Hoi allemaal Wie willen jullie bij je bevalling erbij hebben behalve je man/vriend? En wie beslist daar uiteindelijk over?
M'n man en moeder, ik wist dat m'n moeder het super zou vinden om erbij te zijn en zij weet natuurlijk als geen ander hoe het is om te bevallen.. Ik benoemde dit naar mijn man en deze vond het prima. Hij voelt zich een beetje onwennig bij de gedachte aan de bevalling, wat natuurlijk logisch is en vindt het nu erg prettig dat ze erbij is.. Zou jij er graag nog iemand bij hebben??
Ik zou graag mn moeder erbij willen alleen ml zegt dat ie het samen wil doen..maar ik ken m die gaat er als een zoutzak bij zitten ookal zegt ie van niet. .en mn moeder weet psies hoe t gaat..
alleen mn man zou er niet aan moeten denken dat er nog iemand bij zou zijn aan verpleegkunidgen en kraam en gyns maakt het me niet uit maar dit doen we lekker met zn tweetjes
Beide keren alleen mn man erbij gehad. Vond dat erg fijn en intiem. je wordt papa en mama en dat even samen te genieten en het samen te kunnen doen. Vond ik prettig.
Alleen mijn man hebben het samen gedaan en dat was super! Zou er niet aan moeten denken om familie erbij te hebben ook niet wachten in het ziekenhuis of zo. We hebben het samen geflikt en was mooiste moment ooit!!!! Nadat we bijgekomen en gewassen waren hebben we gebeld. Eerst lekker met z'n 3e geweest. Zou het een evt volgende keer weer zo doen.
Alleen mijn vriend. Met onze dochter was mijn moeder erbij, om omstandigheden, maar dat wil ik geen 2e keer. vind het fijner dat het gewoon alleen met mijn vriend kan geen drukte van andere mensen enz..
Bij onze eerste was mijn moeder erbij. Zowel voor extra steun voor mij maar ook omdat ik dat aan haar wilde "geven". Het was voor haar heel bijzonder om bij de bevalling van haar dochter te zijn. Bij de tweede waren mijn vriend en ik met zijn tweetjes en ik moet zeggen dat ik dat ook wel heel erg fijn vond... Dus zometeen bij de derde ook gewoon weer samen.
Ik wil alleen mijn man er bij (en ja dan natuurlijk nog de verloskundige etc). Ik vind het zelf een heel intiem moment en ik weet dat ik voldoende steun heb van mijn man. Tijdens de eerste zwangerschap hebben we het er wel over gehad of ik mijn moeder er bij wilde hebben. Als ik dit gewild had, dan had mijn man het prima gevonden. Hij vond het belangrijk dat ik op mijn gemak was.
Hier alleen mn man.ik kan het me niet voorstellen om er iemand anders bij de hebben naast de verloskundige, gynaecoloog enz.
Ik wilde heel graag mijn moeder erbij bij onze eerste maar ze vond het zelf niks haha maar ben zo blij dat ik het samen met mijn man heb gedaan en nu bij de tweede weer lekker samen. Ik was heel erg in mezelf en dan heb je niemand anders dan je man nodig.
Bij mijn zoontje waren mijn man en moeder erbij. Mijn man vond dat heel erg fijn en ik ook, zij heeft me echt door de weeenstorm geholpen. Voor deze bevalling weet ik het nog niet. Mijn man wil mijn moeder er weer bij hebben, en hoe fijn ik dat ook vond, ik heb echt nog geen idee. Ach ik heb nog ff de tijd
Ik hoop mijn man en mijn moeder. Dit is mijn eerste. Mijn man vind dit geen probleem, hij zegt zelf jij bevalt niet ik, je moeder weet hoe het voelt ik niet. Voor mijn man is het ook allemaal nieuw dus die is denk ik te druk bezig met zenuwachtig zijn als dat hij mij kan steunen. Al zal hij dat wel proberen. Voor mij gevoel heb ik dus meer aan mijn moeder als aan mijn man op dat moment.
beide keren alleen mijn vriend. Ik moest niet aan denken om nog anderen toe te laten. Het is iets van ons 2
Hier eerste x alleen met man. Mocht er een tweede komen en mocht het ons gegund zijn dan mag mijn zusje erbij zijn.
Ik weet het nog steeds niet, echt erg! Ben de 17de uitgerekend. De vader van de baby zal er iig niet bij zijn en mijn moeder is overleden dus dat gaat helaas niet Gelukkig wel een paar andere mensen die er bij zouden willen zijn.
Alleen mijn man. Ik moet er niet aan denken om iemand anders erbij te hebben (behalve vk en kraam natuurlijk). Ik zou zelf ook niet bij een bevalling van bijv. mijn zus willen zijn. Kan er denk ik niet tegen om iemand anders zo'n pijn zien te hebben. Ik was overigens tijdens de bevalling helemaal in mijzelf gekeerd en het enige wat mijn man heeft gedaan is het regelen van een warme pittenzak, hand en benen vasthouden. Dat had bijv. de krantenbezorger ook kunnen doen
Aangezien ik bij mijn eerste zwangerschap geen partner meer had, wilde ik graag mijn moeder en mijn beste vriendin erbij hebben.. Mijn zusje en broertje wilden er ook graag bij zijn, maar uiteindelijk vond mijn moeder niet zo een goed idee. Nu denk ik logisch, zusje was nog maar 18 en broertje 12 haha. Mijn moeder vond het een eer om erbij te zijn, maar ze wil er niet weer bij zijn. Ze vond het heel erg om mij zo te zien. Ik vind het heel jammer, maar respecteer het wel. Nu past zij op mijn oudste. Nu ben ik ook alleen en heb ik mijn beste vriendin gevraagd en mijn zusje. Zusje woont alleen in Rotterdam, dus we hopen dat ze hier op tijd kan zijn, ik woon in Groningen. Het liefst zou ik mijn 3 vriendinnen erbij willen hebben hoor. Dit ga ik nog wel bespreken met mijn vk. Ik ken ze al vanaf de basisschool en eerste klas middelbare school. En zij zijn degenen die mij rust brengen.
Mijn stiefmoeder en mijn man. Ik vind het een fijn idee dat mijn stiefmoeder er bij is. Niet alleen voor mij maar zeker ook voor mijn man. Hij heeft een overleden kindje gehad bij de geboorte en dit is dubbel zo spannend natuurlijk. Zo kan zij ook een beetje op hem letten.