5 flessen in korte tijd erin zien te krijgen...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn meisje kan geweldig doorslapen! Heerlijk! We beginnen de eerste fles daarom rond 8:30 maar zodoende moet ik 5 flessen tussen 8:30 en 23 uur erin "proppen". Ik moet haar vaak wakker maken voor een voeding en zeker 'sa vonds zit er dan maar 3 of 3,5 uur tussen anders komen we niet uit voor 23 uur. Ook geef ik dan maar 150cc ipv 165, anders geeft ze nog weleens een mondje terug en/of heeft ze helemaal nog geen trek.
    Ik begrijp dat dit echt een luxe probleem is. maar ik vraag me wel af of er nog tips zijn, behalve eerder wakker maken smorgens ;)...
    Ze weegt nu 4700 gram, 57 cm dus qua hoeveelheid zit ze prima. Maar op een gegeven moment zal ze toch meer moeten gaan drinken?? En dan??

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

mijn deed dat ook maar mocht niet van ziekenhuis.
    dus ik maak haar wakker om 6 u
    andere flessen om
    9u45
    13u30
    17u15
    21 u
    volgens ziekenhuis moest het bv zijn
    7u- 11-15u19u 23 U

die vonden dat zolang slapen niet goed was. mijn dochter is nu 13 w oud.

maar 23 u vond ik te laat, en die fles wil ze toch niet, hebben ze in ziekenhuis zelf kunne ervaren. dus vandaar mijn uren

succes

3. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat het langzaam vanzelf wel goed komt

mijn zoontje was het omgekeerde kreeg nooit genoeg
    nu zit hij al 6 weken op dezelfde hoeveelheid voeding en heeft daar genoeg aan...

ik ben er geen voorstander van maar anders proberen meer te geven in minder flessen?
    er zijn kindjes die daar vroeg aan toe zijn
    het is in mijn ogen een last resort ook ivm wat je zegt over het spugen
    dus als je het op deze manier nog een tijdje vol houd dan trekt het vanzelf wel bij wanneer ze hongeriger word,..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vijf flessen moet toch lukken? Wij hadden:

8:00
    12:00
    16:00
    20:00
    23:00

Eitje... het heeft tot 4 maanden geduurd voordat Pom grotere flessen ging drinken maar zo was het ook goed. Met 4 maanden zat ze op 180 per fles (en hebben we de fles van 23:00 laten vervallen)

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ze is 4,7 kg dus vlgs mij mag ze ruim 9 uur doorslapen? ( uur per pond lichaamsgewicht??)

Meestal doet ze smorgens wel een langer slaapje ( of slaapt ze pas laat in waardoor ze over dr voedingstijd heen slaapt.
    8:30-13 uur- 16:30 ( wakker maken)- 19:45 ( wakker maken)-23 uur ( wakker maken), laatste 3 flessen drinkt ze meestal niet op.
    Misschien dan toch een half uur eerder starten met de dag :)
    dan he je net wat meer ruimte...
    En pas met 4 maanden naar 180cc? Wow, ik dacht dat dat al veel eerder gebeurde! Ik was al bang dat dat nooit ging lukken!!

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mijn dochter is 13 w en ik bied 180 aan, soms op soms niet

gr

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn zoontje was echt een hongerlapje, die zat met 8 weken allang op de 180cc! Dus weet niet zo goed wat normaal is.
    Wellicht als ze hongeriger wordt dat ze dan ook eerder smorgens wakker wordt?

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon lekker laten slapen zolang ze willen zolang er maar genoeg voeding in gaan. En 5 voedingen is op deze leeftijd wel heel wenselijk. Ik vond 8 uur altijd wel een mooie tijd.. Mijn oudste is 3 jaar en die wordt nog steeds tussen 7:30 en 8:00 wakker. Prima dus.. lekker geconditioneerd.
    Dochterlief is een kleine eter (nog steeds) en ze wilde niet meer. Ze kreeg voor de 4 maanden wel al een fles met 180/6 maar niet allemaal (je hoeft ook niet allemaal gelijke flessen te geven).. pas toen ze alle flessen (behalve die van 23:00) ongeveer 180/6 ging nemen hebben we de fles laten vervallen van 23:00. Nooit problemen mee gehad en we zijn gaan bijvoeden met 6 maanden.

Een ziekenhuisritme is bedoeld om ritme te krijgen. Minimale tijd tussen voedingen is 3 uur (anders onvoldoende tijd om het te verteren). Het ziekenhuis hanteert deze tijden omdat dat goed uitkomt, je kunt hier zelf natuurlijk een variatie op verzinnen.

Oja, Kick was ook een veel grotere schrokop... die zat ook veel eerder al op 180/6 en daarmee zijn we zelf op 210/7 (4 x) uitgekomen... maar mijn dametje is gewoon niet zo'n eter. Alles rustig aan.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze weet toch zelf wanneer ze honger heeft? En dat kan ze je toch duidelijk maken? Gewoon aan je kind overlaten en je niet op klokken of cd's blindstaren!

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mee eens.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet mee eens.. sommige kinderen slapen gewoon teveel en op het verkeerde tijdstip. Je kunt hier als ouder prima op sturen als je dat wilt.. (er is ook niets mis met het op verzoek te doen maar dat moet bij jou en je kind passen) In een routine zitten is niet het zelfde als je 'blindstaren op de klok' (waarom moet dit zo negatief?)

Doen waar je je prettig bij voelt. Er zitten OOK grote voordelen aan een routine / ritme

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, ik kan het mij voorstellen dat ze een bepaalde regelmaat en voorspelbaarheid in de dagen wil. Als ik het volledig aan mijn dochter zou overlaten dan zou hier elke dag anders verlopen en daar heb ik persoonlijk helemaal geen zin in en is het ook helemaal niet handig.

Druif: mijn dochter is ook een enorme uitslaper. Daarom hebben we een tijd geleden ervoor gekozen om haar eerste fles om uiterlijk 7:30 uur 's ochtends te geven zodat ze de laatste fles uiterlijk om 22:30 uur zou krijgen. Als wij haar 's ochtends niet zouden wakker maken, dan zou de dag voor haar om 9:00 uur starten en aangezien ze echt minimaal 3,5 uur tussen de flessen wil hebben zouden we nooit op 5 flessen uitkomen (ja, misschien om 23:30 uur of later en dat vind ik echt niet handig ook ivm werken de volgende dag).
    Dus ik zou haar persoonlijk eerder wakker maken. Dan even minder uitslapen voor jou, maar dan zit er voor haar over de hele dag genoeg tijd tussen de flessen om ze goed te drinken.

13. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is inmiddels 6 maanden en wij moesten op een gegeven moment 8 flessen van 80 cc tussen 8.00 en 20.00 erin zien te krijgen. dat lukte dus niet maar op deze manier kreeg hij toch nog meer binnen dan met 4 flessen van 180 omdat hij daar de helft weer van uit spuugde. ondanks dat hij al 4 maanden structureel te weinig voeding krijgt groeit hij nog steeds precies wat hij moet groeien. ik moet er wel bij vermelden dat we dinsdag naar de kinderarts gaan want hij moet nu ook meer vloeistoffen gaan drinken maar dit gaat dus helemaal niet! dus druif78 als je kindje honger heeft dan laat ze het echt wel merken hoor! met een of twee flessen minder redden ze het ook. je moet er dan alleen wel op letten dat ze minimaal een goeie volle plasluier heeft op een dag. (bij ons is dat alleen de nachtluier). succes!

14. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik maak ons zoontje wel om 7 uur wakker en dan krijgt hij zijn eerste flesje maar dat doe ik ook meer omdat hij anders smiddags niet kan slapen en met als gevolg rond 3 uur smiddags huilerig wordt en niet wil slapen en nu leg ik hem rond 12 uur op bedje en slaapt hij gewoon lekker 2 uurtjes. hij mag heus nog wel slapen hoor naar zijn flesje van 7 uur maar dan wel in de box beneden zodat hij niet in vaste slaap valt.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het volledig op verzoek voeden zie ik niet zitten, dirksmamma. Dan zou ze een gat in de dag slapen en wellicht dr dag en nachtritme omdraaien? Bovendien vind ik het heerlijk die voorspelbaarheid, het geeft mij ook de vrijheid om dingen te plannen. het moet idd bij je passen ;) ieder zn ding.

Ik heb, wat hier ook al werd gezegd, vandaag toch maar iets eerder de fles gegeven: half 8 en nu zat er toch ongeveer 4 uurtjes tussen. Stukken beter.
    uitslapen zit er toch al niet in, ivm ons zoontje die om 7 uur paraat staat... dat is dan het enige nadeel: 2 kindjes die rond hetzelfde tijdstip eten moeten, vraagt even wat organisatie, kan het dan niet meer lekker om de beurt doen. en ja... zelf eten heb ik nu dus pas een uur later gedaan, haha!
    Als ik straks weer ga werken zal het ook ongeveer zo gaan dus wat dat betreft een fijne oefening...

16. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Mee eens, zo lang ze goed groeit is er niks aan de hand :)

Deel Deze Pagina