wat moet ik nu? wat zou jij doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door henkie24, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb vanaf een week of 24 last van bekenklachte. ben ook bij de fisio geweest. heb oefeningen gekregen enz. heb vanaf 26 weken tot 28 weken helemaal thuis gezeten. nu werk ik drie uurtjes per dag. ( alleen in de ochtend want dan gaat het het best) dit gaat op zich redelijk maar soms heb ik een dag dat het gewoon weer wat minder is. dus weer pijn in me rug. zoals afgelopen vrijdag en vandaag dus ook weer. om maar te vergelijken: gister een uurtje bij de ikea gelopen en dan ben ik voor de rest van de dag gewoon moe en pijn.

nu moest ik vanacht een paar keer uit bed ( plassen :D ) en dan heb ik zon pijn, kan bijna de trap dan niet af. nu heb ik tot 10 uur op bed gelegen en is de pijn weer iets minder. maar ik werk in een winkel en moet dus eigenlijk starks om een uur beginnen. tot vier. maar weet nu al als im daar naar toe ben gereden met de auto en een half uur daar ben dat ik weer mega pijn krijg.moet vanavond ook nog naar zwangerschapscursus. (daar wist ik vorige week ook al niet te blijven zitten) maar wat zal ik nu doen?

vind het zo rot om me ziek te melden weer. (misschien gaat het nu weer in de loop van de dag beter) maar ga ik wel. weet ik dat ik vanavond weer helemaal gesloopt ben. daar kom ook nog eens bij dat mijn contract nog es afloopt 1 maart en mijn baas nog niet kan zeggen of het verlengd wordt ( maar vrees het van niet) dus wat moet ik nu? wel gaan? niet gaan? mijn man zegt dat ik niet moet gaan als het niet lukt en dat ik me niets moet aantrekken van dat contract en dat er altijd wel wer werk is. en dat hij niet wil dat ik straks met bekkenklachten blijf lopen en dat ik aan de kleine moet denken,maar voel me zon loser?

1000x sorry voor mijn lange verhaal. :oops: maar hoop dat jullie mijn dilemma snappen. wat zouden jullie nu doen? ( over drie weken is dit probleem gelukkig opgelost want dan gaat mijn verlof in)

2. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    ik heb 1 ding geleerd en dat is dat mn gezondheid voor gaat, je werk zal niet failliet gaan omdat jij er niet bent, ze weten dat je in verwachting bent en dat het niet makkelijk gaat.
    Denk aan jezelf als t echt niet gaat gewoon naar huis!

3. henkie24

nee idd. dat is waar. maar wil er zoveel mogelijk zijn om mijn contract te behouden zeg maar. ben bang als ik steeds moet afbellen dat ze zoiets hebben van : ja daaag bekijk het maar.

4. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    hoi, in de eerste plaats eerst aan jezelf denken, luister naar je man die zegt dat er overal wel werk is, en als het bedrijf echt zon rotinstelling zou hebben, zou ik er niet eens willen werken, je kan ook overleggen met je werkgever over deze situatie, als hij moeilijk doet, weet je toch genoeg?
    sterkte..
    liefs, Marit

5. Niet meer actief

als ik het goed lees is het nog maar 3 weekjes tot je verlof!
    Leg het uit dat het echt niet gaat en dat je veel pijn hebt, als ze menselijk zijn is daar begrip voor.
    Ik ben het er ook mee eens, laat je gezondheid voor gaan. Straks als de kleine er is heb je je lichaam hard genoeg nodig!

Als je contract niet verlengd gaat worden hangt dat niet van deze 3 weken af, maar is het vast een goed excuus om het toch al niet te verlengen.
    Als ze je graag behouden, is het geen probleem om nu de ziektewet in te gaan.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je het allemaal aankunt.
    Denk aan jezelf en je babietje :)

Veel liefs
    Dommeltje

6. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    ik zou gewoon lekker thuis bllijven de gezond van jou en je kleintje gaan voor hoor en anders heb je misschien na de bevalling nogsteeds last

en je werk weet dat je zwangerbent dus die moeten nie zeuren
    en mocht je ontslagen worden of je contract word nie verlengt heb je zo weer ander werk hoor
    ik zou me niet te druk maken over je werk en gewoon thuisblijven even aan jezelf denken

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik kan je wel zeggen dat je lekker thuis moet blijven, want dat is natuurlijk het enige juiste advies. Maar ik heb hetzelfde als jij, en ik sleep me ook al vanaf week 24 met hangen en wurgen door de laatste 10 weken werk heen. Hoeveel pijn ik ook heb, ik ga tóch naar mijn werk. Puur uit verplichtings- en verantwoordelijkheidsgevoel, en de angst dat mensen mij een aansteller zullen vinden.
    Wel werk ik nu veel minder: 2 dagen in plaats van 4,5. Op de dagen dat ik niet werk kan ik lekker bijkomen, en dat helpt ook wel.
    De bekkenklachten staan op zich los van je baby. Ik bedoel...de gezondheid van je baby wordt daardoor niet geschaad. Waar je wel voor moet uitkijken is dat je niet teveel stress krijgt door de klachten, want dat heeft wel invloed op hem/haar. Zodra dat gebeurt, zou ik dus wel echt acuut stoppen met werken.

Ik heb trouwens sinds een paar dagen ook een bekkenband (een smalle, met klitteband), die ik draag als ik boodschappen ga doen of als ik een stukje moet lopen. Bij mij helpt het enorm. Ik kon vrijdag gewoon zonder pijn een stuk door de stad lopen. Misschien een tip voor jou?

Sterkte met je beslissing...alleen jij kan die nemen!

8. Niet meer actief

Ik zou ook gewoon thuis blijven als ik jou was.
    Je hebt je lichaam straks hard genoeg nodig he!
    Je gezondheid gaat voor!

Ik zit vandaag toevallig ook ziek thuis (te duizelig om naar het werk te komen) en zit in dezelfde situatie.
    Mijn werkgever wil mij geloof ik zo snel mogelijk weg hebben. Puur om de zwangerschap want mijn werk doe ik goed (is ook door hun bevestigd).
    Nu werk ik voor een uitzendbureau dus denk dat ik zowiezo deze maand nog thuis zit.
    Ondanks dat heb ik toch besloten mij vandaag ziek te melden.
    Ik vind dat mijn gezondheid echt voor gaat.

Sterkte met de situatie,

Liefs

9. henkie24

bedankt voor jullie reacties. jullie hebben gelijk. ik en de kleine gaan nu voor. het gaat gewoon niet en op mijn werk doe je toch weer snel teveel ( tillen etc) zeker deze week met de sint voor de deur. en net wat jullie zeggen. als ze het contract niet willen verlengen, doen ze het toch wel of niet. moet idd niet hier van afhangen. maar ik wil er voor mezelf alles aan gedaan hebben om het te houden.
    maar ga nu heel verstandig zo meteen bellen dat ik niet kom en ga vandaag maar rustig aan doen. hopelijk gaat het dan morgen weer beter!

nogmaals bedankt. liefs henkie24

10. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik herken ook veel in je verhaal. Ik heb andere klachten (veel pijn bij lopen in mijn liezen/schaambeen) en ik moet ook nog 3 weken tot mijn verlof. Ook mijn contract loopt af (per 1 januari) en het is heel onzeker of ik terug kan komen op mijn werk na de "verloftijd". Toevallig kom ik net van de VK die me dringend aanraadde om echt minder lang te gaan werken (ik werk maar 3 dagen per week, maar dan wel van 9.00-16.00). Ik weet zelf ook niet helemaal wat ik ermee moet doen. Ik wil ook graag straks mijn werk terug. Lastige situatie hoor!

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai
    nou jou verhaal lijkt precies mijn verhaal :eek:)
    al hebben mijn vriend en ik zelf een speelgoedwinkel....
    maar ik heb dus ook enorme last, en moet ook zo om 1 uur werken... ik ga er gewoon naartoe, juist omdat het nu zo druk is..... probeer te overleggen met je baas en leg alles uit!

Ik ga alleen achter de kassa staan en neem een krukje mee..... ik ga dus NIEt lopen en niet tillen vooral niet bukken...

Dat scheelt ook al heel erg.. ik voel momenteel ook elke stap die ik zet, loop ook bij de fysio..

heb je al een bekkenband? dat geeft heel veel steun en helpt bij heel erg!

maar als je het echt niet trekt, gewoon lekker thuis blijven. ik ben ook minder gaan werken...

Maar ik zou wel proberen om naar een oplossing te zoeken. misschien kan je meer administratie gaan doen,

zeker niet gaan tillen!@!@!@ pas op hoor! in dat opzicht moet je voor jezelf opkomen

hoop dat je er wat aan hebt :)

liefs muis

12. henkie24

ja vervelende dingen zijn dat. stress die je nu helemaal niet wilt en kan gebruiken :) ook al is het niet zo dat we gelijk geen eten meer hebben als ik zonder werk zit. maar vind het gewoon fijn om straks twee of drie dagen de deur uit te zijn. ( maar natuurlijk ook voor het geld)
    jij ook sterkte meid. zitten idd in hetzelfde schuitje

13. henkie24

oh ja over die bekkenband... daar heeft mijn fysio het wel over gehad. maar wilde ze zolang mogelijk uitstellen. als ik het enigzins kan met oefeningen wilde ze er niet aan. het ging ook een paar weken best redelijk maar sinds vrijdag is het gewoon weer feest :( dus als het nu weer een paar dagen zo daar gaat zal ik het er toch nog eens over hebben.

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ja zou ik zeker doen, helemaal met die dikke buik nu...
    Al doe je hem alleen maar tijdens werk om! het helpt echt goed.

nou ga lekker plat liggen, op de bank.. boek erbij en lekker ontspannen met een kop thee! niet teveel om stressen hoor! zoals hier net al werd gezegd, het bedrijf red zich echt wel zonder je,

je moet echt goed naar je lichaam luisteren, juist nu! anders krijg je straks spijt! en misschiein hebben ze het nu dan ff extra druk...

maar ze zullen heus niet over een maand denken, jeetje , dat je er toen niet was, nou dat heeft ons echt onze kop gekost!

Dus lekker genieten vandaag!

liefs

Deel Deze Pagina