Fabeltjes enzo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rogne, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rogne

Rogne Actief lid

14 jan 2016
    187
    0
    16
    Hoi Meiden,
    Ik heb even wat onderzoek gedaan naar de zogeheten dingen die je niet zou mogen doen tijdens de zwangerschap. En wat blijkt het valt allemaal reuze mee. Wil het toch even delen omdat misschien meer meiden met wat vragen hierover zitten.

Ik ben bij verschillende viskramen geweest en heb gevraagd wat je nu wel en niet mag eten. een ding was duidelijk, GEEN vacuum verpakte vis, want daar spuiten ze een gas in waardoor er schadelijke bacterien kunnen ontstaan. Wat je WEL mag eten is verrassend, Hollandse nieuwe haring, deze zijn rauw maar in zout gegaard en alle bacterien gaan hierdoor dood (dus niet rauw als onbehandeld), Verse gerookte paling en Makreel, hollandse garnalen, deze zijn gekookt. Zure haring, Ansjovis en alle wel plastic maar niet vacuum verpakte vissen, wel bij de viskraam navragen geen risico nemen in de supermarkt omdat je dan niet zeker weet of het vacuum is.

Je mag 2 keer in de zwangerschap je haar verven, dit nagevraagd bij de verloskundige.

Je mag ook lakken, maar dan in de buitenlucht met mondkapje, als je maar niet de hele dag in de dampen hangt. Verven met verf op waterbasis (zoals acryl verf) mag altijd, maar wel goed ventileren.

Als iemand nog aanvullingen heeft, ga je gang!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je mag gewoon zo vaak je wilt je haar kleuren hoor. Gewoon zonder ammoniak gebruiken. Aldus de gynaecoloog.

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Over het verven (van muur in huis). Dat was toch al wel bekend? Volgens mij was daar nooit onduidelijkheid over.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Dat je toxoplasmose of listeria oploopt van eieren, is ook zo'n fabel.
    Net als dat sex een miskraam kan veroorzaken en je voor "twee moet eten" (die heb ik heeeeel vaak gehoord ;))

5. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik mag van mijn gyn gewoon mijn haar verven hoor, inderdaad geen ammoniak, maar dat wordt bijna niet meer gebruikt.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja zolang je geen vaccuum verpakte vis, rauwe (zachte) melkse kazen, rauw of niet doorbakken vlees en alcohol of andere drugs gebruikt of rookt zit je wel goed.

7. Rogne

Rogne Actief lid

14 jan 2016
    187
    0
    16
    Hoi, klopt muurverf op waterbasis is ok. Ik wilde graag de fiets van mijn zoontje lakken, maar dacht dat dat niet kon, blijkt wel te kunnen maar dan in de buitenlucht met mondkapje. Mijn muurschilderingen maak ik met acryl verf.

8. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je helemaal geen sushi mag is ook een fabeltje. Wat was ik blij dat de verloskundige tijdens mijn vorige zwangerschap zei zolang er maar geen rauwe vis in zit. We zijn nogal sushi verslaafd hier.

9. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sushi met rauwe verse vis, dus van een goed sushirestaurant, mag ook probleemloos. Mijn gynaecoloog moedigt dat echt aan, omdat verse vis boordevol goede gezonde vetten zit, wat de baby heel erg nodig heeft.

Préparé (filet Americain Denk ik dat jullie dat noemen in nl) mis ik het hardst, qua rauw vlees .... nog 19 weken en het kan weer.

Tafelbel na de bevalling, om de melk te stimuleren, dat is ook een fabeltje. Gek genoeg stond dat bij de bevalling van mijn oudste nog op de keuzemenukaart in de materniteit. Venkelthee, dát helpt.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb gewoon sushi gegeten. Moet gewoon verse rauwe vis zijn.

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vk zei toen daar geen risico mee te nemen omdat je dat niet zeker kan weten. Ik eet wel gewoon vis maar dan wel gebakken.

12. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ik neem geen risico met de sushi,, eet graag de vegetarische sushi ben niet zo dol op rauwe vis.. Laatst stond bij een sushi restaurant op de kaart dat de rauwe vis varianten niet geschikt is voor zwangere vrouwen en dat ze de andere sushi ook niet kunnen garanderen... Kruisbesmetting is zo gebeurd denk ik maar zo.. Dus nog een paar maanden wachten en dan mogen we weer genieten!

13. Logan

Logan Niet meer actief

Je mag wel vaker je haar kleuren hoor. Zolang je het niet elke dag doet en je daarna geen hap van de verf neemt ;).

MinnieM vindt dit leuk.
  14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een mond kapje voor lakken is wel wat anders als een kapje van de bouwmarkten hè, dat zijn meestal stof kapjes en je moet een gassen/dampen kapje hebben. Stof kapje helpt dus niets en is zelfs gevaarlijke (omdat er dampen op kunnen hopen en je je vals veilig waant)

15. Rogne

Rogne Actief lid

14 jan 2016
    187
    0
    16
    Hoi Hoi, ik heb vaker gehoord dat in sushi restaurants alles op de zelfde snijplank wordt bereid, ik heb daarom heel brutaal gevraagd of ik in de keuken mocht kijken, ze hadden voor mij toen een apparte snijplank, erg netjes! Ik had overigens geen rauwe vis op maar gewoon de lekkere vegetarische sushi en gegrild vlees en gekookte krab.

Overigens maak ik het nu zelf thuis, er leuk om te doen en echt niet moeilijk, ik ga het dit weekend weer doen. de vullingen zijn dan gekookte krab, avocado, mango met komkommer, gegrilde tonijn, tonijn uit blik, sushimi, ommelet en garnalen. de combinatie van krab, komkommer en mango is ook erg lekker!!

Hier onder een link over hoe je het zelf maakt.

Maki sushi: Californiërol - recept - okoko recepten

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Dit wou ik ook zeggen op het sushi verhaal.
    In de sushi bars nemen ze het niet zo nauw met hygiëne als het gaat om rauw voedsel. Ik zou het risico niet nemen.

17. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @Rogne..
    Oh dat is netjes van dat restaurant zeg!!!
    Oeh dat klinkt lekker zeg!! Ik kom wel even langs om te proeven 😇 Wel het proberen waard om eens een kijkje te nemen en zelf te maken! Nadeel hier thuis eet niemand het.. Ik ga altijd met een vriendin naar de sushi&grill...
    Maargoed ik zit al op de helft die andere helft overleven we ook wel als het moet.. Net zoals een lekker glaasje wijn op het terras... Zodra de kleine er is weet ik waar ik heen ga😅

18. Rogne

Rogne Actief lid

14 jan 2016
    187
    0
    16
    Vlindertjeh, ik zou zeggen, kom een keer langs, ik maak het geregeld :)

19. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Nou..: ik heb m'n haar nu al veel vaker dan twee keer geverfd hoor! Mijn kapster gebruikt producten zonder ammoniak, dus dat mag gewoon. ( ammoniak zit soms nog wel in pakjes uit de winkel/drogist volgens mij )
    Sushi waag ik me niet aan

20. fafa

fafa Niet meer actief

Ik weet niet of dit een fabel is hoor.
    Jaren geleden (was net 20, 3 maanden samen met mn vriend) ben ik eens, dwars door de pil heen zwanger geworden. Daar wist ik dus niks vanaf, tot...
    Een heel heftig potje seks. Echt hard en diep dus (sorry voor de details) En op een gegeven moment voel ik een "plop" en gutst er een hoop water uit. Gebroken vliezen dus. Daadwerkelijke bloed en vruchtje kwamen later pas - omdat ik natuurlijk de pil slikte- in mn stopweek. (en toen realiseerde ik me ook pas volledig wat die guts water was :))

Dus... Gewone, rustige vanilleseks kan vast geen kwaad, maar doe wel een beetje voorzichtig. Een klap in je buik kan immers ook een miskraam veroorzaken.

Deel Deze Pagina