Soms zitten 'dingen' zo krom in elkaar in dit land pfff... Bijvoorbeeld ik woon samen met mijn partner wij verwachten samen een kindje... Hij heeft een zoon van 5 uit een eerdere relatie en woont bij ons. De moeder van zijn zoontje is een jaar geleden naar aruba geemigreerd toen zij nog in nl woonachtig was had zij hem in de weekenden en wij de rest van de week (toen deed ze al geen donder voor haar kind en ondersteunde ook nooit in het kopen van b.v kleding ed.) Maar nu is zij lekker naar het buitenland verhuisd met haar partner en hebben een "nieuw" kind gemaakt en leven daar lekker hun leventje. . . Ze betaald nu dus noooooooit één cent aan ons voor de zrg van haar kind, terwijl wij uiteraard ook geen milionairs zijn. Stel je voor het was omgedraaid en zij zorgde voor hun zoon dan had mijn mannetje zich nu blauw moeten betalen aan haar... maar andersom Pffff wat is het soms oneerlijk geregeld allemaal!
Helemaal mee eens meid! Mijn ex betaalt ook slechts E93,= voor onze dochter die bij mij woont. Ze is nu 16. Mijn vriend, die dus de vader niet is, mag wel voor alles opkomen! Mijn ex is opnieuw getrouwd en heeft met haar 2 zoontjes. Als we om meer alimentatie vragen, zeggen ze doodleuk dat "hun kids" dan tekort zouden komen. Jaja.... "hun kids".
kan zoiets niet wettelijk vastgelegd worden in nederland? mijn ex betaald me vb 250 euro/maand en hij doet dit gelukkig ook correct maar als die het niet doet dan wordt het afgehouden van zijn loon
Dus als ik het goed begrijp is een vader wel verplicht te betalen als je uit mekaar gaat en een vrouw daarentegen kan haar kind "gewoon" bij de vader laten en hoeft daarvoor niks te betalen? Nou als dat zo is vind ik het ook erg oneerlijk! Ik vraag me in zo'n situaties altijd af hoe ze het voor mekaar krijgt om haar kind hier achter te laten en daar een nieuw gezin te beginnen Alsof het kind hier niet goed genoeg is...!
hoi hoi volgens mij kan toch ook van de vrouw alementatie worden geeist. of ben ik nu verkeerd ingelicht. zou dit toch eens uitzoeken als ik jullie was. ik kan het ook wel mis hebben hoor. groetjes sandra
Zij is daar heerlijk op haar kont aan het zitten in de zon en voor het nieuwe kindje aan het zorgen... dus ze heeft geen inkomen dus verdient mijn mannetje meer en dan hoeft zij dus 0,0 euro mee te betalen heb ik te horen gekregen. . . . Als ik het fout heb hoor ik het graaaaaag hoor! ! ! ! ! ! ! !
is ze hertrouwd of woont ze officieel samen? zoja dan is er een inkomen en kan je allimentatie eisen. maar als ik van jou was zou ik toch eens een advocaat raadplegen. hier in belgie kan je via het ocmw gratis eerste info inwinnen van rechtshulp. weet niet of dit in nederland ook bestaat maar zou het zeker eens nakijken
ja ze woont daar officieel samen en hij zorgt dus voor hun inkomen... Zou ze echt iets bij moeten dragen of alleen als hun meer inomen hebben dan dat wij hebben?
maak niet uit of jullie inkomen groter of kleiner is, allimentatie staat daar los van wat een rechter wel kan doen is op basis van het inkomen beslissen hoeveel ze zou moeten betalen, allé in belgie toch hé weet niet hoe het nederlands rechtssysteem ineenzit maar veronderstel dat die niet zo hard afwijkt als van het onze
sjonge ik vind het ook oneerlijk. maar ik heb er geen verstad van. heb je al eens geinformeerd bij een rechtswinkel?
Ik zou blij zijn dat je het kind hebt (of je vriend dan?), ze had het kind ook mee kunnen nemen en dan had hij hem mss alleen met vakanties gezien. Nu kan hij echte papa zijn, is denk ik veel meer waard als die paar tientjes alimentatie.
als je naar het buitenland verhust hoef je geen allimentatie meer te betalen. maar als er rechtelijk iets anders is afgesproken wat zij niet nakomt, moet je er werk van maken. als je onenigheid over geld hebt moet je het altijd via de rechtbank doen, anders schiet het niet op! zulke dingen moet rechtelijk vastgelegd worden.
denk dat zelf ook ja, het is al heel wat waard dat hij zn kind heeft. mijn ex zou me ook meer mogen betalen maar ja eigenlijk moet je tevreden zijn met wat je hebt denk ik dan.. een tevreden mens telt voor twee (hmm klopt deze uitspraak wel, vast niet maar vond hem wel goed) geniet van het ventje, en zo is het toch ook een beetje jouw zoontje lijkt me als je hem de hele dag om je heen hebt
klopt ben ik het allemaal helemaal mee eens (zeker omdat ik vind dat zij niet in staat is om voor een kind te zorgen) Maar ik vind het gewoon oneerlijk en dat is het ook gewoon! Zij kan en mag gewoon helemaal opnieuw beginnen daar zonder dat ze zich hoeft te bekommeren om haar eerste kindje, wou dat ze zo iemand verplichte om een rekening te openenen voor hem zodat hij daar later van kan studeren oid.
goh is gemakkelijk gezegd van hij mag blij zijn dat hij het kind heeft maar eigenlijk draait het om een principiele crisis hé , je bent ook met twee om het te maken dus moet je der ook maar samen voor zorgen en nu zijn het mischien maar een paar tientjes maar als de kleine ouder is en unief en zo wil doen dan spreek je al wel over wat meer geld hé, hier kost een jaar unief een paar 1000 euro dusja vind toch dat ze verantwoordelijk gesteld mag worden voor haar kind ook officieel want als zij het kind had moest haar vriend er ook voor opdraaien en die tientjes betalen dus ga zo vlug mogelijk info winnen via een advocaat zodat jullie weten wat kan en wat niet en ook hangt veel af hoe alles in de rechtbank is uitgesproken hé want als der niks op papier staat kan het wel is wat moeilijker worden
@zomaar, vindt het wel zielig voor het kindje, dat zijn moeder niet meer naar hem omkijkt, belt ze wel eens of zo? Lijkt me best zwaar straks voor hem. Ach knuffel hem maar lekker hoor