Zwangerschapsgesprek

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Laari26, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik heb een beetje laat, volgende week dinsdag mijn zwangerschaps gesprek op mijn werk.
    Ik heb alleen geen idee wat dat inhoud.

wat kan ik verwachten ?
    Waarop kan ik mij voorbereiden?

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb nooit een zwangerschapsgesprek gehad.
    Wat is het doel van het gesprek? Wil je afspreken wanneer je met verlof gaat? Wanneer je weer wilt gaan werken na je verlof? Of je gaat kolven na afloop? Of je ouderschapsverlof wilt opnemen? In dat geval zou ik me op die vragen voorbereiden ;)

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik ken ook de term 'zwangerschapsgesprek' niet. Wat wij (ik werk op de afdeling P&O) de as moeder altijd even toelichten hoeveel weken verlof je hebt, per wanneer je met verlof 'kunt' gaan, wat de wazo precies inhoudt, etc. Heel informatief dus. We hoeven op dat moment echt nog niet te weten hoeveel uur etc. je wilt gaan werken. Hoef je officieel volgens mij ook pas tijdens je verlof te laten weten. Aanvraag ouderschapsverlof moet wel minimaal 2 maanden van te voren.

4. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb er ook nog nooit van gehoord, ik kreeg gewoon een brief waarin stond vanaf wanneer ik met verlof mocht. Ik moest een formulier terug sturen vanaf hoeveel weken ik wou dat mijn verlof inging. Verder is er weinig aandacht aan besteed eigenlijk haha. Als er eens wat was dan hadden we het er gewoon tussendoor snel over (andere werkzaamheden bijvoorbeeld).

5. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ja ik weet dus niet wat voor vragen ik kan verwachten. Ik dacht dat een zwangerschaps gesprek algemeen was en overal was. Maar blijkbaar niet dus :p

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    officieel moet een werkgever je op je rechten en plichten wijzen mbt zwangerschap en het werk. Gebeurt volgens mij erg weinig

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik denk inderdaad dat het over rechten en plichten gaat. Geen vragen aan jou over jouw situatie, maar echt informatief.

Succes alvast!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb ook een soort van gesprek gehad met mijn leidinggevende. Tot hoe lang ik door wilde werken, hoe ik dacht over de vervanging van mijn werk, hoe ik het naderhand dacht te gaan indelen. Minder werken? Andere dagen?
    Maar mijn leidinggevende zei wel dat hij halverwege mijn verlof nog een keer een gesprek wilde, omdat je vooraf wel allemaal kan bedenken hoe het na de geboorte gaat lopen, maar dat je van te voren niet kan zien hoe of dat ook in de praktijk zo gaat lukken. Dus vandaar na de geboort nog een keer gesprek voor ik weer aan het werk ging.

Deel Deze Pagina