zijn dit harde buiken?? Wat nu doen??

Discussion in 'Zwangerschap' started by bezigbijtje, Feb 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik heb al wel aantal weken dat ik (vooral) rechtse deel van mijn buik een harde buik krijg... Maar ik dacht dat dit kindje was ofzo... Maar nu blijkt dat dit kwa ligging niet echt kan. Zal dit dan toch een harde buik zijn?? Ook al is het niet over de hele buik....

maar goed, gister bij de gyn geweest, alles was dus oke. Alleen heb ik vandaag mijn harde buiken eens bijgehouden...:
    12u
    12.45u
    13.45u
    14u
    14.20u
    15u
    16u
    16.15u
    16.30u
    16.45u
    17u

de laatste 2 waren wel over mijn hele buik verdeeld...
    En ik heb bij sommige een vervelend gevoel in mijn onderbuik/down under... Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen. Telkens is het na 1minuut weer weg.... Sinds 17u blijft het wel wat gevoelig.

liefs bbtje

2. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    Als je twijfelt en het niet vertrouwd altijd bellen. Als je in het ziekenhuis loopt kun je meestal naar de verloskamers bellen.
    Ander gewoon het ziekehuis bellen probleem voorleggen en die verbinden je wel door met de juiste afdeling.

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He bbtje ik wist niet dat e zwanger bent super gefeliciteerd.

Gewoon toch even aar de vk bellen ls je he niet vertrouwd.

Xxx joyce

4. SteffieLove

Jan 15, 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Ik had het ook rond de 27 weken en dat waren voorweeen wat mijn verloskundige toen zei was als het om de 10 min komt dan moet je bellen.. maar idd als je het niet vertrouwd gewoon bellen en je verhaal en tijden doorgeven dan zeggen hun wel of je moet komen of dat het bijv voorweeen zijn..

Succes liefs

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik loop bij de gyn ivm 2ling.

ze zei dat ik moest bellen als ik buikpijn kreeg. Maar ik wil niet voor niks bellen hihi:)

ik twijfel soms of dit nou harde buiken zijn of een van de kindjes... maar gister zei de gyn dat het waars. harde buiken waren/zijnn.

6. SteffieLove

Jan 15, 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Je kan beter 4 x teveel bellen dan 1 x te weinig.. Bellen kan geen kwaad en ze kunnen jou dan ook gerust stellen toch.. :)

Liefs

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Even bellen! Je blijft nu toch onrustig..bel even, dan stellen ze of gerust of je mag even langs komen voor een CTG.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Op zich kunnen harde buiken zelf niet zoveel kwaad. Betekent vooral dat je rustiger aan moet doen. Even liggen, douchen, in bad om je buik te ontspannen. Je hoeft je pas zorgen te maken als ze pijn gaan doen of op weeën beginnen te lijken. In jouw geval vind ik ze toch verdacht veel op weeën lijken... Dus ik zou echt bellen.

9. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Beter voor niks bellen dan dat het te laat is. Ik had het vanaf 24 weken. Ik moest meteen plat want bij mij deden ze zeer en kwamen ze veel te regelmatig (bleek later dus ook weeen te zijn geweest) heb 16 weken met 3cm ontsluiting gelopen gelukkig is ze blijven zitten tot DE Datum.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    En al gebelt???

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,565
    3,068