Ander, beter en als ze te extreem veeleisend wordt, dan moet het maar via een advocaat en de rechtbank. Kunnen zij een oordeel vellen over wat "redelijk" is.
Dat wil hij echt niet! Alles voor de kinderen. We hebben net haar "eisen" gehoord en het is gewoon te belachelijk voor woorden. Mevrouw leeft in een utopia, iets anders kan ik er niet van maken. Maar wat ik me nou afvroeg....zeer waarschijnlijk komt hij in de schuldsanering. Hoe gaat dat tegenwoordig qua inboedel? Komen ze dat echt in beslag nemen of valt dat mee tegenwoordig. Hij is ontzettend bang, naast zijn vrouw en kinderen, ook de honden kwijt te raken. Volgens wat ik op internet lees, zijn deze regels behoorlijk verouderd, maar ik kan niet echt vinden of ze dat nog doen? Iemand die daar wat over weet
ik ken mensen in de schuldsarnering die hebben 2 honden! en ook nog eens 2 zieke honden! ik doe momenteel de opleiding schuldhulpverlening. ben nog niet zo heel ver maar ik weet bijna zeker dat ie de hond wel kan houden. je krijgt dan een vast leef bedrag en hij mag zelf weten wat ie ermee doet.
Maar wordt er dan niet altijd beslag op je spullen gelegd om tot een bedrag te komen om je schuld mee te verkleinen? Ik weet het niet hoor....heb er totaal geen ervaring mee
Het is inderdaad vreselijk. Ik ben zelf gescheiden en inmiddels 2 jaar geleden dat t gebeurd is... maar merk er nogsteeds van alles van....wordt er dagelijks mee geconfronteerd ( hyis staat in verkoop) dus is best heftig allemaal.
Wat een nare situatie zeg. Ik denk niet dat hij zich zorgen om de honden hoeft te maken, een vriendin van me zit in de schuldsanering en zij heeft haar hondje zelfs gekregen terwijl ze er al inzit. Heeft verder op haar auto na niets weg hoeven doen om zo de schuld te verkleinen.
Het zijn niet altijd alleen 'de vrouwen' hoor, hier is mijn exman namelijk zo'n 'wijf' En die gaat nog net een tikkie verder...
Als hij in de schuldhulpverlening komt en krijgt een traject kan zijn ex fluiten naar alimentatie. Pas na de schuldhulpverlening, is hij dat weer verplicht te betalen. Dus laat mevrouwtje lekker zo door gaan en ze krijgt helemaal niks. Zijn schuld hulp zal een verzoek van nihil stelling in dienen dat moet en dan krijgt ze niks. Als hij een traject krijgt ook al zal hij willen betalen dan nog moet hij een nihil stelling aanvragen wat betreft de alimentatie. Mijn ex zit ook in een traject en ik krijg helemaal niks.
Ah oke.... Hij is helemaal niet verplicht haar te betalen hoor. Maar anders kan ze niet goed rondkomen met de kinderen en hij wil toch niet dat de kinderen er onder gaan lijden? Maar kan er dan beslag op goederen worden gelegd?
Als hij in een traject zit kan er geen beslag gelegd worden wel met nieuwe schulden. Waarom is hij niet verplicht te betalen? Kijk helemaal niet hoeven betalen is natuurlijk ook niet helemaal waar toch dat er alimentatie vast gesteld moet worden is normaal maar als hij diep in de schulden zit en een traject doet en de rechter heeft het goed gekeurd dan word er dus een nihil stelling aan gevraagd verplicht om eerst de schulden te kunnen voldoen natuurlijk. En dan vervalt de alimentatie voor de duur van het traject daarna. is er wel weer alimentatie plicht.
Even achteraan gaan hoor! De regels zijn namelijk nog niet zo lang geleden veranderd... Er word in geen enkele situatie meer aan nihil gedaan, het minste bedrag is 25,- of je nou wel of geen nagel hebt om aan je kont te krabbelen... Hier heeft de scheiding door ex namelijk bijna een jaar geduurd, in het begin stond hij idd op nihil maar omdat in de tussentijd de regels veranderden (augustus meen ik?) werd het bedrag uiteindelijk toch op 25,- vast gesteld toen we moesten tekenen bij mijn advocaat.
Omdat zij weigert te werken. En zij eigen vermogen heeft, wat ze weigert te gebruiken. Ze heeft de mogelijkheid om zelfvoorzienend te zijn, maar is hier te lui voor om even hard te zeggen.
Nee hoor, kan niet! Hij is enkel verplicht datgeen te betalen wat is vastgelegd in het ouderschapsplan. Dat hebben ze zelf in moeten vullen dus o.a voorzieningen van/voor school, alimentatie etc. (zal zo even mijn ouderschapsplan erbij pakken om te kijken welke posten er onderling geregeld zijn in dat plan) Alles wat zij daarbuiten wil aan geld kan ze naar fluiten en kan door niets of niemand geint worden op welke manier ook... (of ze moet er een zaak van maken en verhoging vragen van bepaalde posten)
Begin er een beetje moeite mee te krijgen. Te lui om te werken? Oke maar waar haalt ze dan het geld vandaan ook al zal ze werken ze zal altijd recht hebben op kinderen alimentatie. Wat er verder ook speelt.
Maar hoe zit dat met co-ouderschap dan? Dan zorg je toch allebei voor de kinderen? Gelukkig heb ik hier helemaal geen verstand van, maar we willen hem wil helpen. We hadden al aangegeven dat ze een mediator in moeten schakelen om alles goed te regelen. Maar "ze" willen dat niet, omdat "ze" dat zonde van het geld vinden
Wij hebben geen ouderschapsplan ik ben al gescheiden in 2004. Dochter is geboren buiten het huwelijk. In 2010. De rechtbank verzocht vorig jaar om een nihil stelling van ( lat). Over twee jaar is hij er uit. Wedden dat ik dan aan de deur klop.
Kan je je voorstellen waarom wij er zo mee zitten? Ze werkt nu 14 uurtjes....wil niet meer werken omdat ze: 1: vindt dat er iemand voor de kinderen thuis moet zijn 2: altijd overal last van heeft 3: het niet kan combineren met de kinderen en huishouden. Daarbij vindt ze dat ze het de kinderen niet aan kan doen op een flatje te wonen. Ze hebben nu een huurhuis gevonden, maar dat kan ze niet zelf betalen. Daar wil ze dus een tegemoetkoming van mijn zwager van hebben. En ze vindt de keuken niet mooi, daar moet een andere voor komen, en ze wil geen tweedehandsmeubels, omdat ze vindt dat ze de kinderen dat niet kan aandoen. Mijn zwager wil dus voor haar nieuwe meubels gaan halen en een nieuwe keuken (waarom?). Daarbij heeft ze hem gevraagd alle toeslagen op haar naam te zetten en wil ze 400 euro per maand hebben om te kunnen rondkomen. Op die manier kan ze de woning betalen en 14 uurtjes blijven werken. Ze heeft de afgelopen maanden mijn zwager gigantisch in de put gepraat. Dat hij een waardeloze echtgenoot is, en een waardeloze vader. Hij is hier zo van geschrokken dat ie met een burn out zit thuis. Zijn baan staat op de tocht....en toen heeft ze een scheiding aangevraagd. Hoe voelt zich totaal waardeloos en zij beaamt dit steeds. En elke keer als ze wat eist, zegt ze: maar jij wil toch ook het beste voor de kinderen? Als hij zijn baan kwijt raakt, dan is het helemaal klaar. Daarom gaan we even van het ergste uit en proberen we dingen uit te zoeken over de schulphulp etc. Mijn man is erg bang dat hij zich vandaag of morgen te pletter rijdt...zo in de put zit hij.
Even snel opgezocht. Kapper, kleding, lichamelijke verzorging, aanschaf sportbenodigdheden, hier hebben zij moeten aangeven wie waar voor opdraait, vader, moeder of gezamenlijk. Dan zijn er nog de 'artikelen' die gewoon wettelijk zijn vastgesteld... 4.5 Evt. premie ziektekostenverzekering worden door beide ouders voldaan (hier niet van toepassing en denk bij jou zwager ook nog niet) 7.2 Partijen dragen ieder de eigen kosten van inwoning en omgang van het kind wanneer zij bij hen is. Verblijfsoverstijgende lasten, waaronder partijen onder meer niet alleen verstaan kosten van schoolreisjes, schoolbenodigdheden en uitoefening van sport en hobby's worden door partijen beide voor de helft voldaan, nadat partijen tevoren overleg hebben gepleegd.