Kolven zonder productie op te hogen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yil, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Over ruim 1 maand gaat zl voor het eerst naar het KDV en daar wil ik dat hij ook moedermelk krijgt. Op dit moment krijgt hij 2 flesjes kunstvoeding en 5 keer live bv per dag. De kunstvoeding omdat ik een aantal weken geleden wilde afbouwen, maar dit toch niet heb doorgezet. De kunstvoeding geeft mij en mijn borsten echter wel een moment rust en daarom houden we die erin. Mijn borsten voelen nooit overvol en lijken precies genoeg te produceren voor mijn mannetje. Omdat ik nu een voorraad bv wil hebben voor het KDV en als ik een keer weg moet bijvoorbeeld, vraag ik mij af wanneer ik het beste kan kolven, zonder dat mijn productie te hoog wordt. Het meest logische zou zijn om te kolven op de momenten dat zl een flesje kunstvoeding krijgt, maar dan schroef ik de productie naar mijn weten op. Op dagen dat hij dan niet naar het KDV gaat en ik in principe niet zou hoeven kolven, zit ik op de flesvoedingsmomenten met wellicht te volle borsten. Hoe pak ik dit het beste aan?

Alvast bedankt!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beste is om uurtje na een voeding kort te kolven en dan d.m.v. verschillende kolfbeurten een voeding samen te stellen. In principe heb je, als je onder werktijd gaat kolven en dan dus i.p.v. een voeding kolft, voldoende aan 2 voedingen voorraad. Eentje voor op het kdv (als je de andere flessen daar als kv laat geven) en eentje reserve. Als het je een beter gevoel geeft kun je ook 3 voedingen op voorraad nemen. Maar je kunt ook alle kv-momenten onder werktijd plannen, dan heb je geen gekolfde melk nodig en hoef je ook niet of maar weinig te kolven.

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier zat ik ook aan te denken inderdaad. De voedingen van het KDV zou ik dan de kunstvoedingen kunnen laten zijn en op die momenten kolf ik gewoon op het werk. Echter krijgt hij dan wel meer dan 2x kunstvoeding op die dagen.... Dilemma!

4. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik doe het zo. Om de dag in de ochtend vervang ik een live voeding voor een gekolft flesje. Dan kolf ik meer dan hij drinkt. Zo bouw ik ook een voorraadje op. En ik heb niet het idee dat hierdoor mn productie omhoog gaat.

Deel Deze Pagina