rugpijn. buikpijn en moe

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jolger, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolger

jolger Actief lid

8 mrt 2007
    124
    0
    0
    Ik heb sinds twee dagen last van mijn rug onderaan, en aan de zijkanten van mijn buik ook ben ik wel erg moe. Wat kan dit zijn?

Pijn in mijn rug heb ik al wel wat langer maar dan als ik 's avonds in bed lig en ik wil dan bijv nog even op staan als ik naar de w.c. wil.

Ik werk in de zorg waar ik ook wel moet tillen.

Ik hoop dat je me kan vertellen wat het is. Het doet soms wel erg veel pijn

alvast bedankt,

Jolanda

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jolanda,

je ervaart wat bekkenpijn. Dit is geen raar verschijnsel bij een zwangerschap, maar het is wel iets waar je me uit moet kijken. Luister goed naar je lichaam en wissel beweging en rust goed met elkaar af. Ga niet over je grenzen en belast je bekken niet teveel. Als je merkt dat het werk je heel zwaar gaat vallen, bespreek eens met de ARBOarts of je aangepast werk of aangepaste werktijden kunt krijgen. Je moet nog de hele zwangerschap natuurlijk. Maar nogmaal, doe het rustig aan, maar blijf bewegen. Wanneer het op een gegeven moment zo erg wordt, dat je ook je gewonen dagelijkse bezigheden niet meer kunt uitvoeren, kun je eens een fysio of een meschendieck therapeut inschakelen.
    En de moeheid kan bij de termijn horen, probeer eerst even een goede balans te vinden tussen rust en bewegen/werken

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina