Hallo dames, Ik ben nieuw op deze site. Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden. Na een zware zwangerschap en een zeer zware bevalling ( dinsdags vliezen gebroken, vrijdagmiddag 14.30 uur geboren) ging het de eerste dagen na zijn geboorte niet goed met mijn zoontje. Na zeer veel onderzoek bleek hij een aangeboren schildklierafwijking te hebben. Door alle onderzoeken van mijn zoontje heb ik na de bevalling niet echt kunnen rusten. Nu gaat het gelukkig goed met hem. Ik ben nu pas ontzettend moe. Ons zoontje slaapt erg onrustig, waardoor we vaak uit bed moeten 's nachts. Overdag slaapt hij wel, maar pas dan kom ik toe aan de huishoudelijke taken. Volgende week begin ik weer met werken, maar ik ben doodop. Net naar de huisarts geweest, morgen bloedprikken. Ik wil niet klagen en ben iemand die graag dingen aanpakt, maar nu heb ik het gevoel dat alles te veel is, dat ik uitgeput ben en niet meer kan. Herkent iemand dit?
na zo'n zware tijd is het logisch dat je moe bent, eerst wil je er voor je kindje zijn met alle onderzoeken dus dan houdt de adrenaline je op de been en als dat achter de rug is dan komt de moeheid en waarschijnlijk heb je nog niet eens echt kunnen genieten door alles eromheen. ik kan het niet voor je invullen maar ga niet te snel aan het werk, of anders eerst gedeeltelijk. je kunt wel een beetje voorspellen dat als je ook nog aan het werk gaat nu dat je dan over een tijd in elkaar klapt. pas goed op jezelf en overleg desnoods alvast met je leidinggevende
Oh wat vervelend zeg!! Ja moe zijn hoort er natuurlijk bij maar na zo'n stress tijd heb je waarschijnlijk op je reserves geleefd en je lichaam heeft echt zijn slaap nodig en dat komt er nu uit. Enige tip die ik je kan geven is Rust en Regelmaat ook met de kleine naar mijn idee heeft dat bij ons ervoor gezorgt dat wij met zen 3en het zo goed en makkelijk hebben. Uit je verhaal kan ik niet uithalen of je ook nog een partner heb?? Ojah wellicht dat er ook wat mis is met jou schildklier of is dat al getest? ikzelf heb namelijk een ontzettend langzame schildklier waardoor ik ook altijd erg moe ben?? Hij was tijdens de zwangerschap heel goed maar erna is hij weer helemaal door elkaar gehusselt en kan ik weer extra med. innemen. Succes en pak je rust als de kleine ligt te slapen de strijk, stofzuigen enz enz komt wel? wellicht dat je nog iemand om hulp kan vragen?
Ik weet niet of je een perfectionist bent ook in je huishouden, maar rust lekker uit als de kleine slaapt, kun jij ook slapen. En als de kleine wakker is, kun je hem centraal in de huiskamer in zn wipstoeltje zetten en kun jij stofzuigen. Kinderen vinden het erg leuk als ze je zo bezig zien. Betrek je kleintje gewoon bij de huishoudelijke klusjes. Dan worden ze voor jou leuk en als de kleine dan slaapt heb jij even een momentje voor jezelf, waarin je dan kunt lezen of slapen. Op die manier kom je dan ook tot rust. En gun jezelf dat het huishouden niet helemaal tot in de puntjes verzorgt is. Goed is ook goed. Enneh als je partner het erniet mee eens is als je een keer wat achter loopt in het huishouden, dan mag ie het zelf doen. grijns. En als het werken nog niet direct lukt, dan maar voor de helft ziek melden. of zo. Maar je gezondheid niet onderschatten. Luisteren naar je lichaam is belangrijk. Een gelukkig mama die lekker in haar vel zit, levert ook een gelukkig kindje op.