aan de allerhoogste boom opknopen
Helaas proberen mensen altijd te pakken wat ze pakken kunnen. Kan je echt niet een balletje opgooien bij je zwager? Kan je goed met haar opschieten en zou je niet eens met haar kunnen praten? Hopelijk komen ze eruit voor de kinderen...
Mijn man is nu naar hem toe....hopelijk kan hij het aan zijn verstand brengen dat hij niet alleen maar toegeeft aan haar. Nee, haar kan ik wel schieten. Heeft altijd gedaan alsof ze het perfect voor elkaar hadden en nu ze wil scheiden wil ze dat gewoon voortzetten. Ze wil gewoon dat ze nu nog een lening gaan aanvragen zodat ze haar nieuwe huisje opnieuw kan inrichten...let wel, op een gezamenlijke naam Want ja tweedehands is wel zo armoedig! Ze stelt alleen maar eisen, niet normaal!
Pff hier ook... man had het huis aan exvrouw gegeven zodat de kinderen niet in een flatje oid moesten wonen. .. Tja... daar dacht zij anders over... zodra het kon oudste uit huos gemikt en in een chalet in de rimboe gaan wonen.... was echt sneu voor (beginnend) puberende kinderen... Zij heeft lekker al het geld in dr zak gestoken terwijl man krom moest liggen (lees zich na verlies van baan dik in schulden steken) om alimentatie te betalen. .. alimentatie verlagen kon in haar ogen alleen via een advocaat, terwijl ze wist dat hij die niet kon betalen
Aaargh! Ik voel gewoon plaatsvervangende woede voor die vrouw! Bah! Ik hoop dat jouw man hem wat verstand in kan praten!
Dat is nou juist het punt. Je komt er niet vanaf. Sneu voor je zwanger en nog sneuer voor de kinderen.
jeetje dat vind ik erg dat ze haar ex echt moet uitkleden snap dat niet toen wij uit elkaar gingen hebben alles heel netjes geregeld ben daar blij mee hoef geen geld ik red me prima zo we gaan nu wel niet op vakantie maar goed die tijd komt ook wel weer en we gaan eens uitstapjes maken en dat vinden ze leuker dan een vakantie hoop hij snel beseft dat het helemaal niet zo hoeft en hij ook zijn grenzen gaat stellen
Niet alle vrouwen zijn zo hoor..... Dat weet ik zeker. Sommige kunnen er inderdaad een potje van maken. Maar er zin ook vrouwen die tegen over gesteld zijn om de goede vrede te bewaren. Beetje respect voor jhr zwager. Dat juist hij geen vecht scheiding er verder van wil maken.
Ja is ook zo....maar het is niet leuk om iemand van 40 zo kapot te zien gaan van...liefdesverdriet??? Wij bemoeien ons ook nergens mee hoor....kijk wel uit! Man probeert nu wat met hem te praten, hem een wat realistischer beeld te schetsen van hoe alles er nu uitziet.
Het handigen aan zulke exen is dat als je later iets geregeld moet krijgen met je kinderen, je ze altijd nog wat geld kan bieden op een omzichtige wijze en jij toch bijv. die drie dagen langer op vakantie kan.
Klopt het is vreselijk. Maar hij zal het moeten oplossen....en kan daar verder natuurlijk vast steun bij gebruiken. Precies wat jullie doen, maar verder zou ik er inderdaad buiten blijven.