Hallo meiden, Ik rommel alweer een tijdje met mijn glucose waarden en moest daarom gisteren een aantal keer bloed prikken in het ziekenhuis. Dus ik bel vandaag de VK voor de uitslagen en ik snap dr niets van! (en de VK dus ook niet......) Nuchter: 6.3 1 uur na ontbijt: 6.1 2 uur na ontbijt: 6.9 Hoe kan dit?? Ik heb werkelijk waar 12 uur niets gegeten (alleen water gedronken) maar m'n nuchtere waarde zit altijd zo rond de 6.3 - 6.4......iets verhoogd dus. En 1 uur na het ontbij is deze dus gezakt naar 6.1 en een uur later is het weer hoger!! Ontbijt bestond uit 2 boterhammen met vleesbeleg en kop thee (zonder suiker). Heeft iemand hier ook wel ervaring mee dat suikerwaarden ineens weer kunnen stijgen terwijl je niets meer gegeten/gedronken hebt? Snap dr niets meer van! De VK gaat nu in elk geval met een arts overleggen of we hier verder actie op moeten ondernemen...
Dat zou dan toch wel heeeeel extreem langzaam zijn? Snap dr gewoon niets meer van.......maar volgens de VK zijn de niet-nuchtere waarden in principe gewoon goed en denkt ze niet dat er verder iets nodig is. Wrs moet ik over een maandje weer over laten prikken......
Ben je erg moe in het algemeen ? want als je 12 uur niet gegeten of gedronken heb en je waarde zit nuchter vrij hoog s ochtends denk ik dat ie s nachts te laag is geweest en je lichaam maakt dan automatisch suiker aan waardoor ie weer kan stijgen. En ik weet niet precies hoe lang het duurt voordat het glucose verbrand maar na 1 uur vind ik vrij snel om te meten maar daar zal VK meer verstand van hebben ik meet pas na 2 uur maarja ieder geval is anders natuurlijk. Maar kan me wel voorstellen dat ze gaan overleggen als ze het niet vertrouwen en hoop voor je dat het allemaal meevalt.
Nou pizza, nu ik er eens over nadenk klinkt dit eigenlijk heel aannemelijk. De vorige keer dat ik nuchter moest prikken was de uitslag 5.8 en heb ik om 10 uur 's avonds nog iets gegeten en 10 uur later dus geprikt. Nu had ik dus vanaf 8 uur 's avonds niets meer gegeten en was de waarde dus hoger!! (na 13 uur niets eten) Dus......zou best wel eens kunnen wat je daar zegt! Prikken kan ik niet zelf want ik heb geen metertje. Ik weet dus niet hoe hoog de suiker is als ik 's avonds naar bed ga. Ik heb dit wel gekregen tijdens mijn vorige zwangerschap en heb toen uiteindelijk geen insuline oid nodig gehad. Tja, ben eens benieuwd wat ze hiermee willen doen.........
Je nuchtere glucose is te hoog. Vraag om een onderzoek naar zwangerschapsdiabetes. Het lijkt alsof je alvleesklier moeite heeft met aanmaak van insuline. De niet nuchtere waardes zijn netjes.
Wat voor soort onderzoek dan? Want dat bestaat toch ook gewoon uit bloed prikken/glucose meten? En kan je ook diabtes hebben met alleen verhoogde nuchtere waarden? Dan is je glucose toch ook te hoog als je gegeten hebt?
Gewoon afwachten en hopen dat het meevalt, en als je over een maand je weer moet prikken zou ik gewoon wat eten voor de tijd dat je niks meer mag. Want voor de rest van de dag ziet het er goed uit kwam waardes dus het is het proberen waard. Misschien heeft je huisarts een metertje die je kan lenen vanavond of een 24 uurs apotheek waar je langs kan. Ik woon te ver weg helaas
Mijn waardes deden ook zo raar. Ik ben bij de diƫtist langs geweest, om te zorgen dat ik een betere verdeling kreeg van mijn eten. Ik kon slecht eten, en at dus op de momenten dat het wel lukte veel ineens. Om daarna dus weinig te eten voor langere tijd. Zo'n beter ritme bleek hier de oplossing. Dus blijkbaar was mijn lijf toch aan het stuiteren van de gekke voedingsmomenten
@pizza: toch bedankt voor het aanbod hoor! Ik kan ook al gelijk uitsluitsel geven dames. Mijn VK belde me net en heeft overlegd met de internist. De internist gaf aan dat dit allemaal variaties waren op normaalwaarden en we ons nergens zorgen om hoefden te maken. Met 30 weken krijg ik nog een groei-echo en prikken ze opnieuw suiker maar vooralsnog hoef ik niet meer terug te komen! Internist zei dat het met heeeeeeel veel dingen te maken kan hebben dat de waarden schommelen. Met beweging, zwangerschapshormonen, lever etc etc etc. Maar volgens hem zag dit er allemaal prima uit dus daar gaan we dan maar vanuit! Bedankt voor jullie reacties dames!!!