Wie heeft het afgelopen jaar een huis gekocht?

Discussion in 'De lounge' started by lunanoa1, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

Oct 11, 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft het afgelopen jaar een huis gekocht? En hoeveel procent heb je van de vraagprijs af kunnen krijgen? Kun je vermelden om wat soort woning het gaat en welke regio?
    Wij zijn druk bezig met het vinden van een huis, dus ik check ook vaak wat de huidige bewoners betaald hebben via de koopsommenpolis. Maar wat ik dan merk met recent verkochte huizen is dat er toch nog maar 2-10% vd vraagprijs is afgegaan en dit varieert van tussenwoningen tot 2onder1kap woningen. Ik had gedacht dat er meer onderhandelingsruimte was tegenwoordig.
    Wij hebben ons appartement met 8% minder dan onze laatste vraaprijs verkocht, maar wel voor 19% minder dan de allereerste vraagprijs. Ons appartement heeft wel bijna 3 jr te koop gestaan.

2. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een huis gekocht wat te koop stond voor 135 en heb het uiteindelijk 115 von gekocht:) stond al drie jaar te koop eerste vraagprijs was 165.

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    Wij hebben een hoekhuis gekocht in gelderland.
    Wij hebben een ruime 14 procent van de vraagprijs afgekregen nadat het huis ongveer 10 maanden te koop stond.

4. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

Oct 11, 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit klinkt allebei al veel beter. Fijn voor jullie! Ik denk dat ik met name zit te kijken in zeer gewilde wijken, waardoor er maar weinig marge is. Het feit dat wij ver onder onze vraagprijs hebben verkocht komt omdat het een starterswoning was en er zoveel keus was in onze prijsklasse denk ik.
    Ik ben benieuwd naar meer reacties!

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Wij hebben een huis gekocht dat eerst te koop stond voor rond de 170.. Groot jaren 30 huis, 2 onder 1 kap met een flinke lap tuin.. Het huis heeft 3 jaar te koop gestaan toen was de prijs 132.. Wij hebben het toen kunnen kopen voor 97,5 .. Er is hier dus echt flink wat van de prijs afgegaan.. Regio limburg..

6. xfifix

xfifix Actief lid

Sep 23, 2008
    402
    0
    16
    Wij hebben 2011 een vrijstaand huis gekocht dat 2 jaar tekoop stond... eerst voor 299.000 toen voor 269.000 en uiteindelijk gekocht voor... 204.000!!! in Zuid Limburg

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    30dec een huis gekocht...stond voor 234.500 te koop, uiteindelijk 220000 gekocht

uitgebouwde hoekwoning, in goeie kind vriendelijke wijk in Roosendaal, noord brabant

8. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Drenthe vraagprijs 329,000 gekocht voor 220,000.

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Randstad, eengezinswoning, vraagprijs 185.000, gekocht voor 175.000 begin 2011. Omliggende huizen hadden vraagprijs van ver boven de 200.000, maar staan nu voor slechts 165-170.000 te koop. Hadden dus een jaar later nog goedkoper uit kunnen zijn, maargoed wij zijn tevreden met ons huis en konden toen alles knap rondkrijgen op korte termijn (was ons particuliere huurhuis nl, dus een pre dat we het konden kopen aangezien het deels al aangepast was naar onze smaak).

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Wij hebben een paar maanden geleden een huis gekocht. We wonen tussen Adam en Utrecht in. Een hoekhuis dat eerst te koop stond voor 290, toen 275 en wij hebben er 260 voor betaald.

11. Blinq

Blinq Bekend lid

Jan 12, 2011
    708
    0
    0
    Toevallig gaan we vandaag tekenen :D

Middelste gedeelte van een woonboerderij. Vraagprijs was 275 en gekocht voor 250. Wel met een aantal voorwaarden, maar daar is de prijs nu ook naar. Het is in Noord Brabant overigens. Succes!

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Wij hebben 4 jaar geleden ons huis gekocht voor 237.000 een gezinswoning met platdak ( 1 verdieping maar erop starters woning bj 2001)
    Hij stond toen te koop voor 257.000. Dat wij het kochten stond het al anderhalfjaar te koop en het stel was gescheiden dus moesten het kwijt.

Aardig wat vanaf kunnen lullen ;)

Nu staan we zelf al 2 jaar te koop want we reizen de pan uit hier.
    We begonnen met 259.000
    ( we hebben toen wij er gingen wonen een nieuwe keuken, badkamer, vloerverwarming, nieuwe ketel alles buiten pas geschilderd.)

Zijn toen gezakt naar 255.000 en nu voor 250.000
    Nu zijn we ook nog ingelood voor een nieuw bouw woning een dorpje verderop.
    voor 210.000 en dan heb ik mijn zolderverdieping en alles nieuw.
    Dus we staan nu te koop voor 245.000 dus hopen uiteindelijk toch wel vóór volgend jaar december dit huis kwijt te zijn want dan is het nieuwe klaar!

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Het is in zuidholland btw zo'n 10 km van Leiden vandaan. Dus echt de 'dure' randstad..

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    hier net een huis gekocht. vraagprijs was 300.000 en gekocht voor 275.000 stond 1 maand te koop, een tweekapper.

ons huis hebben we ook verkocht vraagprijs 239.000 verkocht voor 225.000 stond 1 dag te koop en we hadden al kopers.

15. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Wij hebben in november een tussenwoning gekocht in een grote stad in Z-holland. Vraagprijs 269.000, gekocht voor 248.000
    Het huis stond 3 maanden te koop.

Als je nu een woning gaat kopen zou ik echt zo laag mogelijk inzetten. Zij willen er waarschijnlijk zo snel mogelijk van af en jullie willen er een zo laag mogelijke prijs uithalen. Wie niet waagt wie niet wint!
    Succes!!

16. Trees

Trees Niet meer actief

Hier gingen de onderhandelingen erg moeizaam. We zijn drie weken aan het onderhandelen geweest. We zijn laag begonnen, uiteindelijk maar 4% er vanaf gekregen. Het huis stond 6 weken te koop en is een woonboerderij in Drenthe. Er waren meer gegadigden en we wilden het na bijna twee jaar zoeken niet kwijtraken. We hadden namelijk al ongeveer 40 huizen bekeken en dit was het eerste huis wat voldeed aan onze eisen.

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ook hier gingen de onderhandelingen erg moeilijk.
    Huis stond te koop voor 310.000 oorspronkelijk. Hebben toen een bod uitgebracht ze wilden niet zakken na paar maand zijn ze gezakt naar 289.000 we hebben m uiteindelijk gekocht voor 270.000.
    We wonen in drenthe vlakbij emmen. In een kindvriendelijke straat in een vrijstaande woning met een flinke kavel.

18. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

Oct 11, 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties. Het is natuurlijk van heel veel factoren afhankelijk, maar als ik alle reacties bekijk dan zit het gros onder de 10% vd vraagprijs, 2 rond de 15% en 3 uitschieters van meer dan 25% vd vraagprijs (bofkonten).
    Als ik nu dus kijk naar de wijk waar we willen wonen en dat daar ook niet veel vd vraagprijs afgaat, zal ik mijn verwachtingen maar moeten bijstellen helaas. En vallen er voor mij een aantal huizen af.... :(. Ik had echt gedacht dat er meer vd prijs af te halen was in deze tijden.

19. Fransa

Fransa Niet meer actief

Volgens mij ligt het er echt aan waar je wilt kopen. Mijn schoonouders wonen in een dorp waar de meeste huizen nooit langer dan een maand te koop staan. Het is een erg gewilde plek, maar niet zoveel aanbod. Dus dan krijg je dat...

Hier in de regio waar wij wonen (is wel FR) is het momenteel ook booming. Terwijl het in andere delen van het land juist heel slecht is. Hier blijven de prijzen ook stijgen terwijl bijna overal de prijzen dalen. Dus wij hebben besloten nu ook maar alsnog (snel) te kopen. Als we dat over een jaar willen is het denk ik bijna niet meer te betalen... (overigens heb je hier in de lagere prijsklasse bijna geen onderhandelingsruimte. Bijna alle huizen gaan voor de vraagprijs van de hand...)

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Wij hadden eerst op een ander huis een bod gedaan. En dat huis was echt niet goed afgewerkt, waardoor we echt die 250 niet wilden betalen. En we gingen laag zitten, maar dat viel bij die mensen niet goed. Hihi, maar goed ook:) Want nu hebben we een veel mooier huis (zelfde straat) En hij staat nu op Funda ook voor bijna die prijs... Dus ja, je weet nooit of je het goed doet!

Share This Page