hoi hoi Ik wil toch even van me afschrijven.Ik ben heel erg onzeker aangelegd.Dit met rede dat er altijd door mijn ouder is gezegt dat ik niets kan en maar een mislukking ben.Nu ben ik zwanger en is het natuurlijk zoals bij al het andere weer heel erg.Ik ben erg blij dat je zwanger ben hoor echt heel blij.Maar ook heel erg bang nu zit ik op 15 weken dus alweer een stukje veiliger.Nu heb ik vandaag een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en nu slaat de angst weer gruwelijk toe. Ik ben zo bang dat er iets mis is zo enorm bang.Ik heb netjes folium geslikt en heb nu al weer een poos vsm mama die slik ik ook netjes .Er zit ook niets in onze familie's enz.Maar door dat ik zo onzeker ben "gemaakt "en ben gaan geloven dat ik niets kan goed doen.Ben ik zo bang.Ik weet niet wat de kansen zijn op een afwijking.Ik moet nu nog 5 weken tot de echo dus dat word nog 5 weken bang zijn sorry maar ik moest het even kwijt
Meid, ik kan je natuurlijk niet belo0ven dat er niks mis is met de 20 weken echo, maar ik wil wel even zeggen, áls er wat mis is, dat dit vrijwel nooit te wijten is aan handelen van de moeder. (tenminste, als je je aan de zwangerschapsregeltjes houdt, zoals geen alcohol, drugs en sigaretten). Wat vervelend dat je ouders je dit gevoel hebben meegegeven. Je hoopt dat je ouders je andere dingen leren. Probeer het een beetje van je af te zetten, want zo zijn 5 weken nog erg lang. En, ik weet zeker dat er heel veel is wat jij wél heel goed kunt!
dit is idd heel erg vervelend... En ik weet dat het lastig is maar probeer er maar gewoon van te genieten en alles te nemen zoals het gaat tijdens je zwangerschap, want je kan er toch niks aan veranderen hoe het ook loopt! wat je wel kunt doen is jezelf goed voorbereiden op het moederschap zodat jij straks wel alle liefde en geluk en positiviteit met je kindje kan gaan delen! maar ik weet zeker dat je dat ook wel van plan was! succes... en ik hoop dat de 20 weken echo voor je positief mag uitvallen!
Hoi meis, Ik ben zelf ook erg onzeker ben vrij snel na mijn bevalling zwanger geraakt. Totaal niet volgens de planning maar het kindje is enorm welkom. Deze zwangerschap ben ik ook erg onzeker denk vooral omdat het allemaal zo snel is gegaan. Ik heb dan de hele tijd in mijn hoofd dat er iets mis zal zijn. Bij de zwangerschap van mijn dochter keek ik ook tegen alle echo's op. Toen de spannende 12 weken voorbij waren stond de 20 weken echo weer voor de deur. Was ook erg onzeker en bang dat er iets mis zou zijn met de kleine. Gelukkig was er niets aan de hand en zag het er allemaal goed uit. Ik snap echt hoe jij je voelt maar geloof me je kindje is vast helemaal in orde. Kijk eens om je heen hoeveel gezonde baby's er worden geboren. Ik moet mezelf ook vaak toespreken anders draai ik ook helemaal door. Niks is 100% zeker er kan nog van alles mis gaan zelfs als je kind is geboren (bedoel het niet lullig) maar anders kunnen we onszelf gek blijven maken! Mij werd vroeger ook vaak gezegd dat ik zou falen en nergens goed in was. Uiteindelijk ben ik een gelukkige moeder van een geweldige dochter, heb een goede baan en een lieve man. Dus probeer dat deel een beetje achter je te laten meid.
hey dankje voor de lieve reacties.het is voor mij nog steeds moeilijk te beseffen dat ik al ben waar ik nu ben.nu met die kleine op komst heb ik weer een soort terugval zal door de hormonen komen.maar ik kan me er ook heel erg druk om maken.ik heb net eens lopen zoeken.puur om mezelf wat gerust te stellen en me weer even tot de orde te roepen de kans om een erg slechte echo is 6 op de 10.000 dat is wel een kans maar wel minder als 1%.
Ik heb hetzelfde als jij alleen ben ik nog niet zover, morgen heb ik mijn eerste echo en kan er echt niet meer van slapen. Ik durf niet te fantaseren over ons kindje want ben zo ontzettend bang dat het mis is. Maar goed, je kan niets anders doen dan afwachten en genieten van je zwangerschap want voor je het weet is het voorbij. We moeten de natuur zijn gang laten gaan, meer dan dat kan je niet doen en dan heb je het echt niet verkeerd gedaan. Sterkte hoor, ik hoop dat die vijf weken voor je omvliegen! Zou voor mij ook fijn zijn want dan ben ik bijna op de 12 weken en kan ik het delen met de familieleden
hey ikzelf ben ook erg onzeker over mezelf dit komt ook door men ouders toen ik nog thuis woonde zeiden ze me altijd dat ik een mislukking was en later op straat zou belanden ..sinds ik gehuwd ben zeggen ze die dingen niet meer en is men band met men ouders veel beter geworden maar toch door altijd die dingen te moeten hebben aanhoren ben ik altijd in alles onzeker .
hoi Blusvrouw. Ik ben ook steeds best bezorgd. Idd eerst met de eerste echo (vooral omdat ik zoveel negatieve dingen had gelezen) en nu weer voor de 20 weken echo. Het probleem is echter dat ik me ook zorgen maak om ieder wissewasje...om wat ik heb gegeten om wat ik heb gedaan. Ik denk dan meteen dat het hartje misschien is gestopt doordat ik iets fouts heb gegeten of gedaan. Ik denk dat het bij mij ook voortkomt uit een beetje ongeloof. Ik ben een beetje een pessimist en bereid me vaak voor op het ergste en slechtse. Zo van..er moet vast iets misgaan. Heeft wellicht ook met mijn ervaringen uit het verleden te maken. Het is zo vreselijk vermoeiend. Ook durf ik niet 100% te genieten en over de toekomst te fantaseren.......veelste bang dat ik word teleurgesteld. Je bent in ieder geval niet de enige die zich veel zorgen maakt. Wellicht helpt het om te weten dat veel meer dit hebben. Heel veel succes met je zwangerschap en hopelijk hebben we allemaal straks (inclusief de overbezorgde dames) straks schattige, gezonde babietjes.
Het forum is leuk maar denk ook dat het internet je soms erg onzeker maakt als je alle verhalen leest over miskramen, kindjes met afwijkingen enz. Helaas die dingen gebeuren en het is het ergste wat je als ouders mee kunt maken, maar dit betekent niet dat bij iedereen een zwangerschap zo verloopt!
Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer de angst van je af te zetten. Iedereen heeft wel z'n onzekere periode tijdens de zwangerschap. En wat heeft het voor zin ergens tegenop te zien waar je zelf helemaal niets meer aan kunt doen? De kans dat alles goed gaat is veel groter dan dat het niet goed gaat. Achteraf denk je vaak 'waar heb ik me toch zo druk om gemaakt?'. Zonde, lijkt me. Groeten Margriet
Hoi, Ik ben nu voor de 2e keer zwanger en ik maak nu voor de 2e keer mee wat jij omschrijft. De zorgen dan... Dacht dat het met een 2e zwangerschap minder zou zijn maar dat is niet zo. Had angst voor de 1e echo: Zou alles wel goed zijn, zou het hartje kloppen? iedere keer vk met doptone luisteren: Dacht alleen maar "laat me ajb het hartje horen" 20 wkn echo: Zou het goed gegroeid zijn en gezond zijn? Heb me echt over alles zorgen gemaakt, ben zelf gaan tellen naar de datum dat onze beeb levensvatbaar zou zijn (mocht het te vroeg geboren worden) Kortom... Echt overal heb ik me zorgen om gemaakt, volgens mij maakt het ook niet uit hoeveelste zwangerschap het is. Het hoort volgens mij een beetje bij het mamma zijn/worden. liefs,