Zo ontzettend moe.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Ismi2006, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Op Leren voor je gezondheid 3.0 kun je lezen over het programma wat ik volg.

2. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt!

3. momof1

momof1 Lid

3 jan 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha Ismi gebruik je ook ergens anders voor, ik heb je ooit al eens opgehaald met je dochter ;) voor een meeting

4. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik weet wie jij bent hahaha! Maar kan me niet herinneren dat ik ismi ergens anders voor gebruikte.. 😂😂
    Nou hallo dan! En ssst! 😅

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    een week lang om 21:00 naar bed en je zult het zien!

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Om te beginnen als je echt zo moe bent steeds zou ik eens bij de huisarts bloed laten prikken. Ik zou zeker niet zomaar vitamines gaan slikken ofzo.

Maar even algemene screening kan geen kwaad. Ook bv je schildklier eens laten checken.

Verder voor jezelf bijhouden wat je energie kost en wat energie oplevert en dan meer gaan doen van wat energie oplevert. Klinkt heel simpel maar zo simpel is het soms... Het kan natuurlijk niet altijd. Ik krijg veel energie van sporten en fotograferen, maar heb niet de tijd om dit dagelijks te doen. maar probeer het wel in te bouwen in mijn weekprogramma.

Zo gezond en onbewerkt mogelijk eten kan nooit kwaad ..

7. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    In mijn beginpost geef ik al aan dat ik al overal en nergens op geprikt ben en dat er medisch niets aan de hand is. Ik heb al een aangeboren schildklierafwijking, maar mijn waardes waren prima.

Bedankt

8. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Is floradix een optie?
    Al zit je dan ook weer op de vitamines...
    Verder zou het ook zomaar terugkerende Pfeiffer kunnen zijn. Of misschien wel de verandering van een heel druk leven naar veel meer rust!

Iig succes ermee. Hopelijk krijg je snel wat meer energie!

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ismi oh sorry daar heb ik overheen gelezen dan
    Dan zou ik geen extra vitamines gaan slikken want die heb je dan w.s. niet te kort.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Welkom in de tropenjaren ;)

Mijn tip:
    Maak een 'thermometer', met 10 niveaus. Bepaal voor jezelf de niveaus van vermoeidheid. 0 is niet moe, 1 is een gaap, 10 is dat je letterlijk op je plek omvalt van vermoeidheid. Alles ertussen mag je zelf invullen. Schrijf voor jezelf de signalen op, die er bij horen. En daarna op welke manier je, passend bij het niveau van vermoeidheid, je rust kunt pakken. Bijvoorbeeld even op de bank zitten met een kopje thee, of stante pede naar bed.
    Probeer vervolgens de signalen te herkennen en neem dan ook actie om je rust te pakken!

Maar dat kan natuurlijk niet altijd, want er moeten veel dingen gebeuren... Maar moet dat ook echt? Kijk eens kritisch naar je taken en beslis wat écht moet en wat alleen maar 'fijn' is... Je hebt twee kleuters... Het hoeft echt niet spik en span te zijn in huis. Bed opmaken? Waarom? Voor wie? Gewoon openslaan kan ook. Kijk zo kritisch naar je dagbesteding en ga schrappen. En neem tussendoor dus meer tijd/ontspanning voor jezelf.

11. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt! Dit vind ik echt een goede tip. Ga ik doen!

12. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Het is wel een tijdje geleden, deze hulpvraag, maar kwam m tegen en herken mezelf er zoooo in! Was bezig met een opleiding toen ik onverwachts zwanger van mijn dochtertje raakte en zat 3 weken na de bevalling gewoon weer in de schoolbanken. Want ik móest mijn papieren halen! Heb een jaar erna dan ook met een dikke burn out rond gelopen. En het enige wat je wil is idd: slapen. Nu bevallen van de tweede en het is weer zover (mede icm druk werk, veel diensten draaien, man die ook thuis zat met een burn out) en ik moet goed op mezelf gaan letten. Ik ben van mezelf uit iemand die heel veel wil (ook het huis goed bijhouden, leuke dingen doen met de kids, de man moet tevreden zijn enz. Enz.) en nu laat ik dingen wat meer liggen. Want als ik me druk moet maken over of het bed is opgemaakt of dat er stof ligt op het dressoir wordt ik alleen maar gekker.
    Neem je tijd om je energie terug te krijgen. De strijk wacht wel. Doe leuke dingen met je kids wanneer het kan en rust veel uit. Je lichaam geeft je niet voor niks dit signaal! Luister ernaar! Voordat je een burn out krijgt!
    Oh ja, en mijn ervaring is ook echt dat dit gebeurt wanneer alle drukte voorbij is. Dus het heeft gefunctioneerd omdat het nodig was in je drukke tijden, maar nu er rust is gekomen in je bezigheden gaat je lichaam denken: aahhh eindelijk rust. Nu kan ik slapen 😁

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    De moeheid kwam en komt waarschijnlijk door je zwangerschap TS?
    Ik had dat bij mijn dochter ook extreem. Viel ook zomaar in slaap enzo.

14. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen was ik nog niet zwanger haha!

Maar sinds ik de zwangerschapsvitamines slik, voel ik me wel een stuk beter.

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wel bijna zwanger ;) Dus verergerde het snel!
    Fijn dat het beter gaat.

Deel Deze Pagina