ik had in schotland calpol, dat is vloeibare babyparacetamol met aardbeiensmaak. ideaal, gewoon een lepeltje en weg was de pijn. nu heb ik nog 2 zakjes over en moet dus gaan zoeken naar iets in nl. maar zie hier alleen maar zetpillen, en dat vind ik echt helemaal niks. is er geen andere optie?
Je hebt ook een drankje van Sinaspril. Ruikt heel zoet dat weet ik nog, maar wat voor smaak het was weet ik niet meer ! Wij hebben het een keer gekocht omdat Malou de zetpillen echt niet fijn vond (en geef dr eens ongelijk ) maar van dat drankje ging ze overgeven dus toen weer terug gegaan naar de zetpillen !
ik heb ook een flesje in de kast staan... van : DARO met frambozen aroma ... zal net zoiets zijn denk ik. Maar zetpillen vind ik makkelijker tot nog toe
Ja, klopt... En met een vrij bittere nasmaak, maar Jelle is er dol op... "Die happeproefe" zegt hij elke keer als hij de fles ziet staan...
even nieuwsgierig, voor diegene die beiden gebruiken of gebruikt hebben: Wat is het voordeel van de vloeibare t.o.v de zetpillen vinden jullie?
Nouja mijn antwoord staat er dus al ! Hier geen voordeel van vloeibaar tov zetpillen. Malou was ong 7.5 mnd toen ze paracetamol 'moest' hebben van de huisarts. We gaven haar zetpillen maar daar raakte ze zo van overstuur en ze poepte ze ook meteen weer uit. Dus toen hier op het forum de tip van die sinaspril gekregen, maar daar ging ze dus van overgeven. Toen weer zetpillen gaan doen en niet meer door mij maar door de papa en toen ging het goed ! Papa is wat zelf verzekerder en blijkbaar voelde ze dat aan, ze gaf geen kik en hij deed haast zn hele pink bij haar naar binnen (om het zo maar even te noemen ! Maar bij oudere kinderen die bijv nog geen pilletje kunnen slikken maar wel groot genoeg zijn voor een drankje dan zal ik wel een drankje verkiezen boven een zetpil, gewoon omdat dat fijner is. Tenminste de meeste kindjes vinden het niet fijn om een zetpil te krijgen denk ik ! Maar aan de andere kant, een zetpil werkt wel weer sneller (vind ik ) maar ach tegen die tijd zien we wel weer hoop ze voorlopig geen van allen nodig te hebben !
thx voor je reactie. Als ze groter zijn lijkt het me op zich wel logisch dat vloeibaar prettiger is voor het kindje zelf inderdaad. Ik heb zelf de vloeibare in huis, omdat het ooit bij een pakketje van DARO zat, wat ik op de 9-maandenbeurs kocht . Ik zal maar eens kijken naar de houdbaarheidsdatum . Want voorlopig blijven we denk ik toch bij zetpilletjes, ik heb ook het idee dat die erg snel werken..
Ik heb in eerste instantie vloeibaar gekocht omdat het zo'n drama was om Jelle een zetpil te geven... Alsof hij levend gevild werd! Maar ik vind het idd ook makkelijker doseren, een zetpil doormidden snijden is toch lang zo handig niet...
maar werkt dat dan goed? Ik bedoel : In het verleden met drankjes, moesten we moeite doen om het naar binnen te krijgen en wist je dus uiteindelijk juist nooit wat ze binnen had gekregen. En een zetpil is ook makkelijk te doseren? Sorry , ik zit echt nog even te zoeken naar voordelen t.o.v de zetpil
owja, dan kan ik het me wel voorstellen, dat je voor vloeibaar kiest, als je kindje er echt zo'n hekel aan heeft! En in jullie geval de vloeibare zelfs lekker vind (als ik het goed gelezen heb ) dan is de keuze zo gemaakt Maar: Waarom een zetpil doormidden snijden??? Je hebt toch kleine doseringen?
Athina, toen Tess nog niet van een lepeltje at deed ik de vloeibare paracetamol in de speen van haar flesje en dan zoog ze het daaruit. Nu eet ze het van het lepeltje af. Met makkelijker doseren bedoel ik dat je makkelijker zelf kunt kijken hoeveel ze nodig heeft. Afgelopen weekend bijv. was ze echt ziek met hoge koorst en dan geef ik de aanbevolen hoeveelheid. Maar na 3 dagen was ze al wat aan de betere hand en had ze het alleen nog nodig om lekker in te kunnen slapen dus dan vind ik de normale dosering niet nodig en dan geef ik dus maar een halve lepel. Met een zetpil moet je of gaan snijden of verschillende dosis zetpillen in huis halen.
Voordeel van vloeibare paracetamol is dat het direct in de maag word opgenomen en dus sneller werkt dan een zetpil. Een zetpil moet eerst door de darmen heen voordat het word opgenomen. Ik heb bij de apotheek een dop gehad die ik op het flesje kan schroeven. Er zit een klikdeksel op met een klein gaatje waarop je een spuitje van 5 ml kan zetten. De pcm doe ik in het spuitje en spuit het zo achterin op Joey's tong. Hij vind het lekker en zo is er geen kliederboel. Let wel, de dosering is wel lager dan wanneer je een gewone pcm gebruikt. het is nl 120mg/5ml. Dus wanneer de de maximale hoeveelheid gebruikt van 0-3 jaar, geef je 120 mg pcm.
Doorsnijden van een zetpil is trouwens niet zo goed. Je weet namelijk nooit hoeveel mg je dan geeft aangezien het een supplement is.
voor acute pijn, kan ik het dus eigenlijk wel achter de hand houden. Dat is wel een goeie op zich. En inderdaad misschien als lagere dosis wanneer we heel erg twijfelen, wel of geen pcm...
Hee ik wist niet eens dat het bestond!! Onze dochter vindt zetpilletjes ook zo vreselijK! Dus dan zou dit een uitkomst zijn! Ik ga dr eens naar op zoek.
Hier hebben we vloeibaar, maar ik vind het niet ideaal. We hebben het nog maar een paar keer hoeven gebriuken, maar 1 keer ging ze ervan overgeven, en het geven is altijd een drama. Misschien als ze wat ouder is vindt ze dat zoete lekker, nu in ieder geval niet. Ik ga juist zetpillen kopen als we in Nederland zijn binnenkort, die hebben ze hier niet.
bedankt!! bij Mila werkte dat vloeibare echt super, want ze werd ook meteen afgeleid van de pijn. (ja aardbeitjes zijn toch wel errug lekker!) terwijl als ik een zetpil zou gebruiken de afleiding alleen maar negatief zou zijn bij haar.. en t ruikt lekkerder dan wat er meestal aan de onderkant gebeurd ga maandag even naar de etos, bedankt allemaal!