Zo ontzettend moe

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door GezelligZwangerWorden, 19 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    935
    779
    93
    Vrouw
    Hi iedereen,

Ik ben nu 6+3 weken zwanger en ben zo ontzettend moe, ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Je leest online overal “doe een middag dutje”, maar het is nog veel erger dan dat. Ik sta op, maak ontbijt en na een half uur moet ik weer naar bed. Na het douchen ben in op en ga ik dus weer slapen. Als ik niet ga liggen krijg ik echt een grieperig gevoel. Is deze extreme vermoeidheid ook normaal? Werken zit er echt niet in… weet even niet wat ik moet. Ik voel me ook zo’n aansteller, maar als ik langer op blijf kan ik wel huilen zo rot voel ik me:(

MissMorrow vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Is je bloed wel goed?
    De een is wel meer vermoeid dan de ander. Ik viel de 1e weken ook gerust 3x per dag op de bank in slaap :oops: zo intens moe heel de tijd.

3. Frannyenklaas

Frannyenklaas Niet meer actief

We lopen gelijk op ik slaap ook meer dan dat ik wakker ben

4. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de zekerheid even bloed laten prikken: ijzer, vitamine d, b12, schildklier wellicht. Moe zijn hoort er wel bij, maar dit klinkt vrij extreem.

GezelligZwangerWorden vindt dit leuk.
  5. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    619
    678
    93
    Vrouw
    Klinkt voor mij helaas bekend, en bij mij was dat dus ook normaal. Ik ben met die termijn ook deels de ziektewet in gegaan. Het kán dus normaal zijn, maar het kan inderdaad ook zo zijn dat je met tekorten kampt. Helaas helpt er eigenlijk niks tegen (als het puur zwangerschapsgerelateerd is), behalve aan de vermoeidheid toegeven.

6. Meysss

Meysss Bekend lid

1 jan 2024
    569
    418
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar, ik ben nu 6+3 en vanaf het begin af aan moe en kortademig maar de vermoeidheid word alleen maar erger.
    Gisteren minimaal 1 uur op de bank gelegen na boodschappen doen. Herken dit niet van mijn eerste zwangerschap.

7. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Laat je bloed sowieso even testen, maar...het is helaas wel normaal. Ik herken het. Tijdens de laatste zwangerschap lag ik echt bijna hele dagen in bed tijdens het eerste trimester.

8. Lana7

Lana7 Lid

21 feb 2022
    35
    4
    8
    Vrouw
    Ook al voelt het misschien niet zo, maar dit is heel normaal. Ik kan me nog herinneren van mijn eerste zwangerschap dat ik ongelofelijk moe was haast het hele eerste trimester.
    Nu bij deze zwangerschap ook erg moe, al lijkt het nu iets minder extreem dan de vorige keer, maar ik ben vandaag precies 5 weken zwanger dus misschien komt de erge vermoeidheid nog.

9. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    935
    779
    93
    Vrouw
    Ik dacht ik geef nog een update: mijn bloeddruk was aan de lage kant. De vitamines waren gelukkig in orde. Ik denk dat ik veel te weinig voedingstoffen binnen kreeg door de middelijkheid waardoor ik enorm moe werd. Sinds ik weer meer kan eten voel ik me een stuk beter!:D

LittleStarfish, SuzyCQ, Nylla en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina