hoe lang tussen de voedingen met 11 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door oxbow, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vandaag op het cb geweest met onze bijna 11 weken oude dochter.
    Nu is ze in een maand tijd van 4410 naar 4660 gegaan.
    Dus maar 250 gram gegroeit.
    Naar mijn zin eigenlijk te weinig en ze buigt ook iets af naar beneden.
    Nu krijgt ze volledige bv en dat wil ik zo houden, ik heb genoeg voeding want als ik kolf heb ik van 1 kant al 140 cc.
    Maar nu vroeg ik me af is het verstandiger om haar om de 3 uur te pakken als ze slaapt of gewoon om de 4 uur.
    Overdag wil ze soms weleens een lang slaapje hebben en dan slaapt ze bijna 4 uur, voor de rest is ze veel wakker en drinkt om de 1,5 a 2 uur al is het wel onrustig.
    Maar wat is wijsheid?
    Ik wil liever niet bijvoedden of op fv over gaan, want mening is dat bv gewoon het beste is en het is me bij de andere 3 kinderen ook gelukt, want 2 daarvan hebben 2 jaar bv gehad, dus nu moet het ook kunnen.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik ben het helemaal met je eens hoor, borstvoeding is het beste.

Geef je iedere voeding één borst of beiden borsten? Het zou kunnen zijn, dat de achtermelk blijft zitten.

Op verzoek voeden is het beste, zeker als je zoveel voeding hebt.

Hoe is de eerste maanden de groei gegaan, en wat zeggen ze er op het CB van?

Groetjes Adrienne

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie.
    Ze krijgt als ze rechts begint eigenlijk alleen rechts, omdat dat gewoon mijn goede kant is om te voedden.
    Bij links geef ik haar nog weleens een toetje na, maar in principe krijgt ze dus 1 kant per keer.

Het is wel een onrustige baby met drinken en sinds van de week krijgt ze medicatie voor reflux omdat ze ook veel huilt.

Op het cb maken ze er nog niets van en de kinderarts ook niet, maar ik wist het gewicht niet meer dat ik tussendoor geweest ben met haar op het cb dus hij had het gewicht van dat ze net geboren was en dan met ruim 10 weken.
    Die maakte er dus verder ook niets van.'

haar gewichtjes:
    Geboorte 3360
    1 week 3280
    4 weken 4000
    6 weken 4410
    11 weken 4660

Dus in het begin deed ze het heel erg goed, maar nu gaat ze een stuk langzamer omhoog

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Op zich is een keer 4 uur slapen tussen de voedingen geen enkel probleem hoor, en ook kort achter elkaar is geen probleem. Valt ze in slaap aan de borst? Je zou tussendoor kunnen verschonen en dan altijd een tweede borst nog aanbieden. Ze huilt, is onrustig, en komt niet goed aan, dus is mijn conclusie dat ze niet genoeg eet. Maar omdat je voldoende voeding hebt, zou dat tegenstrijdig zijn. Probeer het eens uit zou ik zeggen. Laat je wel even weten hoe het gaat?

Het kan ook best zo zijn dat ze de volgende keer wel goed gegroeid is.

Groetjes Adrienne

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

ik een heel verhaal getyped op de andere computer en geplaats dacht ik, maar dat is dus niet goed gegaan.
    Dus bij deze.

Bedankt voor je reactie terug.
    ik had in de vorige stukjes niet vermeld dat Sofie een meisje is mt wat gezondheisproblemen.
    Zo is ze geboren met craniosynostosis en zijn beide kroonnaden dicht bij haar.
    waar door haar ogen dieper liggen, haar neusbeen dieper is en ze een hoog verhemelte heeft.
    Daarbij heeft ze nu ook een aardbeienvlek in haar ooghoek, waarbij ze morgen gaan kijken welke kant de vaatjes allemaal oplopen, maar zou me niet verbazen als dat ook richting haar neus gaat, omdat ze erg door haar mond ademd.
    Dit zou het onrustige drinken kunnen veroorzaken.

ik heb zelf wel het idee dat ze voldoende binnenkrijgt omdat we haar de afgelopen dagen bij onrust een flesje hebben gegeven, maar 30 cc is het max dat ze dan opdrinkt en ook nog niet in 1 keer.
    maar volgende week wordt ze weer gewogen ben dus heel benieuwd of ze dan el goed gegroeit is.

mag ik haar 's nachts trouwens wel door laten slapen? (als ze dat al zou doen hoor)

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat het goed is om de groeiproblemen te bespreken met de kinderarts. Het kan met haar ziekte te maken hebben, maar mijn medische kennis schiet hier echt te kort.

Ze mag gewoon doorslapen op deze leeftijd hoor.

Groetjes Adrienne

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hoi Adrienne,

Ze is vrijdag weer gewogen en was nu 4900 gram en dus bijna 250 gram gegroeit in 2 weken.
    Het lijkt dus allemaal mee te vallen gelukkig.

Deel Deze Pagina