Zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sunrose, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Beste leden,
    Na een tijdje meelezen heb ik toch maar besloten om een topic te plaatsen omdat ik nieuwsgierig ben naar mensen die de symptomen die ik ervaar ook herkennen. Eigenlijk weet ik dat het 'bijna' niet kan, maar wilde het toch met jullie delen.

Sinds een week of 3 voel ik mij anders dan anders. Ik heb normaal gesproken een cyclus van ongeveer 32 dagen en verwachtte afgelopen zondag mijn menstruatie. Echter ik werd het 6 dagen ervoor en voor die tijd had ik van die steken linksonder en last van krampen. Waar ik met name van schrok is dat het bloed in het begin beetje paarsachtig was en de dagen erna werd het helderrood en vervolgens bruin. Ook is het zo dat ik minimaal 7 dagen menstrueer. Dit keer was het 5 dagen wat ik nog nooit eerder heb gehad. Ook nu nog steeds last van symptomen zoals krampen, klamme handen, liespijn, lage onderrugpijn, opgezwollen buik, licht misselijk en hoofdpijn. Ook ben ik alsmaar prikkelbaar en een eetlust wat ik niet gewend ben van mezelf.

Ik was helemaal niet bezig met zwanger worden maar dit soort klachten heb ik nooit op deze manier gehad. Ik ga wel testen deze week maar ben nieuwsgierig of iemand zich hierin herkend?

Bedankt alvast voor het reageren.

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    kan van alles betekenen. gewoon een testje doen :)

3. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Ga de test sowieso doen om zekerheid te krijgen. Zou het dsn toch kunnen? Als ik deze symptomen google dan kom ik steeds uit op zwangerschapspagina's.

4. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Kan inderdaad van alles zijn, ben benieuwd :D!. Wel veel duidelijke symptomen maar krampen, bloedverlies, steken.. dat zijn niet echt tekens van een goede zwangerschap. Kan ook een hele vroege miskraam zijn eventueel. Doe in ieder geval een testje en als je pijn blijft houden naar de ha

5. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Jeetje hoop niet dat het zoiets is. Dan zou je toch meer pijn moeten hebben? Ik heb dit echt nog nooit gehad. Mocht uit die test niets blijken dan ga ik inderdaad naar de huisarts.

6. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Hmm in zo'n vroeg stadium geloof ik niet want dan is het nog zoo klein. Maar een beetje steekjes of krampjes kan wel een zwschap zijn en dan kan de bloeding de innesteling geweest zijn. Nou laat maar weten, volgens mij kan je al wel testen toch als je 32 dagen voorbij zijn :)

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja ik geloof niet zo in zo heel snel symptomen krijgen :) je moet het ook andersom zien. als je zwanger bent moet je je niet verbazen als je misselijk bent bijv. maar omgedraait kan het 1001 oorzaken hebben.

8. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Ja 32 dagen zijn voorbij maar was in de veronderstelling dat het gewoon mijn menstruatie was aangezien ik pas na de eisprong samen ben geweest met mijn vriend (tussen de 3 en 5 dagen). Deze voel ik namelijk iedere maand. Maar die klachten blijven dus aanhouden. Ik ben verbaasd omdat we erg voorzichtig zijn geweest. Gebruik niet de pil overigens. Ik laat het weten zodra ik getest heb.

Gefeliciteerd met je zwangerschap overigens!

9. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Iemand anders die soortgelijke symptomen/ervaringen heeft hiermee?

10. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Ik heb net een test gekocht. Vind het veels te eng om te testen, maar het moet.

11. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    En? Ik ben heel benieuwd! :D

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik ook :p

13. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Hoi Sunrose,

Als ik jou was zou ik toch het testje snel doen; dan heb je waarschijnlijk zekerheid. De symptomen die jij beschrijft zouden bij een zwangerschap kunnen passen, maar ze zouden ook een andere oorzaak kunnen hebben. Daarnaast is de geest krachtig ;)

Ik ben benieuwd wat er uit je test komt! Succes!

14. inges

inges Actief lid

22 okt 2014
    129
    0
    0
    Als ik je verhaal lees denk ik, eerlijk gezegd, dat het gewoon een menstruatie is geweest en dat je niet zwanger bent! Vijf dagen bloedverlies net voor je menstruatie kan bijna geen zwangerschap zijn.

Maar laat het inderdaad even weten, ben benieuwd!

15. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    dank voor het reageren! Ik heb getest met een etos-test en ben gelukkig niet zwanger. Ik wist dit eigenlijk al, maar het was puur voor de geruststelling, omdat ik deze symptomen nog nooit eerder heb gehad.

Deze blijven jammer genoeg aanhouden en ga morgenochtend naar de huisarts.

16. Mamsma

Mamsma Actief lid

15 okt 2013
    129
    0
    16
    Fijn dat je nu de zekerheid hebt dat je niet zwanger bent. Inderdaad maar even langs te huisarts gaan. Succes!

17. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Fijn dat het resultaat is wat je ervan hebt gehoopt! De meesten van ons hopen juist op het tegenovergestelde resultaat 😉

18. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Hoi Nainen,
    Dankjewel! Als het positief was geweest, dan was het zeker welkom. Het is meer hoe gaat je omgeving reageren en dan met name ouders.:)

19. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat fijn voor je. Heel veel succes bij de huisarts!

20. Chnn2012

Chnn2012 Nieuw lid

1 mrt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes bij de huisarts ..

Deel Deze Pagina